Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناظر گمرکات استان هرمزگان از ارزآوری 31 میلیارد دلاری صادرات از این استان در سال 98 خبر داد.

ابوالفضل اکبرپور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به عملکرد تجارت خارجی در گمرکات استان هرمزگان طی سال ۹۸ اظهار داشت: حجم صادرات ۴۶ میلیون تن به ارزش ۱۳۲۶ هزار میلیارد ریال معادل ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال ۹۷ به لحاظ تناژ یک درصد و ارزش دلاری ۹۱ درصد رشد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظر گمرکات استان هرمزگان با بیان اینکه از این میان، سهم صادرات غیرنفتی ۳۷ میلیون تن بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده، است بیان داشت: ارزش دلاری صادرات رشد ۱۲۱ داشته است. همچنین در تناژ ۷ درصد رشد دارد.

وی به واردات کالا اشاره کرد و گفت: ۸ میلیون تن بالغ بر ۱۶ میلیارد دلار معادل ۶۹۰ هزار میلیارد ریال واردات به کشور وجود داشته که ارزش دلاری آن نسبت به سال ۹۷ رشدی نداشته است.

اکبرپور در مورد وضعیت ترانزیت خارجی و داخلی تصریح کرد: ترانزیت خارجی دو میلیون و ۷۲۴ هزار تن بود که نسبت به سال ۹۷ افت ۱۵ درصدی دارد و ترانزیت داخلی نیز ۴۴۵ هزار تن انجام شد که رشد ۲۷ درصدی نشان می دهد.

مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس با اشاره به مقصد کالاهای صادراتی ایران افزود: عمده صادرات کشور به چین، امارات متحده عربی، تایلند، هند، عمان و غنا است. اقلام عمده صادراتی نیز سنگ آهن و کنستانتره های آن، پلیمرهای اتیلن، محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد، کوک، نفت قیر، و کودهای معدنی و شیمیایی را شامل می شود.

وی خاطرنشان کرد: کالاهای وارد شده به کشور نیز عمدتا از چین، هند، امارات متحده عربی، آلمان و ایتالیا بوده که شامل برنج، الکترود ذغالی، لاستیک، گوشت، ماشین آلات و دستگاه های خردکن و ساییدن سنگ و خاک و سایر مواد معدنی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان هرمزگان تجارت خارجی عملکرد رشد استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۱۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان

اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان از قراردادی به ارزش ۴۴ میلیون دلار میان هیئت تجاری افغانستان و این کشور خبر داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، هیئت تجاری افغانستان در سفر سه روز به تاشکند با اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان قراردادی به ارزش 44 میلیون دلار به امضا رساند.

براساس گزارش «تایمز آسیای مرکزی» کابل و تاشکند در حال برنامه ریزی برای تشکیل شورای تجاری ازبکستان-افغانستان هستند که 18 شرکت افغان از اعضای آن خواهند بود و ارزش بازار واردات افغانستان را به هفت میلیارد دلار نیز می‌رساند.

در این گزارش آمده است بیشترین درخواست واردکنندگان محصولات کشاورزی، محصولات غذایی فرآوری شده، منسوجات، چرم، قطعات برقی و مصالح ساختمانی است.

طرح ازبکستان برای کریدور لجستیکی از افغانستان به آسیای مرکزیتعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستانتلاش ازبکستان برای گسترش همکاری اقتصادی با افغانستان

گفتنی است طی دو سال گذشته ازبکستان از جمله کشورهایی است که با افغانستان روابط تجاری و اقتصادی نزدیکی داشته است.

توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری، رفع موانع سرمایه‌گذاری‌ و حل مشکلات تجاری، ایجاد سهولت در ترانزیت کالاها، کاهش تعرفه ترانزیتی، ایجاد کریدور حمل و نقل و لجستیک از افغانستان به کشورهای آسیای مرکزی را می‌توان به عنوان برنامه‌های گشایش روابط تجاری میان کابل و تاشکند نام برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲