Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@02:28:32 GMT

محکومیت ۲۶۰ مفسد اقتصادی در تهران در سال 98

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۱۰۰۷

 غلامحسین اسماعیلی در ادامه نخستین نشست خبری خود در سال 99 که به صورت پخش زنده از شبکه سیمای عدالت برگزار شد اظهار کرد: از دیگر اقدامات موثر سال گشته تغییر و اصلاح روش‌های مدیریتی در سطوح مختلف قوه‌قضائیه بود. با بهره‌گیری از روش‌های مدیریتی فعال، پویا، مردمی و میدانی در سال گذشته رئیس قوه قضائیه، 17 سفر استانی انجام دادند که اگر شرایط کرونایی آخر سال نبود به 20 سفر می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی - وی افزود: همچنین از 8 واحد قضائی در تهران، یک واحد قضایی در مشهد و 6 زندان در تهران و استان های مختلف توسط رئیس قوه قضائیه در سال 98 بازدید شده است و این الگوی مدیریتی به سایر بخش های مدیریتی قوه قضائیه نیز تسری یافته و تعداد بازدیدهای مدیران دستگاه قضایی از واحدهای قضایی خود، رشد 62 درصدی داشته است.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: نیمه دی ماه سال 98 دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های معوق صادر شد تا آخر سال بیش از 50 درصد پرونده‌های قدیمی رسیدگی شد اما ادامه روند آن به دلیل شرایط کرونایی میسر نشد. تدابیری اتخاذ شده که حداقل در 6 ماه اول سال 99 بخش عمده پرونده های مسن تعیین تکلیف شود.

اسماعیلی همچنین به فعالیت مجدانه شعب ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی در سال 98 اشاره کرده و گفت: در سال گذشته شعب ویژه رسیدگی کننده به اخلال در نظام اقتصادی در تهران رأی به محکومیت 260 مفسد اقتصادی، در خراسان رضوی 303 مفسد . در فارس 31 نفر، اصفهان 30 نفر، هرمزگان 11 نفر، گلستان 3 نفر و در قم سه نفر از مفسدان اقتصادی در این محاکم محکومیت حاصل کردند و رأی قطعی محکومیت در مورد آنها صادر شد.

وی گفت: قرارمان با مردم این بود که بعد از انجام اقدامات گزارش بدهیم. در این نشست یک نمونه از نتایج اقدامات و محصول تلاش های همکاران را به استحضار می رسانم. یکی از مشکلات مردم موضوع تعاونی‌های اعتباری بود که سپرده‌های فراوانی را از مردم اخذ کردند و به بیراهه رفتند و اموال مردم حیف و میل شد. برای ساماندهی این قبیل از تعاونی ها دولت و قوه‌قضائیه پای کار آمدند و ستادی با مشارکت دولت و قوه قضائیه و بانک مرکزی تشکیل شد و قرار شد در تعدادی از این تعاونی‌ها یک خط اعتباری از بانک مرکزی اختصاص یابد و از محل این خط اعتباری مشکل مردم حل و به مرور اعتبارات تخصیص یافته به این خط به بانک مرکزی  از محل دارایی تعاونی ها عودت داده شود.

وی افزود: قوه قضائیه بعد از این اقدام موفق شد صرفا در ماه‌های پایانی سال 98، مبلغ هزار و 500 میلیارد تومان از اموال تعاونی افضل طوس به بانک مرکزی انتقال دهد. همچنین هزار و 450 میلیارد تومان از اموال تعاونی وحدت، 300 میلیارد تومان از اموال تعاونی فرشتگان و از اموال تعاونی ثامن‌الحجج 600 میلیارد تومان به بانک مرکزی عودت داده شد. همچنین 435 میلیارد تومان از اموال این تعاونی به مردم و سپرده گذاران پرداخت شد و اموال و دارایی های دیگری نیز از این موسسه شناسایی شده که به مرور فرایند فروش و انتقال آن انجام می دهد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قوه قضائیه اخلالگران اقتصادی دستگاه قضایی غلامحسین اسماعیلی مفسد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۱۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی توضیح داد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

او افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خود مالکی قراردادها درحال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

شهردار تهران تصریح کرد: درحال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودروی برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

کد خبر 849097 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها خودروی برقی علیرضا زاکانی شهردارى تهران تهران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • ضرب سکه نقره ویژه بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت دانشگاهی در ایران از سوی بانک مرکزی
  • پول بیت‌المال پس گرفته شد حامیان بابک زنجانی شاکی شدند!