Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:36:06 GMT

ضرورت تدوین استراتژی دارویی در مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۲۸۲۶

ضرورت تدوین استراتژی دارویی در مقابله با کرونا

حمید خیری، در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص حاشیه‌های داروی «آویگان»، گفت: برخی مطالعات در خصوص طیف مختلفی از داروهایی که بر کرونا مؤثر هستند، نشان داده که داروی ضد آنفلوانزای ژاپن که با نام «آویگان» شناخته می‌شود، می‌تواند بر بیماران مبتلا به کرونا اثربخش باشد ولی موضوع این است که در توصیه یک دارو، نباید اسیر تصمیمات عجولانه و احساسی شد

وی ادامه داد: باید اجازه داد تا داده‌های کافی از آزمایشات بالینی گردآوری شود و عوارض جانبی احتمالی برآورد شود، سپس موضوع در کمیته‌های تخصصی با حضور متخصصان حوزه‌های مختلف درمانی، طرح شده و تصمیمات پخته و قابل دفاع، اخذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گقته خیری، خوشبختانه دسترسی به منابع و مراجع بین المللی فراهم است و قطعاً اگر این دارو توسط آژانس‌های بین المللی دارویی دنیا برای درمان کرونا تأیید شود، اطلاعات آن در کشور ما نیز قابل دریافت خواهد بود.

عضو انجمن داروسازان ایران اضافه کرد: متأسفانه در فضای مجازی، شاهد اظهار نظرهای احساسی و ملتهب نسبت به این دارو هستیم، این در حالی است که این دارو با وجود نتایج مثبت اولیه، نیاز به تاییدیه های بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: البته بدیهی است که اعتراض متخصصین پزشکی در عدم دسترسی به دارویی جدید، باید مورد توجه مسئولین وزارت بهداشت قرار گیرد. ضمن اینکه باید ساز و کار لازم برای گردش این اطلاعات به صورت ساختارمند و به دور از فضای ملتهب جامعه فراهم باشد.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که فارغ از بحث کرونا، در حوزه‌های دیگر درمانی نیز قطعاً داروهای جدید و مؤثری در دنیا عرضه شده اند که متأسفانه به دلیل دست اندازهای موجود در فرایند ثبت در ایران، سرعت دسترسی به این داروها پایین است و از داشتن آنها محروم هستیم و صدای متخصصین به گوش کسی نمی‌رسد. بنابراین باید در این رابطه بازبینی مناسبی صورت گیرد و این فرایند بیش از پیش چابک شود.

خیری در پایان افزود: نکته بسیار مهم دیگری که باید مد نظر قرار گیرد این است که استراتژی دارویی کشور در رویارویی با کرونا و سایر بیماری‌های نوپدید، باید از پیش مشخص باشد و این ظرفیت فراهم شود که حالت‌های فورس ماژور و بحرانی برای تأیید یک دارو لحاظ شود.

کد خبر 4894632

منبع: مهر

کلیدواژه: انجمن داروسازان ایران ویروس کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت کیانوش جهانپور علیرضا زالی سعید نمکی شیوع کرونا کووید 19 سخنگوی وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیمارستان مسیح دانشوری سازمان نظام پزشکی روز طبیعت طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۲۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاموس گلعاد: سنوار برای ما شروط تعیین می کند

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عاموس گلعاد رئیس مرکز سیاست‌ها و استراتژی دانشگاه ریخمان رژیم صهیونیستی و رئیس سابق اداره سیاسی و امنیتی وزارت امنیت این رژیم نقش محوری یحیی سنوار رهبر جنبش حماس در غزه در مذاکرات جاری برای تبادل اسرا را مورد بررسی قرار داد.

گلعاد در گفتگو با رادیو ۱۰۳ اف ام رژیم صهیونیست گفت: سنوار می‌خواهد ما از غره عقب نشینی کنیم و اعتقاد دارد می‌تواند سازمان تحت کنترل خود را مجدداً بازسازی کند. وی به نوبه خود موفقیت‌های استراتژیک زیادی به دست آورده و می‌تواند به عقب نشینی کامل ما دست یابد و برای آن تلاش می‌کند.

 گلعاد افزود: کابینه اسرائیل هیچ استراتژی مشخصی ندارد اما سنوار استراتژی روشنی دارد و آن بازگشت به قدرت است. برای ما نیز مساله بسیار مهم بازگشت اسرا است. ما باید بازگرداندن ۱۳۳ اسیر ربوده شده خود را در رأس اولویت‌ها قرار دهیم. 

گلعاد تاکید کرد: ورود به رفح بازگشت اسرا را تضمین نمی‌کند، این یک استراتژی نیست، ما هیچ استراتژی مشخصی نداریم، پس از گذشت بیش از ۶ ماه از جنگ سنوار هنوز زنده است و شروطی را برای ما تعیین می‌کند و ما در انتظار پاسخ او هستیم، این نتیجه نداشتن استراتژی است. در صورت ورود به رفح بدون هماهنگی با آمریکا و مصر راهکاری برای جبهه شمالی پیدا نمی‌کنیم و درگیر جنگی ادامه‌دار در نقاط مختلف اسرائیل می‌شویم و اتحاد استراتژیک، امکان توسعه صلح و قدرت خود برای مقابله با تهدید اصلی را از دست می‌دهیم.

گلعاد در پایان گفت: تهدید اصلی برای ما ایران است در حالی که کابینه تنها نظاره‌گر شرایط کنونی است.

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • فراخوان کشف قیمت و تامین دارو‌های تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • به یک دلیل از جواد نکونام خیلی خوشم آمد
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • عاموس گلعاد: سنوار برای ما شروط تعیین می کند