Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اعلام تولید ۳۰ داروی جدید در کشور گفت: این اقدام منجر به صرفه‌جویی ۵۰ میلیون دلاری ارز در سال می ‌شود. ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد شریعتمداری صبح امروز با حضور در کارخانجات داروپخش از دستاوردهای تازه گروه دارویی تامین (تی‌پی‌کو) رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هلدینگ دارویی شستا در این مراسم به عرضه از 105 قلم داروی جدید شرکت‌های تابعه خود پرداخت که در این میان، 30 قلم آن برای نخستین‌بار در کشور تولید می‌شود.

شریعتمداری در ویدئوکنفرانسی که به همراه محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شستا، و پویا فرهت، مدیرعامل تی‌پی‌کو، برگزار شد، شرکت کرد؛ در این ویدئوکنفرانس، محمد شریعتمداری با مدیران شرکت‌های کلرپارس در تبریز، توزیع داروپخش- شعبه اصفهان و داروسازی اکسیر در بروجرد  گفت‌وگو کرد و در جریان برنامه‌های آنها در حوزه تولید و توزیع دارو و مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی و نوع فعالیت آنها در سه حوزه مواد اولیه و شیمیایی، ساخت دارو و توزیع دارو در دوره شیوع ویروس کرونا در شهرهای مختلف قرار گرفت.

شریعتمداری با تقدیر از فعالیت گسترده شرکت‌های دارویی شستا در حوزه‌های مختلف تأمین مواد اولیه، تولید دارو، پخش و توزیع که در ایام تعطیلات نوروز هم ادامه داشت؛ تأکید کرد که اولویت اول وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه به جهش تولید و اولویت‌های جهش تولید در سال1399 و حفظ نیروی کار در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور است.

وی خطاب به مدیران شرکت‌های حاضر در ویدئوکنفرانس درباره حفظ و حمایت از نیروی کارگر در کارخانه‌ها تأکید  کرد و گفت: شرکت‌های تابعه شستا پتانسیل رشد تولیدی بالاتری دارند و باید امسال روی این فرصت‌ها بیشتر کار شود.

وزیر رفاه گفت: با تولید 30 داروی جدید در هلدینگ دارویی تأمین موجب صرفه‌جویی ارزی50  میلیون دلاری در سال می‌شود.

شریعتمداری همچنین در بدو ورود به شرکت کارخانجات داروپخش از خط تولید محلول ضدعفونی کننده عمومی دست اتانول 80درصد در این شرکت بازدید کرد.وحید محلاتی، مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش، در جریان این بازدید گفت: پس از شروع ویروس کووید-19 در ایران شرکت کارخانجات داروپخش اقدام به تهیه فرمولاسیونی مطابق استانداردهای سازمان جهانی بهداشت برای تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست کردند و با تغییر در یکی از خطوط تولید شرکت‌، از اواخر سال گذشته اقدام به تولید و عرضه این محلول ضدعفونی‌کننده به بازار کرد.

گفتنی است، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در شرکت توفیق‌دارو از زیرمجموعه‌های دانش‌بنیان و تحقیقاتی تی‌پی‌کو از بخش‌ها و خطوط تولید شرکت توفیق‌دارو در جریان تلاش‌های شبانه‌روزی این مجموعه بازدید کرد. شرکت تحقیقاتی، مهندسی توفیق دارو، از مجموعه‌های دانش بنیان گروه دارویی تامین اجتماعی(تیپیکو) است که در زمینه تحقیقات، سنتز و تولید مواد موثره داروهای فناورانه و با ارزش اقتصادی بالا فعالیت می‌کند.

همچنین همزمان با شیوع ویروس کرونا در ووهان چین، متخصصان این شرکت مطالعه و آزمایشات مربوط به تولید مولکول‌های دارویی که در کشورهای دیگر در روند کنترل و درمان احتمالی این بیماری تأثیرگذار بوده‌اند را نیز آغاز کردند که کار ساخت دو ماده موثره دارویی از تعداد شش مولکول دارویی منتخب، به پایان رسیده است.

محمدامین رضوانفر، مدیرعامل توفیق‌دارو، ضمن تشریح عملکرد شرکت در تولید مواد موثره دارویی، به بیان روند موفقیت‌های شرکت در سال‌های اخیر و ظرفیت‌های ایجاد شده در حوزه توسعه محصولات جدید و صرفه‌جویی ارزی ناشی از آن پرداخت.

تولیدکنندگان ماسک‌های پزشکی مورد تایید سازمان غذا و دارو معرفی شدند + لیستکشف دارویی که می‌تواند کرونا را درمان کنداطلاعیه معاون درمان وزارت بهداشت درباره داروی "فاوی پیراویر"

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان غذا و دارو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو سازمان غذا و دارو کارخانجات داروپخش ضدعفونی کننده داروی جدید صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۶۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله دارو در زابل

  سردار دوستعلی جلیلیان  گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در یک منزل مسکونی در سطح شهرستان زابل در امر تهیه و توزیع داروی خارج از شبکه توزیع، قاچاق و غیرمجاز فعالیت گسترده‌ای دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس شهرستان زابل قرار گرفت.

 این مقام انتظامی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی و در بازرسی مأموران انتظامی از این منزل بیش از ۷۲۷ هزار و ۷۰۰ عدد انواع قرص و داروی خارج از شبکه توزیع و غیرمجاز کشف و منزل مسکونی متخلف نیز پلمب شد.

 سردار "جلیلیان" با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش تقریبی اقلام دارویی مکشوفه ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: دراین خصوص ۲ متهم دستگیر وپرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

  فرمانده انتظامی استان درپایان با بیان اینکه فروش دارو‌های غیر مجاز سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • کشف محموله دارو در زابل
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • «متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • چگونه داروی تلخ به کودک بدهیم؟ از گول زدن حس چشایی تا مذاکره با کودک!
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟