Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@06:45:44 GMT

کاهش ۶۳درصدی جانباختگان حوادث جاده ای در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۰۵۰۴

کاهش ۶۳درصدی جانباختگان حوادث جاده ای در هرمزگان

جعفری از کاهش ۶۳درصدی جانباختگان ناشی از سوانح رانندگی در تعطیلات نوروز سال جاری درجاده های هرمزگان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ غلامرضا جعفری، فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: با آغاز تعطیلات نوروز در کنار دیگر مأموریت های پلیس در حوزه نظم و امنیت اجتماعی و اجرای طرح هایی چون مرزبانی زیستی و فاصله گذاری اجتماعی، برنامه ریزی گسترده ای به منظور پیشبرد مأموریت ها در حوزه های مختلف انجام پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان تحلیل دقیق برنامه های راهبردی پلیس در این ایام اضافه کرد: ارتقاء نظم و امنیت اجتماعی، برنامه ریزی به منظور کاهش سوانح رانندگی، برگزاری جلسات منظم ومستمرجلسات قرارگاه کاهش تصادفات ، استفاده ازتمامی ظرفیت های انتظامی برای حضورقوی وموثردرایام ، تعامل بادستگاه های اجرایی را در اجرای کیفی این رزمایش و نتایج حاصله موثر است.

جعفری با تأکید بر اینکه تخلفات حادثه سازخط قرمزپلیس است، اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی شاهد کاهش ۶۳ درصدی جان باختگان سوانح رانندگی، کاهش ۶۲درصدی تصافات منجربه جرح وکاهش ۶۴ درصدی مصدومان این سوانح از تاریخ ۲۵ اسفند تا پایان تعطیلات نوروز درجاده های استان بوده ایم.

فرمانده انتظامی هرمزگان ضمن تقدیرازهمراهی شهروندان درعمل به توصیه های ایمنی وترافیکی پلیس ، خواستار رعایت و احترام مقررات راهنمایی ورانندگی درجاده ها و پرهیزازسرعت غیرمجاز و تخلفات حادثه سازجهت پیشگیری ازسوانح رانندگی برای حفظ سلامت کاربران ترافیکی شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سوانح رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به مصدومیت سالانه ۵۰۰ هزار نفر در تصادفات،‌ گفت: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش ۱۴.۳ درصدی فوتی‌ها بودیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار سید تیمور حسینی در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی 1403 که با حضور وزیر بهداشت و جمعی از معاونان وزارت بهداشت در سالن امام جواد(ع) این وزارتخانه برگزار شد، به آمارهای تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره و اظهار کرد: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش 14.3 درصدی فوتی‌ها بودیم و در مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای، 9.4 درصد کاهش فوتی داشته است.

وی وضعیت فوتی‌های حوادث جاده‌ای در میانه دهه 80 را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌های راه‌ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی‌های جاده‌ای تا سال‌های 95 و 96 بودیم اما مجدداً وضعیت به شرایط قبل برگشت و متاسفانه در سال گذشته نیز تلفات جاده ای از مرز 20 هزار نفر گذشت.

حسینی با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از 500 هزار نفر در حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: در حالت خوش‌بینانه، 10 درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می‌شوند که بار سنگینی به نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می‌کند بنابراین باید اشتراک عمل و هم‌اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست

رئیس پلیس راهور فراجا افزایش نرخ جرایم رانندگی را در عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران موثر ارزیابی و عنوان کرد: مولفه‌های موثر در کاهش حوادث، مصدومیت‌ها و تلفات را شناسایی کرده و می‌دانیم که چه اقدامی باید در حوزه‌های مختلف از جمله راه‌ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، یادآور شد: تمام تلاش ما باید این باشد که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهادهای حمایتی، افزایش پیدا نکند.

رئیس پلیس راهور فراجا از آب و هوا، غذا، بهداشت و سلامت، سرپناه و ارتباطات به عنوان نیازهای اساسی هر فرد عنوان کرد و گفت: همکاری پلیس راهور و وزارت بهداشت می‌تواند در تامین سلامت مردم موثر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات