Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام موحدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح تشدید نظارت نوروزی این نهاد در قالب ۳۵ گروه با همکاری بیش از ۶۰ بازرس از اواسط اسفند سال گذشته آغاز شد و تا ۱۵ فروردین سال جدید ادامه داشت.

وی ادامه داد: گروه‌های نظارتی دامپزشکی استان در این مدت هفت هزار و ۱۳۷ بازدید از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان افزود: در این  مدت ۷۸ پرونده برای متخلفان تشکیل و تسلیم مراجع قضایی شده و  ۱۳ مرکز متخلف هم مهر و موم شده است.

موحدی اضافه کرد: با صاحبان ۷۳  دستگاه خودرویی که فرآورده‌های خام دامی را بصورت غیرمجاز حمل میکردند، برخورد شد.

وی یادآور شد: هرگونه حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی مستلزم دریافت مجوز لازم از دامپزشکی و رعایت اصول بهداشتی است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان هشدار داد: با توجه به خطر بالقوه دام غیرمجاز در گسترش بیماری‌های مختلف بخصوصبیماریهای مشترک بین دام و انسان، اداره کل دامپزشکیبا هرگونه حمل و نقل غیرمجاز دام برابر قانون برخورد می‌کند.

موحدی بیان کرد: گروه‌های نظارتی دامپزشکی استان در این طرح از تمام مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی بطور مستمر بازدید کردند.

به گفته وی، در این مدت با نظارت دامپزشکی بیش از هفت میلیون قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان ذبح شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از یک میلیون قطعه افزایش یافته است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان، میزان کشتار دام در کشتارگاه‌های استان در مدت اجرای طرح یاد شده را ۱۸۴ هزار راس دام سبک و سنگین ذکر و خاطرنشان کرد: این میزان دام کشتار شده، بیش از ۵۴ هزار راس نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: کلیه کشتار دام و طیور و عرضه فرآورده های خام دامی با نظارت مستمر حوزه دامپزشکی انجام می‌شود.

موحدی اظهار داشت: حوزه دامپزشکی حلقه‌ای از مدافعان سلامت جامعه محسوب می‌شود زیرا بهداشت فرآورده‌های خام دامی ارتباط مستقیمی با بهداشت جوامع انسانی دارد.

وی در عین حال از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز، مراتب را با سامانه پاسخگویی سراسری دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ در میان گذارند.
اصفهان رتبه اول تولید گوشت مرغ و بوقلمون، رتبه چهارم تولید گوشت قرمز، رتبه دوم تولید تخم مرغ و رتبه اول تولید شیر خام و رتبه سوم تولید عسل کشور را داراست.
این استان دارای بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار راس انواع دام است که این خطه را به یکی از قطب‌های تولید فرآورده های دامی در کشور تبدیل کرده است.
استان اصفهان دارای ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته‌بندی و فرآوردی فرآورده‌های خام دامی است.

برچسب‌ها دام و طيور اصفهان سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دام و طيور اصفهان سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور اصفهان سازمان دامپزشکی کشور فرآورده های خام دامی دامپزشکی استان استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۵۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند

منصور دیان اردستانی،معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم   در خصوص دامپروری در استان گفت:ت: هم اینک ۶ هزار و ۸۷۵ واحد دامداری صنعتی و سنتی در زمینه‌های پرورش و نگهداری گاو شیری، گوساله پرواری، گوسفند و بز داشتی و پرواری و شتر با ظرفیت کل دام سبک و سنگین ۵۸۸ هزار و ۲۸۸ راس در استان قم فعال است.

وی افزود: در اثر تلاش بهره‌برداران بخش دامپروری قم، این استان در تولید محصولات دامی جایگاه خوبی در سطح کشور دارد که در همین خصوص طی سال گذشته حدود ۱۸۰ هزار تُن گوشت قرمز و شیر خام در قم تولید و روانه بازار شد.

وی ادامه داد: با توجه به راهبرد اصلی سازمان جهاد کشاورزی قم در تامین امنیت غذایی مردم، وضعیت تولید محصولات دامی در استان به صورت مستمر رصد و برای افزایش میزان آن از سرمایه گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه حمایت می‌شود.

مجموع تولید سالانه محصولات کشاورزی قم در بخش‌های مختلف بیش‌از ۸۰۰ هزار تُن است و به گفته مسئولان جهاد کشاورزی قم، افزایش سطح تولید محصولات به خصوص در حوزه دام و طیور در سال جاری با جدیت دنبال می‌شود.

۲ درصد از تولیدات پروتینی کشور با تلاش فعالان حوزه دام و طیور استان قم تامین می‌شود، این موضوع نشان می‌دهد فعالیت‌های بخش کشاورزی در قم با وجود کم‌بودن مساحت استان، دارای بهره‌وری و اثربخشی بالایی است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور