Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@09:55:43 GMT

توقف رکوردشکنی اونس جهانی

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۰۹۲۵

توقف رکوردشکنی اونس جهانی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل ازایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۶۵۸ دلار و ۱۰ سنت رسید در حالی که اوایل معاملات تا رکورد ۱۶۷۱ دلار و ۴۰ سنت پیش رفته بود. بهای معاملات این بازار روز گذشته حداکثر ۲.۸ درصد افزایش یافته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با یک درصد افزایش، به ۱۷۱۰ دلار و ۴۰ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت "سی ام سی گلوبال مارکتس" اظهار کرد: با توجه به رشد ارزش دلار، کاهش قیمت طلا قابل پیش بینی بود. اما کاملا روشن است که روند کوتاه مدت طلا صعودی است. صعود بازارهای سهام تاثیری روی بازار طلا نداشت زیرا شب گذشته همسو با معاملات سهام، طلا هم افزایش پیدا کرد.

دلار در معاملات روز جاری در برابر ارزهای رقیب نزدیک به بالاترین حد خود در بیش از دو هفته اخیر ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت. بازارهای سهام آسیایی بازار آمریکا را دنبال کردند که از کندی روند مرگ و میر ناشی از کرونا استقبال کرد.

بر اساس گزارش رویترز، آمریکا با صعود شمار جان باختگان به بالای ۱۰ هزار نفر، وارد دشوارترین هفته خود شده است و در اروپا، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در پی تشدید نشانه های بیماری کووید ۱۹، تحت مراقبتهای درمانی بیمارستان قرار گرفت.

عامل دیگری که از افزایش قیمت طلا پشتیبانی کرد، احتمال اعلام یک بسته اقتصادی اضطراری برای توکیو و شش ناحیه دیگر از سوی شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرد و در ۲۱۴۲ دلار و ۷۲ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۷۳۳ دلار و ۲۰ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۱.۳ درصد افزایش، به ۱۵ دلار و ۱۸ سنت رسید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا قیمت طلا اونس جهانی طلا برای تحویل فوری درصد افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز

به گزارش جام جم آنلاین، دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا در بخش اسکناس بدون تغییر ۴۳ هزار و ۷۳۶ تومان و در بخش حواله ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان کشف قیمت شد‌.

همچنین یورو امروز در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۶ هزار و ۷۳۶ تومان معامله شد، اسکناس درهم امارات ۱۱ هزار و ۹۵۲ تومان ارزش‌گذاری شد.

بررسی میدانی بازار ارز در میدان فردوسی نشان می‌دهد‌، دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۶۳ هزار و ۲۲۰ تومان قیمت گذاری شده است؛ معاملات دلار در بازار غیررسمی طی یک ماه گذشته نوسانی بوده است، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار ثابت مانده است.

کاهش ۹۵هزار تومانی هر گرم طلای ۱۸ عیار

امروز در میدان فردوسی سکه طرح قدیم با افت ۳۵۰ هزار تومانی به نرخ ۳۹ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با کاهش ۴۱۹ هزار تومانی به قیمت ۴۲ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان معامله شد و حباب آن افزایش یافته است.

امروز حباب سکه امامی به ۷ میلیون و ۷۵۴ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی به ۴ میلیون و ۶۵۲ هزار تومان رسید؛ نیم سکه در بازار به نرخ ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه به قیمت ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه یک گرمی به نرخ ۷ میلیون و ۵۰ تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان در هر گرم قیمت‌گذاری شد‌، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار‌، ۱۵ میلیون و ۳۵۸ هزار تومان نرخ‌گذاری شد؛ نرخ طلای آب شده نیز هر مثقال ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است. هر گرم طلا امروز با کاهش ۹۵ هزار تومانی روبرو شد.

در حال حاضر هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) ، با کاهش ۱. ۳۴ درصدی به نرخ ۲۲۹۹ دلار قیمت گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • محرک جدید بورس
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • افزایش بهای جهانی نفت