Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:17:53 GMT

سرما در انتظار شکوفه‌های بهاری ابهر

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۲۶۰۲

سرما در انتظار شکوفه‌های بهاری ابهر

ایسنا/زنجان مدیر جهادکشاورزی ابهر گفت: سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی است.

مجید قزوینیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر ورود توده هوای سرد و بارش باران، اظهار کرد: از باغ‌داران درخواست می‌شود تمهیدات لازم را برای مقابله با هر گونه خسارت سرمازدگی در مزارع و باغات، محافظت از تاسیسات آبیاری تحت فشار و مزارع و باغات و نیز اطمینان از سازه‌های گلخانه‌ها با توجه به وزش باد شدید، اقدامات معمول را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ارائه توصیه‌هایی به کشاورزان، بیان کرد: از جمله مهم‌ترین این توصیه‌ها می‌توان به محافظت از مزارع و باغات با توجه به وزش باد شدید و احتمال رخداد تگرگ، اطمینان از استحکام سازه‌ها، سالم بودن پوشش‌های پلاستیکی و بسته بودن درب و  پنجره‌ گلخانه‌ها با توجه به وزش باد شدید و احتمال تگرگ، خودداری از آبیاری مزارع گندم و جو با توجه به وقوع بارش، وزش باد شدید و در نتیحه احتمال سیل، لایه‌روبی کانال‌ها و زهکش‌های مزارع و باغات به منظور خروج آب‌های سطحی ناشی از باران، هدایت آب‌های روان به انهار آبیاری جهت تغذیه سفره‌های زیرزمینی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌های فصلی و حاشیه دره‌ها با توجه به احتمال سیلابی شدن آن‌ها و جلوگیری و کنترل ورود آب باران به استخرهای پرورش ماهی و میگو اشاره کرد.

مدیر جهادکشاورزی ابهر با اشاره به این‌که استقرار کندوهای زنبور عسل بالاتر از سطح زمین جهت جلوگیری از آب‌گرفتگی آن‌ها نیز از توصیه‌ها به زنبورداران است، اظهار کرد: به کارگیری پوشش مناسب روی کندوهای زنبورعسل نظیر برزنت‌های روغن اندود شده برای محافظت در مقابل بارش باران نیز باید مد نظر زنبورداران باشد.

این مسئول با اشاره به موضوع سرمازدگی شکوفه‌ها در باغات، ادامه داد: اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم جهت مقابله و جلوگیری از خسارت سرمازدگی بهاره در مزارع و باغات نظیر استفاده از بخاری‌های باغی، تخلیه آب سیستم‌های آبیاری تحت فشار و سم‌پاش‌ها برای جلوگیری از یخ‌زدگی در مناطق مرتفع، خودداری از انجام عملیات هرس درختان، شخم و پاکنی باغات و ایجاد پوشش بر روی نهال‌های جوان و درختان آسیب‌پذیر، از مهم‌ترین اقدامات برای جلوگیری از سرمازدگی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان سرمازدگی خرم دره مزارع و باغات وزش باد شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۲۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شدت بارش باران بهاری در اردبیل

دریافت 11 MB کد خبر 6098618

دیگر خبرها

  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • شدت بارش باران بهاری در اردبیل
  • عکس هایی از باغ ارم شیراز در باران بهاری
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فراگرفت
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فرا گرفت
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم و اقدامات لازم
  • شکوفه درختان گلابی باغات روستای جغدان به روایت تصویر