Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@22:10:01 GMT

۴ اقدام شهرداری ابرکوه برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۳۶۳۶

۴ اقدام شهرداری ابرکوه برای مقابله با کرونا

شهردار ابرکوه گفت: چهار اقدام اصلی و اساسی شهرداری در راستای مقابله با کرونا را اطلاع‌رسانی، محدودیت تردد، محلول‌پاشی و تعطیلی مراکز تفریحی و مناطق گردشگری بوده است.

به گزارش ایمنا، سید علیرضا رسولی اظهار کرد: اولین گام شهرداری ابرکوه در راستای مقابله با کرونا، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی با پویش «در خانه بمانیم» از طریق ارسال پیامک، فضای مجازی، رسانه‌های عمومی شهرستان، بیلبوردهای تبلیغاتی و تلویزیون شهری بود تا همراهی مردم را نیز داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در گام بعدی و ظرف کمتر از ۴۸ ساعت تمام مناطق گردشگری، تفریحی و فضاهای عمومی شهر را با اطلاع‌رسانی و همکاری مردم به صورت غیرفعال درآورده و تا به امروز نیز ورود به این مراکز تجمعی ممنوع است.

شهردار ابرکوه به همراهی شهروندان در تمام مراحل اشاره کرد و افزود: در گام سوم موضوع محدودیت شدید تردد درون‌ شهری مطرح شد و در همین راستا علاوه بر ورودی‌های شریانی شهر، دو محور اصلی شهر ابرکوه با همکاری ناجا، پلیس راهور، هلال‌احمر، سپاه، فرمانداری و سایر نهادها، به عنوان دومین فیلتر به طور کامل مسدود شد.

رسولی اظهار کرد: شهر تاریخی ابرکوه در مثلث گردشگری کشور قرار گرفته و دروازه استان یزد از سمت فارس محسوب می‌شود، لذا با هماهنگی، اطلاع‌رسانی و تعامل با شهرهای هم‌جوار توانستیم سفرهایی که به سمت ابرکوه، تفت و یزد صورت می‌گیرد را کنترل کرده و تجمع در این شهرستان را کاهش دهیم.

وی محلول‌پاشی، گندزدایی و ضدعفونی معابر سطح شهر را چهارمین گام در مجموعه اقدامات شهرداری برای مقابله با کرونا عنوان کرد و افزود: با همکاری گروه‌های بسیجی، هیئت‌های مذهبی و فعالین اجتماعی محلات هدف را تشخیص داده و اقدام به محلول‌پاشی کردیم.

شهردار ابرکوه اضافه کرد: این شهر دارای ۳۰۰ هکتار بافت تاریخی ثبت شده است که تراکم جمعیت در این مناطق نیز بسیار زیاد است و بر همین اساس گسیل نیروهای مردمی جهت ضدعفونی، در این مناطق بیشتر بود.

رسولی تأکید کرد: ضدعفونی معابر، کوچه‌ها و مسیرهای پرتردد بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و همچنین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان، با حضور ۵ تیم به صورت ۴۸ ساعت یک بار در حال انجام است.

وی اظهار کرد: به خاطر این که نیروهای بسیجی در ضدعفونی و محلول‌پاشی معابر پا را فراتر از ضوابط علمی و بهداشتی فراتر نگذارند، اقدامات مذکور با هماهنگی و نظارت کامل شبکه بهداشت و درمان صورت گرفته، بدین ترتیب که از رهاسازی مواد ضدعفونی‌کننده در فضا و جو اجتناب شده و تأکید بر این بوده که صرفاً سطوحی که مردم با آن در تماس هستند، ضدعفونی شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 417805

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران کرونا در ایران شهروند حقوق شهروندی مدیریت شهری شهرداری ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مقابله با کرونا اطلاع رسانی محلول پاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

سرهنگ پاسدار مجید علی‌پور که در جریان نزول بارش رحمت الهی در منطقه سعدی حضور داشت، از تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی سخن گفت.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در قرارگاه محرومیت‌زدایی حضرت احمدبن موسی (ع) افزود: تدبیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب باعث شد تا از تکرار حوادث سیل سال ۹۸ جلوگیری شود.

او همچنین به اقدام به‌موقع گروه‌های جهادی نواحی مقاومت بسیج شیراز و نیرو‌های خدمات‌رسان شهرداری شیراز در کنترل سیلاب و رفع آبگرفتگی در برخی نقاط اشاره کرد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز نیز در این باره گفت: به دستور شهردار شیراز و اختیار ویژه‌ای که به این سازمان داده شد، این سیل‌بند در چندماه گذشته احداث و هم‌اکنون آب پشت آن جمع و آرام‌سازی و به حرکت خود ادامه می‌دهد.

علی‌حسین عباسی بیان کرد: این سیل‌بند اگر نبود، با حرکت این حجم از آب به سمت سعدی باعث بروز اتفاقات ناگواری می‌شد؛ بنابراین گزارش؛ بند‌های کنترل سیلاب سعدی با هدف کنترل سیلاب‌های فصلی، جلوگیری از انتقال رسوب بیشتر به سمت پایین‌دست احداث شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک
  • سهم ۱۲ درصدی نایلون‌ها در پسماندهای شهر قم
  • مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند