Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@22:06:20 GMT

درخواست برجامی مکرون از روحانی چه بود؟

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۱۸۹۴

ساعت 24-رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با رئیس جمهور کشورمان از ایران خواست که به اجرای تعهدات هسته‌ای‌اش بازگردد.

به گزارش رویترز، کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مکالمه‌ای تلفنی با حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان درباره اجرای برجام [توافق هسته‌ای] ابراز امیدواری کرده است که ایران به رعایت تعهدات هسته‌ای‌اش بازگشته و از اقدامات جدید متغایر با برنامه جامع اقدام عمل مشترک[برجام] خودداری کرده و به کاهش تنش‌های منطقه‌ای کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکرون همچنین افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده است که جامعه جهانی باید برای مبارزه با ویروس کرونای جدید باهم متحد شوند.

بر اساس این گزارش، اظهارات مکرون در پی این مطرح می‌شود که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا در ابتدای روی کار آمدن از توافق هسته‌ای خارج شده و ضمن بازگرداندن تحریم‌هایی که در نتیجه توافق هسته‌ای لغو شده بودند، تحریم‌های تازه‌ای نیز علیه ایران اعمال کرد. کشورهای اروپایی متعهد شده بودند که راهکارهایی کاربردی برای کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا و عادی سازی تجارت با ایران انجام دهند.

ایران با گذشت یک سال از تعلل شرکای اروپایی برجام در عمل به تعهداتشان، اعلام کرد که در چند گام تعیین شده، تعهدات داوطلبانه‌اش در توافق هسته‌ای را کاهش می‌دهد. همچنین مقامات کشورمان تاکید کرده‌اند که این اقدامات بازگشت‌پذیر بوده و به محض عملی شدن تعهدات شرکای اروپایی برجام به حالت قبل بازخواهند گشت

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۱۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با حضور رافائل گروسی رئیس سازمان انرژی اتمی در ایران اظهار کرد: گروسی در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای سخنرانی می‌کند.

وی افزود: اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای هفته آینده برگزار می‌شود، ۱۸۰ ارائه توسط شرکت کنندگان غیرایرانی خواهد بود که یک اتفاق بزرگ است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است.  همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفت‌وگو و تعامل هستیم.

اسلامی با تأکید بر اینکه از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود، ادامه داد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست.

وی ادامه داد: گروسی دیدار‌هایی در ایران دیدار‌هایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: مطمئنیم این گفت‌وگو کمک می‌کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان- پی- تی روابط‌مان را با آژانس تقویت کنیم.

اسلامی گفت: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز هستند برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی