Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه بریتانیایی گاردین در نوشتاری با عنوان «با افزایش آمار مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا، نیویورک ممکن است خود را برای دفن اجساد در پارک‌ها آماده می‌کند» افزود: با رسیدن شمار کشته‌شدگان ناشی از بیماری کووید-۱۹ در ایالات متحده به ۱۰ هزار نفر، یک مقام نیویورک از امکان دفن موقت اجساد در پارک‌های شهری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته محققان دانشگاه جان هاپکینز، شمار مبتلایان تائید شده به ویروس کرونا در آمریکا تا صبح دوشنبه به وقت محلی، نزدیک به ۳۴۰ هزار نفر و تعداد جان‌باختگان نیز ۹ هزار و ۶۵۰ نفر اعلام شده است. ظرفیت بسیاری از بیمارستان‌ها در سراسر ایالات متحده تکمیل شده و همه مناطق کشور، نقاط بحرانی و بالقوه از نظر ابتلا به کووید-۱۹ اعلام شده‌اند.  
در این میان نظرسنجی‌های تازه توسط آزمایشگاه تحقیق افکار عمومی دانشگاه فلوریدای شمالی نشان داد، رای دهندگان در ایالت‌های مهم برای انتخابات ریاست جمهوری، دیگر اعتمادی به رئیس جمهوری کشورشان ندارند. ۵۳ درصد فلوریدایی‌ها در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند که بیشتر آنها شیوه مدیریت بحران دولت ترامپ را رد کرده و ۵۸ درصد نیز اعلام کرده‌اند به دولت ترامپ درخصوص ارائه اطلاعات موثق در مورد ویروس کرونا اعتماد ندارند. 

مقام های ارشد دولت واشنگتن در آخر هفته، پیام هماهنگی مبنی بر اینکه ایالات متحده هفته‌های سختی پیش رو دارد، منتشر کردند. 
 «دکتر آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا نیز در همین راستا هفته‌های پیش روی کشورش را بسیار بد خواند. در نیویورک نیز رئیس کمیته بهداشت شورای شهر هشدار داد که سردخانه‌ها تقریبا تکمیل هستند. 
 «مارک لوین» از اعضای شورای شهر نیویورک در توئیتی نوشت: به زودی ما مجبور به دفن موقت اجساد خواهیم شد و احتمالا برای اینکار از پارک‌های شهری استفاده می‌کنیم. خندق‌هایی برای قراردادن ۱۰ تابوت کنده می‌شود و کار به شکلی محترمانه و منظم و موقت انجام می‌گیرد. هرچند چنین چیزی برای نیویورکی‌ها سخت خواهد بود. 

لوین بعدا اعلام کرد که طرح هنوز به مرحله اجرا در نیامده است. «بیل دبلازیو» شهردار نیویورک نیز به خبرنگاران گفت: ما ظرفیت دفن موقت را داریم و این تنها چیزی است که می‌خواهم بگویم. به جزئیات نمی‌پردازم. فکر نمی‌کنم صحبت کردن در مورد این چیز خوبی باشد. اما «اندرو کومو» فرماندار نیویورک ضمن مخالفت با این ایده، افزود: از چنین برنامه‌هایی پشتیبانی نمی‌کند. 
کوومو گزارش داد که آمار کشته شدگان ناشی از کووید-۱۹ در بدترین وضعیت ۴ هزار و ۷۵۸ مورد از میان ۱۳۱ هزار مبتلا بوده، اما در عین حال اضافه کرد که تعداد روزانه مرگ و میرها به طور موثری ثابت مانده است. کومو با اعلام اینکه رعایت فاصله اجتماعی نتیجه بخش بوده است، اعلام کرد: دستورالعمل‌های فاصله اجتماعی در نیویورک تا ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت) تمدید شده است. 

فرماندار نیویورک همچنین از افزایش جریمه‌ها برای عدم رعایت فاصله اجتماعی خبر داد و بر وظیفه نیویورکی‌ها نسبت به یکدیگر و کارکنان بهداشتی که در خط مقدم نبرد با این بیماری قرار دارند، تاکید کرد. 
کومو همچنین همچنین با بیان اینکه سیستم مراقبت‌های بهداشتی نیویورک با همه توان در حال تلاش است و دیگر به دستگاه‌های تنفس مصنوعی نیاز ندارد، در خصوص آمار بالای مرگ‌ومیرکشته شدگان ناشی از کووید-۱۹ گفت: افرادی که ما از دست دادیم کسانی بودند که قادر به نجات جانشان نبودیم. 
 «ژانت یلن» رئیس پیشین بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا به شبکه «سی‌ان بی‌سی» گفت: این یک ضربه بزرگ، بی‌سابقه و ویران کننده است؛ امیدوارم هرچه سریعتر به وضعیت عادی بازگردیم.
یلن خاطرنشان کرد: احتمالا نرخ بیکاری به ۱۳ درصد و تولید ناخالص داخلی دستکم ۳۰ درصد کاهش یابد. 
2023

برچسب‌ها ویروس کرونا نیویورک دولت ترامپ پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا نیویورک دولت ترامپ ویروس کرونا نیویورک دولت ترامپ ایالات متحده ویروس کرونا دولت ترامپ کووید ۱۹ پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی ان ان، این هشداری است که توسط دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، دکتر «جرمی فارار» صادر شد.

فارار گفت: «ما باید مراقب باشیم که اگر مورد H۵N۱ به انسان با سرایت انسان به انسان را مشاهده کردیم فوراً با دسترسی به واکسن‌ها، درمان‌ها و تشخیص‌ها پاسخ دهیم.»

در موارد نادر، H۵N۱ می‌تواند انسانی را آلوده کند که به طور مداوم در تماس نزدیک با حیوانات آلوده بوده است، همانطور که در اوایل این ماه در یک گاودار تگزاسی اتفاق افتاد، اما تاکنون انتقال انسان به انسان به ندرت مشاهده شده است.

با این حال، این ویروس عمدتاً در پستاندارانی ظاهر می‌شود که نسبت به پرندگان بسیار نزدیک به انسان هستند.

فارار گفت: «البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس اکنون تکامل یافته و توانایی آلوده کردن انسان‌ها را داراست.»

به گفته سازمان جهانی بهداشت، تعداد تلفات ممکن است فاجعه بار باشد: از سال ۲۰۰۳، تنها ۸۸۹ مورد ابتلاء به آنفلوانزا مرغی انسانی در سراسر جهان شناخته شده است، اما در ۴۶۳ (۵۲٪) از این موارد، فرد مبتلا فوت کرده است.

ویروس دخیل در یک مورد انسانی گزارش شده در این ماه در تگزاس توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده مورد مطالعه قرار گرفته است و گفته شده که به نظر می‌رسد نسبت به داروهای ضد ویروسی موجود آسیب پذیر است.

شیوع فعلی H۵N۱ در میان گله‌های گاو ایالات متحده در هشت ایالت تگزاس، نیومکزیکو، کانزاس، داکوتای جنوبی، آیداهو، میشیگان، اوهایو و کارولینای شمالی گزارش شده است.

کد خبر 6086946

دیگر خبرها

  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • لطفا خودخواهانه تردد نکنید!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا