Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:17:37 GMT

آزادی نخستین زندانی سال جدید با حمایت خیران در مراغه

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۰۷۵۲

آزادی نخستین زندانی سال جدید با حمایت خیران در مراغه

سید علا الدین نقیبی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با پیگیری های دادستانی و حمایت خیران این شهرستان و با اخذ رضایت از شاکی، زندانی اهل سقز که در زندان مراغه دوران حبس را سپری می کرد آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

وی ادامه داد: این زندانی چندین ماه گذشته به دلیل شکایت رد مال در زندان این شهرستان زندانی بود که با وساطت خیران وانصراف شاکی از شکایت،  از حبس رهایی یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقیبی اضافه کرد: همچنین شاکی و خیران برای بازگشت این محکوم به آغوش خانواده خود، مساعدت مالی نیز کردند.

وی افزود: آزادسازی زندانیان و بازگشت آنان به آغوش خانواده از اولویت های انجمن حمایت از زندانیان مراغه بوده که امسال نیز با آزادی اولین زندانی و محکوم آغازشده و تداوم خواهد یافت.

وی اضافه کرد: آزادی ۳۸ زندانی در سال گذشته با حمایت خیران از جمله اقداماتی است که در جهت کاهش آسیب های اجتماعی انجام شده و تداوم و استمرار آن نیازمند حمایت بیش از پیش خیران نیک اندیش است.

وی از آمادگی این انجمن برای دریافت کمک های مردمی خبرداد و افزود: شماره حساب بانکی این انجمن به شماره ۰۱۰۶۲۶۹۳۹۱۰۰۴ نزد بانک ملی و شماره حساب بانکی ۱۰۲۱۸۱۸۴۲۱۰۰۰۰۱نزد بانک اقتصاد نوین این شهرستان آماده دریافت کمک های مردمی و خیران این شهرستان و سایر شهرها برای آزادی زندانیان است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۴۵۰ خانوداه زندانیان شهرستان های مراغه و عجب شیر و تعدادی از خانواده های زندانیان سایر شهرهای ایران که در زندان مراغه هستند از کمک ها و مساعدت های انجمن حمایت از زندانیان مراغه بهره مندند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور مراغه آذربایجان شرقی سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه

رییس دادگستری زرند گفت:مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در راستای اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و به جهت رسیدگی به امور مددجویان و بررسی وضعیت زندان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به همراه جمعی از قضات از زندان شهرستان بازدید و به درخواست ۲۰۹ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

در حاشیه این بازدید رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره‌ای از زندان ها، مشکلات زندانیان توسط قضات چهره به چهره بررسی و دستور تسریع رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان صادر شده است.

ابوالفضل فرحبخش با اشاره به استمرار بازدید‌های ماهیانه از زندان تصریح کرد: در برنامه بازدید از زندان علاوه بر رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی بند‌های موجود و وضعیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: مهمترین مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است و که در این خصوص با توجه به در نظر گرفتن زمین برای احداث زندان جدید و قول مساعد رییس سازمان زندان‌های کشور برای تخصیص بودجه امیدواریم به زودی امکان ساخت و انتقال زندان به خارج از شهر فراهم گردد.

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند