Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صادرات 2 میلیون و 92 هزار و 975 تن کالا توسط 86 هزار و 216 دستگاه کامیون از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک در سال 98 خبر داد.

  به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد با بیان اینکه صادرات سال 98 از پایانه های مرزی استان نسبت به سال 97 با یک میلیون و 754 هزار و 574 تن، رشد 19 درصدی را نشان می دهد، افزود: به دلیل شیوع کرونا در ماه های پایانی سال گذشته، تجارت بسیاری مناطق از جمله این استان با کشورهای همسایه تحت تاثیر قرار گرفت که در صورت عدم بروز این معضل جهانی، رشد بیشتری در صادرات از طریق پایانه های مرزی این استان دور از انتظار نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گاز مایع، هیدروکربن، میلگرد، حلال شیمیایی، سیمان، گازوئیل و بنزین را عمده کالاهای صادر شده در سال گذشته از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: بیشترین حجم صادرات این مدت با یک میلیون و 134 هزار و 595 تن کالا به پایانه مرزی میرجاوه اختصاص دارد که نسبت به سال 97، معادل 60 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین 895 هزار و 668 نفر مسافر نیز در سال 98 از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه تردد کردند که نسبت به سال 97 با 676 هزار و 692 مسافر، افزایش 32 درصدی را نشان می دهد.

کرد با بیان اینکه مبادلات تجاری مرزی یکی از شاخص های اصلی در برقراری ارتباط بین کشورهای همسایه و امرار معاش مردم مرزنشین است، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت این استان در حوزه صادرات و تجارت و نتایج ارزشمند آن نظیر کسـب درآمـد ارزی، ایجـاد فرصت هـای شـغلی جدیـد و افزایـش نفـوذ منطقه ای، رویکرد این اداره کل در حوزه پایانه های مرزی بر پایه توسعه زیرساخت ها و گسترش صادرات پایه ریزی شده است.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات سیستان و بلوچستان حمل و نقل جاده ای زاهدان سیستان و بلوچستان پایانه های مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ شهریار شهریاری گفت: در ماه نخست امسال حدود ۴۵ هزار تُن کالای غیرنفتی از گمرکات استان صادر شد.
وی ادامه داد: ارزش کلال‌های صادراتی ۲۷ میلیون و ۳۹۸ هزار دلار برآورد می‌شود.

شهریاری افزود: صادرات فروردین امسال به لحاظ وزنی نیز ۳۶ درصد بیشتر شد.

وی کشور قزاقستان را مقصد بیشترین کالا‌های صادرات استان عنوان و اضافه کرد: کامپوند پلی اتیلن، پسته فندقی، پلی استایرن، پنیر، تخم مرغ، خوراک آبزیان، سیب درختی، رب گوجه‌فرنگی، لوله‌هاو پروفیل، مفتول آهنی هم عمده کالا‌های صداراتی استان بود.

دیگر خبرها

  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت