Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-06@23:10:49 GMT

نحوه محاسبه قبوض گاز اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۰۴۵۱

نحوه محاسبه قبوض گاز اعلام شد

رویداد۲۴ غلامرضا مشایخی، با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیأت دولت، محاسبه قبوض گاز مصرفی مشترکین خانگی در کل، به دو بخش فصل سرد و گرم تقسیم می‌شود، اظهار کرد: از پانزدهم فروردین تا پانزدهم آبان هر سال، فصل گرم و از پانزدهم آبان تا پانزدهم فروردین سال بعد، فصل سرد محسوب شده و محاسبه قبوض گاز بر این اساس انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:مصرف گاز کل کشور رکورد زد

وی با تاکید بر اینکه بر این اساس، قبوض گاز مشترکین خانگی تا زمان گفته شده و با توجه به شرایط پیش آمده، بر اساس نرخ فصل سرد و جداول پلکانی که برای هر اقلیم متفاوت است، ‌محاسبه می‌شود که تفاوت چشمگیری در میزان پرداخت مشترکین خواهد داشت، تصریح کرد: این امر بدین مفهوم است که هیچ تغییری در نرخ گازبها و نحوه محاسبه آن بوجود نیامده و تنها بر اساس این مصوبه، به جای ۱۵ فروردین از ۱۵ اردیبهشت ماه قبوض مشترکین گاز بدون هیچ‌گونه افزایش مجددی، بر اساس روال قبل و جداول پلکانی محاسبه می‌شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: این مصوبه و اجرای فصل سرد و گرم برای کلیه مشترکین خانگی ۳۱ استان لازم‌الاجراست. طریقه محاسبه قبوض نیز بر اساس همان جداول پلکانی ۱۲ پله‌ای است که هر پله قیمت خاص خود را در فصل سرد سال دارد که به هرحال به دلیل مصرف بیشتر، ارزان‌تر محاسبه می‌شود.

مشایخی با بیان اینکه تفاوت این طریق محاسبه و اضافه کردن یک ماه به فصل سرد با روش معمول همیشگی، رقم قابل توجهی است؛ چراکه الان استان‌های بسیاری هستند که هنوز هوای گرم ندارند و مردم از بخاری و شوفاژ استفاده می‌کنند و چون هنوز گاز مصرفی آن‌ها با همان قیمت پایین فصل سرد محاسبه می‌شود، در شرایط کنونی که مردم تحت فشار هستند، کمک بسیار مناسبی به آنان خواهد شد.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 محاسبه قبض گاز محاسبه می شود محاسبه قبوض قبوض گاز فصل سرد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سیدکاظم حسینی کارنامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران، از اقدامات گسترده این شرکت در راستای مدیریت مصرف، کاهش هدررفت و ارائه خدمات نوین به مشترکان خبرداد. وی با اشاره به تست و بازرسی ۱۴۲هزار کنتور برق در سال ۱۴۰۲، گفت: در این طرح ۲۳هزار کنتور معیوب شناسایی و تعویض شد که منجر به بازگشت ۳۲ میلیون کیلووات ساعت مصرف برق و صرفه‌جویی قابل توجه در منابع ملی و هزینه‌های مشترکان شد.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از کشف ۳هزار انشعاب غیرمجاز در این بازدیدها خبرداد و افزود: با متخلفان مطابق قانون برخورد قانونی صورت گرفته و ۱۳ میلیون کیلووات ساعت برق به چرخه فروش بازگشت.حسینی کارنامی، هوشمندسازی ۸۰درصدی مشترکان را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: این اقدام با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش شبانه‌روزی همکاران انجام شد و نقش موثری در مدیریت مصرف برق، بهینه‌سازی شبکه و ارائه خدمات نوین به مشترکین ایفا خواهد کرد.وی ادامه داد: هوشمندسازی در بخش‌های عادی و دیماندی انجام شده و شامل تعویض کنتور، تعویض تابلو سنجش، کنترل‌پذیری پست‌های اختصاصی مشترکین ولتاژ اولیه و سایر اقدامات مرتبط بوده است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از ثبت اطلاعات ۲۳هزار مشترک دارای کنتور هوشمند و امکان دسترسی برخط به این اطلاعات خبر داد و گفت: این اقدام به مشترکان این امکان را می‌دهد که به طور لحظه ای از میزان مصرف برق خود مطلع شده و نسبت به مدیریت آن اقدام کنند.حسینی کارنامی با تقدیر از تلاش و تعهد همکاران این شرکت، اظهار کرد: مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه لوازم اندازه‌گیری در سال ۱۴۰۲، نشان‌دهنده تلاش و تعهد بی‌وقفه این شرکت در راستای ارائه خدمات با کیفیت به مشترکین، مدیریت مصرف برق، صرفه‌جویی در منابع ملی و حفظ حقوق بیت‌المال است.

دیگر خبرها

  • برای خرید؛ قیمت هر شاخه میلگرد ساده را چگونه محاسبه کنیم؟
  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • ۸۳درصد مشترکان برق قزوین کم‌مصرف هستند
  • مردم گم شده در دعوای سیاسی بر سر تورم!/یک ضربه دیگر بر بار شیشه/بازی بن‌سلمان با کارت فلسطین
  • جریان گاز ساکنان مسکن مهر کهک قطع می‌شود
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین