Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:53:16 GMT

شیوع کرونا، برگزاری مراسم فارغ التحصیلی آنلاین در ژاپن

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۱۳۸۰

شیوع کرونا، برگزاری مراسم فارغ التحصیلی آنلاین در ژاپن

به گزارش ایرنا از ژاپن تایمز، دانشجویان دانشگاه (Business Breakthrough University) ژاپن در جشن فارغ التحصیلی خود شرکت نکردند اما یک ربات به اسم «نیومی» را به عنوان نماینده خود به مراسم فرستادند آنها از فاصله دور و در خانه های خود ربات را مدیریت کردند تا دانشنامه رسمی فارغ التحصیلی خود را از «اومیا کنیچی» رییس دانشگاه دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، چهار فارغ التحصیل «دو دانشجوی کارشناسی ارشد و دو دانشجوی کارشناسی»  به نمایندگی از فارغ التحصیلان، ربات "newme" را از منازل خود اداره و سایر فارغ التحصیلان هم به صورت آنلاین این برنامه را تماشا کردند.

ربات نیومی یک تبلت به عنوان "صورت" دارد و با چهار پا حرکت می کند وقتی مجری نام دانشجوی فارغ التحصیل را می خواند در تبلتی که بر صورت این ربات قرار گرفته است تصویر دانشجوی فارغ التحصیل ظاهر می شود و او قدم زنان برای تحویل دانشنامه به روی صحنه می رود و دانشنامه دانشجوی فارغ الحصیل را تحویل می گیرد.

استفاده این دانشگاه ژاپنی از ربات برای دریافت دانشنامه های فارغ التحصیلی در حالی است که پیشتر نیز با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در بیشتر کشورهای جهان سیستم اموزش اینترنتی و انلاین جای کلاس های فیزیکی درس را گرفته بود.

در چین نیز مردم در چند روز گذشته که با عید اموات همزمان شده بود مردم به جای حضور بر مزار اموات و قبرستان ها، از راه دور و از طریق اینترنت برای درگذشتگان مراسم سوگواری برگزار کردند.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹»  برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز سه شنبه در سراسر جهان به یک میلیون و ۳۴۵ هزار تن رسیده است آمار جان باختگان هم ۷۴ هزار و ۶۹۷ تن گزارش شده است و ۲۷۸ هزار و ۶۰۰ نفر بهبود یافته‌اند.  

برچسب‌ها ویروس کرونا ژاپن چین پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ژاپن چین ویروس کرونا ژاپن چین فارغ التحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۱۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتیاز ویژه برای دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند

رضامراد صحرایی در صفحه‌ ویراستی‌اش نوشت: «به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ دانشگاه فرهنگیان (که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند) در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه به ایشان تعلق خواهد گرفت.

در عنوان بخش مشارکت‌ها ۶ امتیاز و در بخش سنوات تجربی ۴ امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است. از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر می‌کنم».

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • تداوم اعتراضات و سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • تداوم اعتراضات در آمریکا | لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا؛ با وجود بازداشت‌ها، دانشجویان به تحصن ادامه می‌دهند
  • مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • امتیاز ویژه برای دانشجومعلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سر کلاس درس می‌روند
  • امتیاز ویژه برای دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!