Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ علیرضا زالی در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارشی که امروز در جلسه شورا ارائه کرد گفت: جلسه مطلوبی با اعضای شورای شهر تهران داشتیم و دوستان دغدغه ها و پیشنهادات خود را برای شهر مطرح کردند. به دلیل پیچیدگی های بحران کرونا در شهر تهران قرار شد از ظرفیت های حمایتی و پشتیبانی شورا برای مهار و مقابله با ویروس کرونا در استان تهران استفاده کنیم و برای پیگیری پیشنهاداتی که مطرح شد نیاز به جلسات بعدی است که مجموعه ستاد ملی مبارزه با کرونا در تهران این پیشنهادات را اجرایی کند و از ظرفیت مدنی و قانون گذاری شورای شهر تهران استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر گونه مداخله در شهر تهران نیازمند همراهی همه بخش های شهری است و این فرصتی است که  مطالبات ستاد مبارزه با کرونای تهران با کمک شورای شهر اجرایی شود.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل حجم ترددهای درون شهری تقریبا هیچ نقطه پاکی نداریم، گفت: با توجه به بالا رفتن مناطق آلوده با همراهی و کمک شهرداری و ردیابی تلفن همراه مبتلایان و افراد فوتی و طراحی برخی از نرم افزارها که بر اساس تراکنش های بانکی است مناطقی که بیشتر در معرض خطر هستند شناسایی شده تا در این مناطق فعالیت های بهینه تری انجام شود.

زالی با بیان اینکه دو قشر بیشتر در شهر تهران حضور دارند گفت: قشر فرودستی که به خاطر مشکلات اقتصادی و کسب و کار و گرفتن وام نیازمند حضور در شهر هستند که با استفاده از برنامه جامع حمایتی با واکنشی سریع باید از حضور این افراد پیشگیری کرد و دولت و مجلس باید هر چه سریعتر بسته حمایتی خود را به این افراد برسانند گروه دوم افرادی هستند که بدون ضرورت در شهر حضور دارند که باید تلاش شود با سیاست های مدیریتی با حضور این افراد مقابله شود.

وی با اشاره به مبتلایان شهر تهران و نوسانات سینوسی آن گفت: شهر تهران یکی از نقاط داغ کرونا محسوب می شود و هر مداخله ای باید با اصل راهبردی فاصله اجتماعی باشد و ما باید برای رفتن از هر فازی به فاز دیگر شتاب زده عمل نکنیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تلفن همراه شهرداری علیرضا زالی ویروس کرونا تراکنش های بانکی اخبار کرونا شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مهدی طغیانی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس نسبت به تغییرات ایجاد شده در طرح مالیات بر سوداگری افزود:‌ شورای نگهبان به برخی مواد طرح مالیات بر سوداگری از جمله ماده ۸ این طرح ایرادات و ابهاماتی را وارد کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ماده ۸ از مواد زیرساختی طرح مالیات بر سوداگری به شمار می‌رود که پایه‌های اطلاعاتی برای اجرای این طرح را فراهم می‌کند، بنابراین ماده ۸ یکی از مواد مفصل طرح است که رفع ابهام از برخی دیگر از مواد طرح نیز منوط به اصلاح همین ماده شده است.

طغیانی با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان اقدام به قانون‌گذاری جدید کرده، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاده و ما در کمیسیون صرفاً ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح را رفع کردیم. به طور مثال یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان به طرح وارد کرده این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه تعداد از تراکنش‌ها در حساب‌های غیرتجاری را مورد بررسی قرار می‌دهند.

مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در اصلاحیه‌ای که جهت مرتفع کردن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها ۵ دهم درصد از تراکنش‌های مرتبط با حساب‌های غیرتجاری افراد که بالاترین اعداد را داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند. بنابراین اینطور نیست که این قانون تمام مردم را شامل شود.

وی خاطرنشان کرد: البته یک شائبه درباره این بخش از طرح وجود داشت که این نیم دهم درصد آیا ناظر به اشخاصی است که بالاترین تراکنش‌ها را داشتند یا اینکه ناظر به کل جمعیت کشور است که ما توضیح دادیم ملاک ما در بررسی‌ها، کل جمعیت کشور است. به عبارت دقیق‌تر اگر جمعیت کشور را ۸۵ میلیون نفر در نظر بگیریم، تنها حساب غیرتجاری ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اشخاصی که بالاترین تراکنش‌ها را در این دسته از حساب‌های بانکی خود داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و سایر مردم از بررسی‌ها معاف هستند.

کد خبر 847417 برچسب‌ها خبر مهم مالیات سازمان امور مالیاتی کشور مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند