Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-08@06:08:21 GMT

کرونا و افزایش حس ناامنی در آمریکا| فروش اسلحه رکورد زد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۳۵۰۳

به گزارش فارس، پایگاه خبری بی بی سی گزارش داد که با گسترش شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا، شهروندان آمریکایی طی ماه گذشته به شکل بی سابقه‌ای به خرید اسلحه روی آورده‌اند.

این گزارش افزود: رکورد خرید اسلحه از ۲۰ سال پیش که پلیس فدرال آمریکا شروع به جمع آوری اطلاعات و ثبت خرید و فروش و مالکیت اسلحه‌ها کرده است شکسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس این گزارش، FBI در ماه مارس ۲۰۲۰، ۳.۷ میلیون صورت وضعیت مالکیت سلاح ثبت کرده است که بالاترین میزان از سال ۱۹۹۸ است که پلیس آمریکا شروع به ثبت و صدور مالکیت سلاح کرده است. 

این آمار نسبت به مارس ۲۰۱۹ افزایش ۱.۱ میلیونی را نشان می‌دهد. 

فقط روز ۲۱ مارس بیش از ۲۱۰ هزار مورد ثبت خرید و فروش سلاح انجام شده است که بیشترین میزان برای یک روز در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود. 

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، آمارهای پلیس فدرال نشان می‌دهد که فقط در ماه مارس بیش از دو میلیون سلا فروخته شده است. شهروندان در ایالت ایلینویز بیشترین سلاح را خریده و پس از آن تگزاس، کنتاکی، فلوریدا و کالیفرنیا قرار دارند که بیشترین سلاح را خریده‌اند. 

مسئولان فروشگاههای اسلحه در آمریکا می‌گویند که به علت تقاضای بالا آنها قادر نیستند به سرعت قفسه‌های خود را دوباره پر کنند. 

پیش از این شبکه اسکای نیوز در گزارشی نوشته بود، فروشندگان سلاح در مناطقی که به شدت تحت تأثیر شیوع کووید-۱۹ قرار گرفته‌اند از جمله واشنگتن، کالیفرنیا و نیویورک اعلام کرده‌اند که فروش سلاح در پی شیوع ویروس کرونا در این مناطق بسیار افزایش یافته است زیرا مالکان سلاح نگرانند که نظم عمومی به هم ریزد.

برخی گزارش‌ها نیز نشان می‌دهد، افرادی که هرگز پیش از این سلاح نداشته‌اند نیز به صف‌های خرید سلاح پیوسته‌اند.

مشتریانی که در صف خرید سلاح در لس‌آنجلس ایستاده بودند به رسانه‌های محلی گفته‌اند که سیاستمداران و مخالفان سلاح همیشه به آنها گفته‌اند که نیازی به سلاح نیست اما «در حال حاضر، مردم زیادی واقعاً ترسیده‌اند و خودشان می‌توانند در این زمینه تصمیم‌گیری کنند».

به گفته «تیموتی لیتون» متخصص اسلحه در دانشگاه ایالتی جورجیا، اغلب خریداران جدید سلاح با انگیزه‌هایی به خرید اسلحه روی آورده‌اند که به شیوع کرونا مرتبط است. 

مهمترین نگرانی این است که نظم عمومی به دلیل خستگی و گرفتاری پلیس، آتشنشانی و دیگر سازمانهای حمایتی و خدماتی شدیدا تضعیف شود. در این شرایط داشتن اسلحه می‌تواند به عنوان یک ابزار برای کمک به بقا تلقی شود. 

مساله بعدی که کمی هم در تناقض با مساله اول است این است که دولت به دلیل افزایش کنترل بر مردم بخواهد آزادیهای شهروندان را محدود کند و به این دلیل مردم خواهان داشتن اسلحه هستند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۳۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.45 درصد افزایش به 2312 دلار و 19 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.51 درصدی به 2320 دلار و 30 سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه 0.4 درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/15

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، 12 درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با 1.76 درصد افزایش به 27 دلار و 16 سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش 0.7 درصدی  955 دلار و 80 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/2

دیگر خبرها

  • هجوم عجیب برای خرید طلا/ فروش طلا رکورد زد
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳