Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@22:19:56 GMT

رانندگان اتوبوس و مینی بوس بیمه بیکاری می گیرند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۴۴۶۳

به گزارش ایسنا، به دنبال انتشار ویروس کرونا بسیاری از مشاغل و کسب و کارها آسیب دیده و فعالیت بخش اعظمی از کارگران مختل شد.

با تعطیلی کارگاهها و برخی مشاغل تاثیرپذیر از کرونا دولت مبلغ  5000 میلیارد تومان اعتبار برای کمک به صندوق بیمه بیکاری تصویب کرد تا در اختیار کارگران آسیب دیده از کرونا قرار گیرد؛ در همین راستا وزارت کار شیوه نامه مشترکی را با سازمان تامین اجتماعی به منظور تحت پوشش قراردادن کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور موقت بیکار غیر ارادی شناخته شده‌اند، تدوین کرد که به موجب آن 10 گروه شغلی و زیر بخش اقتصادی برای بهره مندی از مقرری بیمه بیکاری معرفی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی بود که رانندگان همچون کارگران ساختمانی و قالیبافان مشمول دریافت بیمه بیکاری و ثبت نام در سامانه مذکور نمی شدند به نحوی که مسعود بابایی - مدیرکل حمایت از مشاغل وبیمه بیکاری وزارت کار - اعلام کرده بود صرفا افرادی که مشمول قوانین روابط کار میان کارگر و کارفرما باشند، مشمول بیمه بیکاری می‌شوند و مشاغلی مانند کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان که قوانین بیمه ای آنها مشمول قوانین خاص است، نمی‌توانند بیمه بیکاری دریافت کنند اما با اعلام معاون سازمان راهداری به نظر می رسد که طی مذاکره با وزارت کار این امکان برای رانندگان اتوبوس و مینی بوس فراهم شده است.

چنانچه محمد تیموری در گفت‌وگو با صدا و سیما از توسعه  خدمات بیمه‌ای و بهره مندی رانندگان بیکار شده از بیمه بیکاری با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داده و پرداخت تسهیلات یک تا دو میلیون تومانی به رانندگان بخش مینی بوس های بین شهری را از برنامه های این سازمان برای حمایت از  رانندگان بخش حمل و نقل مسافری عنوان کرده است.

به گزارش ایسنا، بر این اساس رانندگان اتوبوس و مینی بوس نیز مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بیمه بیکاری مینی بوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۴۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، خطیب جمعه فسا در خطبه های این هفته ضمن گرامی داشت سالروز شهادت شهید مطهری و آغاز هفته معلم گفت: آثار به یادگار مانده از معلم شهید استاد مرتضی مطهری رویکرد تبیینی دارد و می‌توان از آن برای آگاهی بخشی و بصیرت‌افزایی معلمان بهره گرفت.

حجت الاسلام جمالی زاده به هفته کار و کارگر هم اشاره کرد و افزود: شغل کارگری جزو مشاغل پرخطر ، سخت و زیان آور است و مسئولان برای رفع مشکلات آنها همچون بیمه کارگران ساختمانی باید به صورت جدی اقدام کنند. 

همزمان با هفته کار و کارگر علاوه بر برپایی میز خدمت از سوی اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی از کارگران نمونه شهرستان فسا  در مصلی نماز جمعه تقدیر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • علت تصادف اتوبوس مسافربری در محور موته مشخص شد
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد
  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟