Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین صومی ظهر امروز سه شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در تبریز گفت: شهرهای تبریز، مرند، مراغه، میانه، شبستر و اهر همچنان آلوده به ویروس کرونا هستند.

وی ابراز داشت: متأسفانه از ۲۷۶ تست کرونا هم استانی‌های عزیز، دیروز نتیجه تست ۱۷۲ نفر مثبت است و تعداد مبتلایان روزانه کرونا در استان سه رقمی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صومی با بیان اینکه ۱۱ نفر دیگر از مدافعان سلامت در استان، گرفتار کرونا شدند افزود: نزدیک ۵۰ درصد از مبتلایان کرونا در استان مربوط به افرادی است که در حاشیه شهرهای استان زندگی می‌کنند.

وی ابراز داشت: محلات عباسی، فهمیده و یوسف آباد آلوده‌ترین مناطق تبریز به ویروس کرونا هستند. حدود ۵۰ درصد از مبتلایان به کرونا در استان تا به امروز بهبود یافته است.

وی گفت: شهر سردرود به نسبت جمعیت خود بسیار آلوده است. نسبت ابتلاء به کرونا در این شهر، ۲۹ نفر به ازای هر ۱۰ هزار نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: تمام بیمارستان‌های استان در کنار بیمارستان امام رضا (ع) و سینا آماده مقابله با کرونا هستند و ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت داریم.

وی افزود: مجموعه اطلاعات نشان می‌دهد ویروس کرونا همچنان در استان فعال است. ویروس در هر مکانی که گسترش می‌یابد امکان مبتلا شدن هم بیشتر است.

صومی تصریح کرد: رعایت بهداشت فردی، مراجعه هنگام رؤیت علائم به مراکز بهداشت و سامانه سلامت لازم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مردم خواست در خانه‌های خود بمانند و گفت: با ماندن در خانه می‌توانیم کرونا را شکست دهیم.

وی از بسیج تمام امکانات استان برای درمان مبتلایان به کرونا خبر داد و گفت: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضدعفونی کردن دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند و کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز دربر می‌گیرد.

کد خبر 4894669

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی تبریز ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر فاصله گذاری اجتماعی ایلام گرگان شهرکرد طرح غربالگری بیرجند بارش باران روز طبیعت ماسک طبی ضدعفونی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۳۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان

مسئولان وزارت صحت عامه طالبان در مراسم بزرگداشت روز جهانی مبارزه با بیماری مالاریا در کابل گفتند: درسال ۲۰۲۳ بیش از ۱۸۰هزار مورد ابتلا به بیماری مالاریا در کشور ثبت شده است.

به گفته مسئولان این آمار نسبت به سال ۲۰۲۲ حدود ۳۰ درصد افزایش نشان می دهد.

بنابر اعلام این وزارتخانه، افغانستان از نظر شیوع مالاریا پنجمین کشور حوزه مدیترانه است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز
  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور
  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران