Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اسماعیلی گفت: در سال ۱۳۹۹ و با هدف تحقق جهش تولید، سعی خواهیم کرد با کمک و حمایت حقوقی و قضایی از واحد‌های تولیدی و نیز حمایت‌های لازم از آن‌ها سهم خود را در انجام این ماموریت مهم ایفا نماییم. تاریخ انتشار: 11:34 - 19 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۰۶۵۷ به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری با تبریک میلاد امام زمان (عج) اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸ که هدف نظام و راهبرد تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری رونق تولید بود، خوشبختانه اعلام کردیم که نتیجه تلاش‌های همکاران ما جلوگیری از تعطیلی بیش از ۹۹۰ واحد تولیدی و پیشگیری از بیکار شدن کارگران این واحد‌ها، بعنوان بخشی از ایفای نقش قوه قضاییه در تحقق رونق تولید بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: در سال ۱۳۹۹ و با هدف تحقق جهش تولید، ان‌شاءالله سعی خواهیم کرد با کمک و حمایت حقوقی و قضایی از واحد‌های تولیدی و نیز حمایت‌های لازم از آن‌ها از جمله تامین امنیت قضایی و اقتصادی برای تولید کنندگان، کمک به بهبود فضای کسب و کار با اصلاح ساختار‌های فسادزا و رفع دیوان سالاری‌های زائد و حذف دالان‌های تاریک و تو در توی صدور مجوز و امضا‌های طلایی و به ویژه با مبارزه همه جانبه، مقتدرانه و قاطع با فساد و قاچاق کالا، سهم خود را در انجام این ماموریت مهم ایفا نماییم.   سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: یک سال و یک ماه از آغاز دوره تحول و مدیریت جدید قوه قضاییه و یک سال از توفیق حضور بنده به عنوان سخنگوی دستگاه قضا سپری شد. در این مدت تلاش کردیم مردم و مخاطبین و همچنین همکاران عزیز و ارجمند ما، تحول را به خوبی احساس کنند و سعی شد مراجعین به دستگاه قضا و عامه مردم، طعم شیرین عدالت و خدمت را بچشند. اینک به شکرانه توفیقی که در این مسیر خداوند متعال به ما عنایت فرمود، از خداوند و همه همکاران عزیز که با تلاش و مجاهدت شبانه روزی در این مسیر گام برداشتند، سپاسگزاری می‌کنم.   اسماعیلی تصریح کرد: در سال گذشته نشست‌های سخنگویی به جز مواری که با ایام تعطیلات مواجه شد، به صورت مرتب و منظم برگزار گردید و سعی می‌کنیم امسال هم این رویه پسندیده را ادامه دهیم.   وی با اشاره به آمار‌هایی از نشست‌های خبری سحنگوی قوه قضاییه در سال گذشته، یادآور شد: در سال ۱۳۹۸، ۲۲ نشست سخنگویی برگزار و به ۴۹۵ سئوال از ناحیه اصحاب رسانه و مطبوعات، پاسخ داده شد.   سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: این عملکرد در مقایسه با دوره گذشته که به طور میانگین در هر سال ۱۵ نشست و  به ۳۷۰ سئوال پاسخ داده شده بود، رشدی بالغ بر ۵۰ درصد هم از لحاظ تعداد جلسات و هم تعداد سئوالات پاسخ داده شده داشته است.   وی بیان داشت: از دیگر اقدامات موثر سال گذشته، تغییر و اصلاح روش‌های مدیریتی در سطوح مختلف قوه قضاییه بود که با بهره گیری از روش‌های مدیریتی فعال، پوبا، میدانی و مردمی صورت گرفت.   سخنگوی قوه قضاییه در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته ریاست قوه قضاییه ۱۷ سفر استانی انجام داد و اگر شرایط کرونایی در پایان سال رخ نمی‌داد، این سفر‌ها قرار بود به ۲۰ سفر برسد.     اسماعیلی بیان داشت: علاوه بر سفر‌های استانی بازدید‌های میدانی فراوانی انجام شد، از واحد‌های قضایی و سازمان‌های تابعه از جمله ۸ واحد قضایی در تهران، یک واحد قضایی در مشهد و ۶ زندان در تهران و استان‌های مختلف بازدید داشت.   وی گفت: خوشحالم که اعلام کنم این الگوی مدیریتی به سایر بخش‌های مدیریتی قوه قضاییه نیز تسری پیدا کرد و و تعداد بازدید‌های مدیران قضایی از واحد‌های زیرمجموعه خودشان در سال ۱۳۹۸ در مقایسه با سال ۱۳۹۷ رشدی بیش از ۶۲ درصد داشته است. این مدیریتی فعال، مردمی و توأم با نظارت‌های میدانی بر عملکرد همکاران است.   وی با بیان اینکه از اقدامات خوبی که از ماه‌های پایانی سال گذشته آغاز شد، صدور دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های مسن بود، گفت: در ۴۵ روزه نیمه دوم دی ماه و یک ماهه بهمن، بیش از ۵۰ درصد از پرونده‌های مسن رسیدگی شد؛ اما وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور مجال استمرار اجرای این دستورالعمل در اسفند ماه را از ما گرفت و تدابیری اتخاذ شده است تا در سال ۱۳۹۹ این دستورالعمل و اجرای آن استمرار پیدا کند و ان‌شاءالله در آینده نه چندان دور، حتی الامکان در شش ماه‌های اول سال ۱۳۹۹ بخش عمده پرونده‌های مسن تعیین تکلیف شود.   خبر در حال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سخنگوی قوه قضاییه قوه قضاییه سخنگوی قوه قضاییه قضایی از واحد حقوقی و قضایی قوه قضاییه سال گذشته سال ۱۳۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این دیدار عتباتی با اشاره به مشکلات مرتبط با پرونده‌های قضایی گفت:همکاری‌ها و هماهنگی‌ها در خصوص برخی پرونده‌های قضایی موثر در حصول نتایج بهتر خواهد بود.
رئیس کل دادگستری استان همچنین کمک به حل مشکل یکی از واحد‌های تولیدی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با حل مشکلات این واحد تولیدی اشتغالزایی چشم گیری بالغ بر ۱۰۰۰نفر در استان اتفاق می‌افتد که نیازمند همراهی و همکاری موثر دو مجموعه می‌باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی پورشادلو دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور که اخیرا به این سمت منصوب شده است نیز به همکاری‌های دوجانبه تاکید و باز شدن گره از مشکلات مردم خصوصا پرونده‌های کثیرالشاکی را یکی از امور مهم ارزیابی کرد و همکاری‌های دوجانبه را در این خصوص کارگشا و نتیجه بخش عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • طی سال گذشته ۱۵ واحد تولیدی در زنجان احیاء شد
  • ۱۵ واحد تولیدی در زنجان احیاء شد
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد