Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس در همه خطوط ستاره داشت و نمی‌توان یک نفر را مرد سال نامید. ما به معنای واقعی کلمه یک تیم بودیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در روزهایی که تمرین و مسابقات لیگ برتر تعطیل شده برخی بازیکنان در قرنطینه یا به صورت انفرادی مشغول آماده‌سازی خود هستند. علی علیپور یکی از این بازیکنان است که مدتی است در زادگاه خود روستای قراخیل در حوالی قائمشهر به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هم در کنار ورزش و نرمش برای خودش سرگرمی‌های جدیدی درست کرده و... بهتر است تازه‌ترین حرف‌های ما با مهاجم اول پرسپولیس را بخوانید.

قبل از هر چیز می‌خواهیم بپرسیم در روزهای قرنطینه و تعطیلی تمرینات پرسپولیس چگونه خودت را سرگرم می‌کنی؟
راستش را بخواهید بهترین سرگرمی ما تماشای سریال پایتخت بود و از دیدن آن لذت می‌بردیم.

پس تو هم یکی از تماشاگران پروپا قرص پایتخت بودی؟
بله، حتی تکرار این سریال را هم به همراه خانواده تماشا می‌کردیم.

بازی کدام‌یک از بازیگران این سریال را بیشتر پسندیدی؟
همه خوب بودند ولی من خودم نقی معمولی با بازی محسن تنابنده را خیلی دوست دارم.

بهتاش فریبا چطور؟
(می‌خندد) بهرام افشاری هم خیلی خوب در نقش خودش یعنی پیتر چک ایرانی فرورفته بود.

به عنوان یک مازندرانی نظرت در خصوص این سریال چیست؟
یک سریال خوش‌ساخت و سرگرم‌کننده است که در این شرایط کرونا کمی از آلام مردم می‌کاهد. برای ما مازندرانی‌ها حفظ کرامت و شأن مردم این استان اهمیت دارد که به نظر می‌رسد این اتفاق در سریال پایتخت افتاده باشد.

در این سریال یکی از سوژه‌های اصلی باشگاه نساجی مازندران بود. نظری نداری؟
مردم قائمشهر و مازندران علاقه خاصی به تیم نساجی دارند. خود من هم در این تیم بازی کردم و نساجی را همیشه دوست داشته و دارم. در این سریال هم تا حدودی به نساجی و به ویژه بازی با پرسپولیس پرداخته شد. البته آن روز ما بازی حساسی با نساجی داشتیم و به همین خاطر هم خیلی متوجه چیزی نشدم. بیشتر روی تیم خودمان متمرکز بودیم و...

بسیار خوب، در حال حاضر در شمال به سر می‌بری؟
بله، ما بعد از تعطیلی تمرینات تصمیم گرفتیم به روستای خودمان قراخیل برویم و اینجا هم مدتی خودمان را قرنطینه کردیم و...

ویروس کرونا به روستای شما هم آمده است؟
خوشبختانه خیلی ضعیف و کم‌رنگ بوده است. امیدوارم هرچه زودتر این ویروس مهلک ریشه‌کن شود، چون واقعاً زندگی مردم را مختل کرده است. این روزها خیلی در خصوص این ویروس صحبت شده و من بیشتر به کارگرانی فکر می‌کنم که نمی‌توانند خرج و مخارج زندگی خود را تأمین کنند. آن کارگر دستفروشی که بیمه هم نیست و بیمه بیکاری ندارد این روزها چگونه باید هزینه زندگی خودش را تأمین کند. به آن پدری فکر می‌کنم که بیکار و شرمنده زن و بچه اش شده است. این ویروس واقعاً خانمان‌برانداز بود.

حرف درستی است. ان‌شاالله مسئولان امر فکری هم به حال قشر ضعیف جامعه داشته باشند. راستی با شنتیا هم بیشتر بازی می‌کنی؟
بله، هیچ وقت این‌قدر کنار خانواده نبودم. همیشه یا تمرین بودیم یا سفر و اردو برای مسابقات و این برای اولین بار است که این همه با خانواده هستم. فرصت بسیارخوبی فراهم شده که با شنتیا انواع و اقسام بازی‌های بچگانه را دو نفری انجام دهیم.

به تو بیشترخوش می‌گذرد یا به پسرت؟
به هر دو تا خوش می‌گذرد. البته دروغ نگویم دلم برای تمرینات گروهی، زمین چمن و مسابقات فوتبال هم خیلی تنگ شده است.

شنیدیم گاهی به زمین فوتبال قراخیل رفته و تنهایی تمرین می‌کنی؟
بله، برای حفظ آمادگی بدنی ضمن انجام تمریناتی که کادر فنی در اختیارمان گذاشته در زمینی خلوت در روستای خودمان می‌دوم تا بدنم از فرم مطلوب خارج نشود.

سال ۱۳۹۸ برای علی علیپور چطور گذشت؟
به نظرم سال خوبی بود. ما توانستیم همراه پرسپولیس ۳ جام بگیریم و سال فوق العاده‌ای را سپری کنیم.

خودت هم شاید شروع خوبی نداشتی، اما به مرور به همان علی علیپور ستاره تبدیل شدی.
یک‌سری مسائل در ابتدای فصل به وجود آمد که خیلی تمایل ندارم در مورد آن صحبت کنم. نگاه من همیشه رو به آینده است و حالا هم دوست دارم بیشتر در مورد سال ۹۹ حرف بزنم.

تا الان ۷ گل در لیگ برتر زدی و اگر لیگ تعطیل نمی‌شد این شانس را داشتی برای بار دوم آقای گل لیگ برتر شوی. این‌طور نیست؟
آقای گلی یک هدف شخصی است، اما همیشه گفتم قهرمانی پرسپولیس هدف بزرگ‌تری است که من و هم‌تیمی‌هایم به آن فکر می‌کنیم. این روحیه همه برای یک تیم باعث و عامل اصلی موفقیت‌های پرسپولیس در چند فصل اخیر بوده است.

به نظرت مرد سال فوتبال ایران در سال ۹۸ چه کسی بود؟
بنویسید تیم پرسپولیس!

نه، منظور ما یک بازیکن بود.
پرسپولیس در همه خطوط ستاره داشت و نمی‌توان یک نفر را مرد سال نامید. ما به معنای واقعی کلمه یک تیم بودیم.

شلوغ‌ترین یا به قول معروف بمب رختکن پرسپولیس چه کسی است؟
شجاع خلیلزاده همشهری‌ام روحیه بالایی دارد و شوخ‌طبع است. با دیدن او در رختکن همه روحیه می‌گیریم.

و آرام‌ترین بازیکن چه کسی است؟
برای کسب عنوان ساکت‌ترین بازیکن پرسپولیس رقابت شدیدی بین وحید امیری و مهدی ترابی در جریان است! (می‌خندد و ادامه می‌دهد) از شوخی گذشته این دو بازیکنان بسیار خوب و از دوستان صمیمی من هستند.

مهدی هم‌اتاقی توست؟
بیشتر با محسن ربیع‌خواه و مهدی هم‌اتاق می‌شوم، اما در کل رابطه خوبی با همه بچه‌ها دارم.

به نظر تو مسابقات لیگ برتر در این دوره باید لغو شود؟
امیدوارم مسئولان امر تصمیم درستی بگیرند. به هر حال بیماری کرونا شیوع پیدا کرده و سلامتی مردم در خطر است، اما باید همه مسائل را در نظر گرفت. پرسپولیس ۳ سال پشت سر هم قهرمان لیگ شده و این فصل هم فاصله ۱۰ امتیازی با تیم دوم جدول ایجاد کردیم. ما برای تک‌تک این امتیازات عرق ریختیم و زحمت کشیدیم و ان‌شاالله تصمیم درستی اتخاذ شود که حقی ضایع نشود. البته حتماً از قول من بنویسید که ما تابع قانون و تصمیم متولیان امر هستیم.

اگر به تو بگویند می‌توانی یک شب شام را در یک رستوران شیک با یک چهره سرشناس ورزشی، سینمایی یا حتی سیاسی صرف کنی. ترجیح می‌دهی آن فرد چه کسی باشد؟
خودتان می‌دانید من چه علاقه‌ای به کریستیانو رونالدو دارم و ترجیح می‌دهم یک وعده شام را با این فوق ستاره پرتغالی صرف کنم.

منبع: خبر ورزشی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رونالدو علیپور تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر چه کسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای گل پرسپولیس و پیش‌بینی جالب تیم قهرمان!

به گزارش "ورزش سه"، محسن خلیلی، آقای گل پرسپولیس و یکی از برترین گلزنان ادوار این باشگاه، این روزها درگیر بستن تیم برای آکادمی سرخپوشان است اما در عین حال مسابقات لیگ برتر ایران را هم دنبال می‌کند. خبرنگار ما گفتگویی مفصل را با مدیر سابق تیم پرسپولیس در دوران برانکو ایوانکوویچ و گابریل کالدرون انجام داده که در زیر می‌خوانید:

این هفته پرسپولیس مقابل آلومینیوم بازنده شد، نظرتان در مورد این بازی چیست؟
بازی آلومینیوم  جزء شگفتی‌های جام حذفی است که گریبانگیر تیم‌های بزرگ می‌شود. نظرات متفاوت است و همه در مورد تعویض‌ها و... صحبت می‌کنند. به هر حال اتفاق خوبی نبود که جام حذفی را از دست دادیم اما از یک طرف تیم‌هایی که در جام حذفی حضور ندارند، از لحاظ تمرکز و فشار بازی، به نفعشان می‌شود و روی لیگ برتر تمرکز می‌کنند. پرسپولیس در چند بازی اخیر خوب بازی می‌کند و این بار هم نیمه اول خوب شروع کرد. تیم حریف هم از نظر روحی روانی انگیزه زیادی داشت تا دوباره پرسپولیس را شکست بدهد و همین انگیزه به آنها کمک کرد که پرسپولیس را ببرند. باید این را هم در نظر بگیریم که 2-0 به عقیده خیلی از فوتبالی‌ها بدترین برد است و باعث می‌شود شما بازی را تمام شده بدانید اما در عین حال اگر یک گل بخورید دیگر کار تمام است.

با وجود این باخت، به نظر می‌رسد پرسپولیس در نیم فصل دوم هجومی‌تر شده است.
هر مربی سبک خاص خودش را دارد. اوسمار هم از وقتی که سکان هدایت تیم را گرفت، تغییراتی ایجاد کرد، اما این را هم در نظر بگیرید که با آمدن اوستون اورونوف و عبدالکریم حسن، تیم را هجومی‌تر کرده است. یعنی فقط تفکر اوسمار نبوده و تقویت تیم هم اهمیت دارد.

این هفته هم بازی با سپاهان است که اهمیت زیادی در راه قهرمانی خواهد داشت.
تعیین‌کننده‌ترین نتیجه برای قهرمانی پرسپولیس، بازی سپاهان است. اگر تیم بتواند این بازی را ببرد، شانس قهرمانی‌اش بیشتر خواهد شد. روی کاغذ احتمال اینکه استقلال تا پایان فصل امتیاز بدهد، بیشتر است. البته من به سبک بازی استقلال احترام می‌گذارم و همان‌طور که دیدید رئال مادرید هم مقابل منچسترسیتی بازی بسته و استراتژی بحث‌برانگیز داشت.

فکر نمی‌کنید باخت جام حذفی برای بازی سپاهان تاثیر منفی بگذارد؟
به هر حال نمی‌توانیم بگوییم تاثیری ندارد، اما انتظار از پرسپولیس و بازیکنانش این است که در اینجور شرایط، اسیر حواشی نشوند و این اتفاقات و نتایج تاثیری روی آنها نگذارد. بازیکنان بزرگی در تیم پرسپولیس هستند و سابقه بین‌المللی دارند.

عیسی آل‌کثیر هم گل زد و به رکورد گلزنی شما نزدیک شد. البته شما زمان کمتری در تیم بودید.
من یک فصل کامل در خدمت پرسپولیس بودم و بعد رباط صلیبی‌ام پاره شد و هشتاد درصد فصل بعد را از دست دادم و بیست درصد بازی کردم که آن هم بعد از مصدومیت بود. سال بعد هم فقط نیم فصل دوم بازی کردم. البته اینکه عیسی برای تیم گلزنی می‌کند خیلی خوب است. عیسی یا هر بازیکنی که در خط حمله پرسپولیس بازی می‌کند وظیفه سنگینی دارد چون برآورده کردن انتظارات هواداران پرسپولیس چندان ساده نیست.

نظرتان در مورد بهترین گلزن لیگ، شهریار مغانلو، چیست؟
شهریار مغانلو مهاجم خوبی است و تمام‌کننده قابلی است و در یکی از قدرتمندترین باشگاه‌های لیگ بازی می‌کند و در آن تیم موقعیت گلزنی زیاد گیرش می‌آید. اما من کلا از روند گلزنی لیگ زیاد راضی نیستم و در فقر گلزنی هستیم. شاید تفکر دفاعی تیم‌ها و مربیان باعث این موضوع شده و البته الان کم‌کم تیم‌ها به سمت فوتبال هجومی می‌روند و می‌دانند برای جذب هوادار باید فوتبال هجومی و پرگل به نمایش بگذارند. هواداران هم باید به این نتیجه برسند که تیم‌ها باید ریسک بالا داشته باشند تا به گلزنی برسند و این باعث می‌شود احتمال گل خوردن بالا برود.

در مجموع نظرتان از نظر فردی در مورد مهاجمان لیگ چیست؟
بازیکنان جوان زیادی این فصل گلزنی کردند و خودشان را در انظار عمومی آوردند و خیلی‌ها در موردشان صحبت می‌کنند، اما باید تداوم داشته باشند. آنها باید به تیم‌های بزرگ مثل پرسپولیس، استقلال و سپاهان بروند و آنجا گلزنی کنند چون آنجا شرایط کاملا متفاوت است و گلزنی سخت‌تر می‌شود.

چرا؟
به خاطر اینکه فشار هواداری بالاتر است و تیم‌های مقابل بسته‌تر بازی می‌کنند.

در مورد سرمربیان پرسپولیسی لیگ هم صحبت کنیم. یحیی گل‌محمدی در آستانه قبول هدایت تراکتور است.
بازی کردن در تراکتور یا کار در تراکتور  جزء جذاب‌ترین اتفاقاتی است که برای یک نفر می‌تواند رخ بدهد. من پیشنهاد تراکتور را بعد از پرسپولیس رد کردم و فکر می‌کنم یکی از تصمیماتی بود که نباید می‌گرفتم، چون تراکتور هواداران پرشوری دارد و می‌تواند فضای خوبی را ایجاد کند. به نظر من الان هم یحیی گل‌محمدی باید به آنجا برود و واقعا هم جای او در لیگ خالی است و آرزوی موفقیت دارم. همچنین برای حمید مطهری که یک مربی سالم و بادانش است، آرزوی موفقیت می‌کنم.

مهدی تارتار هم دیگر سرمربی پرسپولیسی لیگ برتر است.
مهدی تارتار یکی از سرمربیان زحمتکش لیگ برتر ایران است و به نظرم لیاقت این را دارد که تیمی مدعی را تحویل بگیرد که بودجه خوبی داشته باشد. تیم‌های او هرگز بودجه خوبی نداشتند و هیچوقت فرصت این را نداشته در تیمی مدعی کار کند اما به نظرم این شایستگی را نشان داده که فصل آینده در یک تیم بزرگ باشد. او همیشه یک تیم سختکوش ساخته و بدون ستاره تیم‌هایی را هدایت کرده که همیشه از رتبه فصل گذشته‌شان بهتر عمل کردند و به نیمه بالای جدول رسیدند و ملوان هم که این فصل شاهکار کرده است.

چرا تعداد سرمربیان پرسپولیسی لیگ کم است؟
سرمربیان پرسپولیسی معمولا کم هستند و جای علی دایی هم خالی است. چند روز پیش هم من با او صحبت کردم و فعلا علاقه زیادی به بازگشت ندارد اما ما فوتبالی‌ها باید کمک کنیم که او برگردد و کار کند.

دلیل دور شدن علی دایی از فوتبال چیست؟
علی دایی دیگر در زندگی شخصی است و مشغول کار و بیزینس است و پیش خانواده حضور دارد. اما اگر پیشنهاد جذابی به او بشود و شرایط تیم خوب باشد، من خوشبینم که برگردد.

افشین قطبی هم اخیرا شایعه حضورش در تیم ملی وجود داشته است.
من با افشین قطبی زیاد در ارتباط نیستم و در حد پیام سال نو باهم ارتباط داریم. او از سرمربیان باشخصیت و بادانش بین‌المللی است و خیلی خوب است که به تیم ملی بیاید. این بزرگی امیر قلعه‌نویی را نشان می‌دهد که دوست دارد از مشورت مربیان بزرگ استفاده کند. من هم دلم خیلی تنگ شده و فکر کنم ده سال است او را ندیدم.

واقعا ده سال است او را ندیده‌اید؟
بله. چطور؟

اگر یادتان باشد زمانی که برانکو رفت، برخی می‌گفتند تصویر مذاکره حضوری شما با قطبی را دارند؟
من خودم هم مشتاقم باندی که آن شایعه را ساخت، تصویر را نشان بدهند. هدفشان این بود که من را پیش هواداران پرسپولیس بدنام کنند و این دروغ را ساختند و یک مقطع هم موفق بودند اما ماه پشت ابر نمی‌ماند و الان هم می‌بینید که هواداران پرسپولیس به واقعیت هر چیزی پی بردند. هواداران پرسپولیس همیشه به من لطف دارند و من هم واقعا عاشق هواداران هستم و با آنها زندگی می‌کنم و هیچ چیزی نمی‌تواند بین ما فاصله بیندازد.

دیگر خبرها

  • واکنش جالب سرمربی پرسپولیس به استوری جنجالی نورافکن
  • بازیکن ایده‌آل از نظر آنتونیو رودیگر: پای چپ اوزیل، پای راست رونالدو
  • سوژه امسال نون خ لب مرز بود | ۲ خط قرمز مهم که در این سریال رعایت شد
  • «نون خ» چه خط‌قرمزهایی را رعایت کرد؟
  • هدیه عجیبی که رونالدو از عربستانی‌ها گرفت
  • رضا اسدی برای پرسپولیس تست می‌دهد
  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • آقای گل پرسپولیس و پیش‌بینی جالب تیم قهرمان!
  • خواستگاری مهران مدیری از نعیمه نظام دوست
  • اسم عبدالکریم حسن عوض شد؛ من را کیمو صدا کنید!