Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@09:24:32 GMT

لیبی| حمله حفتر به بیمارستان بیماران کرونایی در طرابلس

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۲۴۶۳

لیبی| حمله حفتر به بیمارستان بیماران کرونایی در طرابلس

مقامات طرابلس از حمله نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر به یک بیمارستان ویژه بیماران کرونایی در این شهر خبردادند. ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری " اخبار لیبیا "  عضو شورای شهر طرابلس گفت:  نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر بیمارستان استقلال که ویژه بیماران کرونایی در طرابلس است، هدف حملات موشکی خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابومسلم تصریح کرد: در این حمله پنج نفر مجروح شدند و به چند دستگاه خودروی مستقر در محوطه بیمارستان خسارت‌هایی وارد شد.

برخی شاهدان عینی گفتند:  حمله به بیمارستان استقلال زمانی صورت گرفت که درگیری شدیدی بین نیروهای دولت طرابلس با ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر در جریان بود.

به دنبال هدف قرار گرفتن  بیمارستان ویژه بیماران کرونایی در طرابلس،  ماموران مرکز فوریت‌های پزشکی 6 نفر از بیمارانی که وضعیت جسمانی‌شان وخیم گزارش شده بود،  از بیمارستان استقلال به مرکز درمانی دیگری منتقل کردند.

به نوشته پایگاه خبری " الوسط – لیبیا "  مرکز فوریت‌های پزشکی وابسته به  دولت وفاق ملی ( مورد تایید سازمان ملل )  با اشاره به درگیری‌های نظامی در حومه طرابلس و هدف قرا گرفتن این شهر توسط نیروهای حفتر ، از شهروندان طرابلس خواست در طبقات پائین ساختمان زندگی و نکات ایمنی را رعایت کنند.

لیبی|درخواست طرابلس از مجامع جهانی برای مبارزه با کرونا

در همین حال، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه لیبی با محکوم کردن حمله موشکی نیروهای حفتر به بیمارستان استقلال گفت: در این حمله دست‌کم یک از کادر درمانی  مجروح  و خسارت‌هایی به تجهیزات  پزشکی این بیمارستان وارد شد .

یعقوب حلو تصریح کرد: هدف قرار دادن بیمارستان ویژه بیماران کرونایی در طرابلس نقض آشکار قوانین بین‌المللی  در خصوص مسائل انسانی است.

به دنبال سرنگونی رژیم معمرقذافی در سال 2011 جنگ داخلی  در لیبی شعله ور شد. این جنگ خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های پزشکی و درمانی لیبی وارد کرد به گونه‌ای که سازمان‌های بین المللی فعال در امور بشردوستانه اعلام کردند: ساختار پزشکی و درمانی لیبی توانایی  مبارزه با ویروس کرونا را ندارد و این کشور نیازمند کمک‌های بین‌المللی برای مبارزه با این ویروس خطرناک است.

انتهای پیام/

 

R7969/P36355/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا اخبار "لیبی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار لیبی ویروس کرونا اخبار لیبی ویژه بیماران کرونایی بیمارستان استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان

 حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با راه‌اندازی دستگاه جدید رادیولوژی در این مرکز و با توجه به حجم مراجعات روزانه به اورژانس بیمارستان و بیماران بستری، سرعت خدمت رسانی به مراجعین افزایش می‌یابد.

 غزنوی ادامه داد: ارزش تقریبی این دستگاه رادیولوژی پیشرفته که از بهترین برندهای اروپایی است بیش از 45 میلیارد ریال است

 رئیس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان نیز گفت: گرفتن رادیو گرافی های دیجیتالی، کیفیت بالای تصاویر، دریافت دوز پایین اشعه توسط بیماران، امکان مشاهده گرافی تهیه شده توسط پزشک معالج در سراسر کشور از طریق اینترنت، حذف فیلم و داروی ظهور و در نتیجه کاهش هزینه  از مزایای این دستگاه است

 فریبا کوشا گفت: این پروژه بهمراه بهسازی ،زیباسازی و استاندارد سازی فضای فیزیکی مجموعه صورت گرفت و کلیه تست های دزیمتری با استانداردهای روز دنیا انجام شد.

وی ادامه داد: بیمارستان خاتم الانبیا (ص) تنها بیمارستان استان است که مجهز به دو دستگاه رادیولوژی است

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر