Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- هرچند شیوع کرونا در کشور بیشتر کسب و کارها را کساد کرده اما گویا بازار برخی از آزمایش ها رونق خاصی گرفته و روز به روز هم داغ تر می شود. تاریخ انتشار: 13:29 - 19 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۰۷۰۰

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، هرچند شیوع کرونا در کشور بیشتر کسب و کارها را کساد کرده اما گویا بازار برخی از آزمایش ها رونق خاصی گرفته و روز به روز هم داغ تر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 تست کرونا در بیمارستان‌های معین کرونا برای مردم به صورت رایگان انجام می‌شود، اما در این بین برخی از آزمایشگاهها نیز این تست را در قبال دریافت، انجام می‌دهند؛ خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان در مراجعه به یکی از این مراکز به نکات جالبی در این خصوص رسیده که می توانید در ادامه بخوانید.

نکته اول اینکه گاهی اوقات ممکن است برخی از این مراکز بابت آزمایش کرونا، ۵۰۰ هزار تومان هم از مراجعه کنندگان درخواست کنند.

پذیرش این آزمایشگاه درباره شیوه انجام آزمایش به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، گفت: انجام آزمایش به دو صورت است. در روش اول اگر نسخه پزشک را نداشته باشید فقط می‌توانید غربالگری (آزمایش تشخیص اولیه) انجام دهید که مبلغ آن ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان است. روش دوم TSA نام دارد که برای انجام آن حتما باید نسخه پزشک را به همراه داشته باشید تا از شما تست گرفته شود.

وی در ادامه تاکید کرد: نسخه پزشک نیز حتما باید نسخه پزشک عفونی و یا متخصص ریه باشد تا از شما تست کرونا گرفته شود، هزینه TSA با نسخه حدود ۴۸۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است و حدود ۲ تا ۳ روز بعد و نتیجه تست اولیه غربالگری ظرف ۲ تا ۳ ساعت آماده می‌شود، در غربالگری اگر ارقام بالا شود و CRP مثبت شود تست TSA از شما گرفته می‌شود.

تفاوت انواع مختلف تست‌های کرونا چیست؟

مسئول پذیرش این آزمایشگاه،  گفت: کلا سه نوع تست کرونا وجود دارد. در مرحله اول غربالگری آزمایش خون از فرد مشکوک به کرونا گرفته می‌شود. در مرحله دوم از ریه سی تی اسکن انجام می‌شودو مرحله سوم آزمایش TSA است، تفاوت دقت این سه شیوه و دقت و صحت آن بسته به مرحله ویروس و خارج شدن از مرحله کمون بستگی دارد. بر حسب پایه علمی ازمایش TSA از آزمایش خون دقت بالاتری را برخوردار است، این آزمایش به صورت ژنتیکی انجام می‌شود و در این شیوه دی ان‌ای استخراج می‌شود تا بررسی شود که ویروس در بدن شما وجود دارد یا خیر؟. هیج آزمایشی نتیجه قطعی ابتلا به کرونا را مشخص نمی‌کند، ولی دقت این شیوه از سایر روش‌ها بسیار بالاتر است.

 

وی در ادامه گفت: سی تی اسکن ریه هم خوب است، ولی با توجه به آلودگی محیط که وجود دارد بیشتر توصیه به انجام تست TSA می‌شود.

اما نکته جالب دیگر در مورد برخی از این آزمایشگاههای کرونا، خدمات ویژه و لاکچری به مشتریان خاص بود؛ متصدی این آزمایشگاه در ادامه افزود: برای اینکه زمان زیادی را نیاز نباشد که در آزمایشگاه حضور داشته باشید می توانید تست کرونا را اینترنتی رزرو کنید تا در هنگام مراجعه سریعا آزمایش گرفته شود؛ اگر هم تمایل داشته باشید، متصدیان آزمایشگاه می توانند به منزل شما مراجعه کنند  و از شما تست کرونا بگیرند؛ البته در این حالت علاوه بر هزینه رفت و آمد باید مبلغ ۲۵ هزار تومان نیز اضافه بر فاکتور آزمایش پرداخت کنید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تست کرونا ویروس کرونا خبرگزاری میزان هزار تومان تست کرونا نسخه پزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادگیری زبان فرانسوی

اگر قصد بازدید از پاریس یا مهاجرت به یک کشور فرانسوی زبان را داشته اید، ممکن است از خود بپرسید که چگونه زبان فرانسه را سریع یاد بگیرید. شاید فکر می‌ کنید ماه‌ ها یا حتی سال‌ ها طول می‌ کشد تا مکالمات واقعی با فرانسوی‌ زبان‌ ها داشته باشید. در این مقاله ما می خواهیم سریع ترین روش یادگیری زبان فرانسوی را برای شما بیان کنیم.

مزایای یادگیری زبان فرانسوی

فرانسه برترین مقصد گردشگری جهان است و سالانه بیش از 87 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند. توانایی صحبت کردن حتی کمی فرانسوی، بازدید از پاریس و تمام مناطق فرانسه را بسیار لذت بخش تر می کند و بینش هایی را در مورد فرهنگ و شیوه زندگی فرانسه ارائه می دهد.

توانایی صحبت به زبان فرانسه و انگلیسی یک مزیت در بازار کار بین المللی است. دانش زبان فرانسوی شما در های شرکت های فرانسوی را در فرانسه و سایر نقاط فرانسوی زبان جهان برای شما باز می کند.

زبان فرانسه پایه خوبی برای یادگیری زبان های دیگر به ویژه زبان های رومی (اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی و رومانیایی) و همچنین انگلیسی است، زیرا درصد قابل توجهی از واژگان انگلیسی از زبان فرانسوی مشتق شده است.

توانایی درک زبان فرانسه دسترسی به دیدگاهی جایگزین از جهان را فراهم می کند. شما می توانید متفکران و رهبران فرانسوی از سراسر جهان و اخبار رسانه های بین المللی فرانسوی زبان را دنبال کنید.

صحبت کردن به زبان فرانسه فرصت‌ هایی را برای تحصیل در دانشگاه ‌ها و مدارس تجاری معروف فرانسه، که در بین برترین موسسات آموزش عالی در اروپا و جهان قرار دارند، باز می‌ کند. همانطور که می دانید فرانسه همچنان پیشرو و مبتکر در علم و فناوری است. مهندسی عمران، فن‌آوری‌های پزشکی و مخابرات تنها چند حوزه هستند که فرانسوی ‌ها در آن نقش برجسته دارند. بنابراین یادگیری زبان فرانسه می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است؟

یادگیری هر زبانی سختی ها و چالش های خاص خود را دارد، در زبان فرانسه نیز بزرگترین چالشی که ممکن است با آن روبرو شوید، گرامر و تلفظ فرانسوی است. یادگیری گرامر می تواند سخت و خسته کننده باشد اما شما می توانید با انواع بازی ها آن را برای خود سرگرم کننده کنید. یادگیری تلفظ در زبان فرانسوی، نیازمند تمرین زیاد است خصوصا اینکه زبان فرانسوی دارای حروف بی صدای زیادی است که خواندن را سخت می کند.

برای یادگیری زبان فرانسه اگر هر روز 6 ساعت وقت صرف کنید، می توانید آن را در کمتر از 100 روز یاد بگیرید.

اگر زمان کافی ندارید با خواندن روزی 1 ساعت، می توانید در یک سال و نیم زبان فرانسه را یاد بگیرید.

اما اگر فقط 20 دقیقه در روز را به مطالعه زبان فرانسه اختصاص دهید، بیش از چهار سال و نیم طول می کشد تا به آن تسلط پیدا کنید.

چگونه زبان فرانسه را سریع یاد بگیریم؟

برای اینکه زبان فرانسه را درست و از پایه یاد بگیرید بهتر است در کلاس زبان فرانسه شرکت کنید. با ثبت نام در این کلاس ها شما زبان فرانسه را به طور دقیق یاد می گیرید. آموزشگاه دهخدا تحت دپارتمان تخصصی زبان فرانسه یکی از پیشگامان آموزش زبان فرانسه است، دوره های آموزش زبان فرانسه در موسسه زبان دهخدا به صورتی طراحی شده اند که شما از همان ابتدا توانایی استفاده از زبان فرانسه با هدف برقراری ارتباط موثر در موقعیت های مختلف را بدست آورید.

در کنار کلاس های زبان فرانسه شروع به تمرین واژگانی که درک کردنشان برای‌تان دشوار است کنید. برای این کار می توانید در کلاس های زبان فرانسه با همراهی هم کلاسی های‌تان گروه های کوچکی را تشکیل دهید و با استفاده از آن واژگان مکالمه ای را با یکدیگر شروع کنید. این کار باعث می شود تا بهتر آن ها را درک کنید و یاد بگیرید.

از اشتباه کردن و تلاش دوباره نترسید. برای یادگیری باید تلاش و اشتباه کرد، خیلی از افراد به خاطر ترس و خجالت کشیدن، از صحبت کردن امتناع می کنند. در محیط کلاس همه زبان آموز ها در یک سطح هستند پس نیازی نیست بترسید، سعی کنید حتی به غلط هم صحبت کنید تا از اشتباهات خود یاد بگیرید.

تنها به کلاس های زبان فرانسه اکتفا نکنید و در اوقات فراغت خود کلمات و عبارات، قواعد دستوری و... را تمرین کنید و با صدای بلند با خود فرانسوی صحبت کنید.

فیلم ها و سریال های فرانسوی را تماشا کنید و سعی کنید واژگان و جملاتی را که متوجه نشده اید را یادداشت کنید و بعد آن ها را بررسی کنید.

گوش دادن به موسیقی همانند فیلم ها راهی دیگر برای یادگیری زبان فرانسوی است. آهنگ ها به دلیل عامیانه تر بودنشان به شما کمک می کنند تا درک بهتری از فرانسوی به دست آورید.

دست از مطالعه کردن نکشید کتاب های داستان و مجلات فرانسوی را بخوانید. کمیک ها روشی بسیار مفید برای یادگیری زبان فرانسه هستند، ترکیبی از متن و تصاویر درک و یادگیری زبان فرانسه را تسهیل می کند.

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • تولید برگ سبز چای به ۱۴۵ هزارتن می رسد
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • عرضه قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان گرانفروشی است
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • انجام بیش از ۳۳۱ هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد
  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب
  • یادگیری زبان فرانسوی