Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:53:35 GMT

جشنواره نیجریه میزبان «پلاک ۶۳» شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۱۱۶۵

جشنواره نیجریه میزبان «پلاک ۶۳» شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی realtime film festival در کشور نیجریه میزبان فیلم کوتاه «پلاک ۶۳» ساخته نازنین سادات حسینی از ایران است.

این جشنواره قرار بود در تاریخ ۷ تا ۱۲ ژوئن برگزار شود ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا در تاریخ ۷ تا ۱۳ آپریل برابر با ۱۹ تا ۲۵ فروردین و به صورت آنلاین برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه این جشنواره آمده است: «در روزهایی که بسیاری از جشنواره‌ها به خاطر ویروس کرونا، برنامه‌های خود را تعطیل کرده‌اند، ما نیز به دلیل حمایت از هنرمندان و فیلمسازان با بهره‌گیری از تکنولوژی این جشنواره را برپا می‌کنیم.»

چشم‌انداز این جشنواره ساختن یک جشنواره بین‌المللی فراگیر و قابل دسترسی از راه دور و هدف آن حمایت از هنرمندان و فیلمسازان است و به تعبیر برگزارکنندگان آن «جایی که همه احساس برابری‌ کنند» ذکر شده است.

فیلم کوتاه «پلاک ۶۳» روایتگر تنهایی سالمندان و همچنین تلنگری است برای افراد جامعه و نشانگر آلزایمری است که همه ما نسبت به افراد مسن اطراف خود داریم.

این فیلم پیش‌تر در بخش نیمه‌نهایی جشنواره لیسبون پرتقال حضور داشت و این دومین حضور بین‌المللی فیلم «پلاک ۶۳» به‌شمار می‌رود.

سایر عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از نویسنده و کارگردان: نازنین سادات حسینی، تهیه‌کننده: محمد کچوئی، تصویر، تدوین و تصحیح رنگ: محمد کچوئی، صدابردار: اسماعیل امینی، دستیار کارگردان و منشی صحنه: راضیه طاهری، گریم: فاطمه محبی، مدیر تولید: رحمان هارونی، مجری طرح: انجمن سینمای جوانان خمینی‌شهر، عکاس: نسترن سادات حسینی، بازیگران: اکرم فتاحی، شهرزاد گلکارپور، بهناز محمدحسینی، ترجمه: سیدحمید حسینی، طراح پوستر: نازنین سادات حسینی.

کد خبر 4894474 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: نیجریه فیلم کوتاه ویروس کرونا موسیقی ایرانی تئاتر ایران درگذشت چهره ها فیلم تئاتر رادیو فیلم سینمایی رادیو نمایش فیلم بازی در نوروز 99 سریال پایتخت رادیو ایران سازمان صداوسیما هنرمندان تئاتر سادات حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ تقی صادقی افزود: ۱۰ گروه و تک نواز خراسان شمالی در این جشنواره هنرنمایی می‌کنند.
وی گفت: هفتمین جشنواره ملی آوا‌ها و نوا‌های رضوی از سلسله جشنواره‌های فرهنگی و هنری امام رضا (ع) است که با همکاری بنیاد ملی رضوی در استان برگزار می‌شود و هنرمندان موسیقی مقامی استان در این رویداد حضور می‌یابند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: هوشنگ جاوید دبیری جشنواره آوا‌ها و نوا‌های شرق کشور شامل استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی را بر عهده دارد و حسین حصاری دبیر تخصصی این رویداد در استان است.
دراین جشنواره رضا محمدی فرزند زنده یاد سهراب محمدی در کنار پیشکسوتانی هم، چون خسرو حداد، عیسی قلی پور و روشن گل افروز در این جشنواره هنرنمایی خواهند کرد.

خراسان شمالی بیست و هفتم اردیبهشت میزبان این رویداد با هنرنمایی هفت گروه موسیقی و چهار تک نواز پیشکسوت است و استان‌های مازندران و گلستان نیز بیست و سوم و بیست و پنجم ماه جاری میزبان این رویداد هستند.

دیگر خبرها

  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند