Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان و ضرورت رعایت نکات بهداشتی، آموزش‌های مجازی توسط مدارس و دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی هم اکنون در حال برگزاری است. ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، از اسفند سال گذشته به سبب شیوع ویروس کرونا و خطرات ابتلای دانش‌آموزان و دانشجویان، تصمیم به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین سبب برای جلوگیری از عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان، برنامه‌ریزی برای آموزش مجازی در آذربایجان‌غربی به تبعیت از سایر استان‌های کشور در دستور کار قرار گرفت.

هم اکنون بیش از 600 هزار نفر دانش‌آموز در شهرها و روستاهای استان مشغول تحصیل هستند و باید برای جبران عقب ماندگی تحصیلی آنها چاره‌ای اندیشید.

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه از روز شنبه 16 فروردین در شبکه اجتماعی دانش‌آموزان«شاد»مدیران مدارس از طریق سناد وارد شبکه اجتماعی دانش‌آموران می‌شوند اظهار کرد: سپس با انتخاب یکی از پیام‌رسانه‌های داخلی مثل سروش، روبیکا، بله، گپ یا آی‌گپ، معلمان و کلاس‌های درس مدرسه خود را ثبت می‌کنند.

مهدی محمدپور گفت: در مرحله بعد معلمان پیام‌رسان انتخابی مدیر مدرسه را نصب و سپس نیز دانش‌آموزان اقدام به نصب برنامه کرده و پس از طی مراحل فوق از طریق مجاری کلاس‌های درس به صورت مجازی انجام می‌شود.

تولید محتوای آموزشی برای دانش آموزان توسط جمعی از دانشجویان جهادیتولید برنامه های آموزش مجازی برای شهروندان تهرانی توسط فرهنگسرای هنگامزاهدی:باید زمان دقیقی برای پایان دروس آموزش و پرورش اعلام شود

وی با اشاره به اینکه آموزش مجازی در تمامی شهرهای استان انجام خواهد شد افزود: در این راستا مدیران از 26 فروردین کار ثبت معلم‌ها و کلاس‌ها را انجام می‌دهند و تا فردا این کار پایان می‌یابد.

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به مشکلات آموزش مجازی تصریح کرد: یکی از مشکلات نبود اینترنت در روستاها و عدم بهره‌مندی از خدمات اینترنتی و فضای مجازی است.

وی در ادامه گفت: وضعیت آموزش و پرورش استان از طریق شبکه پیام رسان ایتا بسیار عالی بوده و براساس برنامه درسی پیش می‌رود و همچنین اداره کل آموزس و پرورش با راه‌اندازی پنج کانال مجازی در بستر پیام‌رسان داخلی ایتا به تفکیک دوره‌های تحصیلی، این آموزش‌ها را با همکاری و همراهی و تدریس معلمان خود استان انجام می‌دهد و نیز هر منطقه برای خود کانال‌های آموزشی تعبیه کرده و آذربایجان‌غربی در این زمینه جزو استان‌های سرآمد کشور به شمار می‌رود.

علاوه بر دانش‌آموزان، تعداد بیش از 60 هزار نفر دانشجو در سراسر استان و در دانشگاه‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند و باید در شرایطی که به علت شیوع ویروس کرونا، دانشگاه‌ها تعطیل هستند، آموزش‌ها به صورت مجازی دنبال شود.

در این زمینه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه از 16 فروردین کلاس‌های مجازی به صورت جدی در دانشگاه آزاد برگزار می‌شود افزود: در این رابطه برخی مشکلات در مورد نحوه ورود به سامانه برای دانشجویان و اساتید وجود دارد که در حال اصلاح است.

محمودپوریوسف بیان کرد: برگزاری کلاس‌های آنلاین تنها از طریق سیستم برخط خود دانشگاه برگزار شده و هرگونه برگزاری کلاس از طریق پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی کذب بوده و فقط از طریق سیستم واحد الکترونیک این امکان برای دانشجویان و اساتید ایجاد و به صورت آنلاین حضور و غیاب نیز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: تمامی اساتیدی که در ترم جاری در برنامه درسی دانشگاه واحد گرفته‌اند موظف به برگزاری کلاس‌های مجازی بوده و تمامی دانشجویان با توجه به حضور و غیاب کلاسی از 16 فروردین موظف به حضور در کلاس هستند اما غیبت‌های قبل از 16 فروردین موجه محسوب خواهد شد.

همچنین رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه کلاس‌های مجازی این دانشگاه از اول فروردین در حال برگزاری است افزود: در این راستا اساتید علاوه بر قرار دادن فایل در سامانه برای استفاده دانش‌آموزان، به صورت آنلاین نیز اقدام به تدریس می‌کنند.

رحیم حب‌نقی تصریح کرد: برای این منظور دانشگاه ارومیه اقدام به خرید سامانه کرده و دانشجویان با استفاده از یوزر و پسورد خود که با آن انتخاب واحد می‌کنند، وارد سامانه می‌شوند.

وی گفت: کلاس‌های عملی نیز با توجه به اینکه امکان آموزش آنلاین و مجازی را ندارند، به ترم بعد منتقل می‌شوند و از سوی دیگر امتحانات دانشجویان دانشگاه ارومیه نیز از پنج مرداد آغاز و تا 15 شهریور ادامه خواهد داشت.

همچنین رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی نیز گفت: کلاس‌های آنلاین مجازی دانشگاه پیام نور استان از پنج فروردین در حال برگزاری است و دانشجویان با وارد کردن کدملی و کد دانشجویی از برنامه زمانی کلاس‌های خود آگاه می‌شوند.

حسین حسین‌زاده گفت: از اسفند سال گذشته، دانشگاه پیام نور استان برای استفاده آنلاین و مجازی کلاس‌های درسی برنامه‌ریزی کرده و نرم افزار مربوطه را در اختیار دانشجویان قرار داده است.

در این رابطه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌غربی نیز اظهار کرد: از 16 فروردین 99، کلاس‌های مجازی دانشگاه جامع علمی کاربردی با قابلیت بارگذاری و برگزاری کلاس‌های درسی به دو صورت آنلاین و آفلاین در سامانه آموزش‌های مجازی این دانشگاه آغاز شده است.

رسولی صدقیانی بیان کرد: باید کلاس‌های مجازی دروس نظری چندین جلسه در هفته برگزار شود تا پس از رهایی از این بیماری و عادی شدن شرایط، کلاس‌ها به صورت حضوری و همچنین بخش عملی و مهارتی دروس ادامه یابد.

انتهای پیام/7548/ ع

R7548/P1494/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی کلاس های مجازی آموزش و پرورش برگزاری کلاس رئیس دانشگاه 16 فروردین دانش آموزان آموزش مجازی دانشگاه ها پیام رسان آموزش ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۶۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 

ایسنا/قزوین دوره ضمن خدمت طرح «شهیده طاهره هاشمی»، توانمندسازی کنشگران در سواد رسانه و فضای مجازی با هدف توانمندسازی کنشگران سواد رسانه و فضای مجازی در قزوین برگزار شد.

روزانه مطالب بسیار زیادی انتشار می‌یابد که برخی از آن‌ها شایعات هستند و واقعیت ندارند و در سال‌های اخیر به وفور شاهد این موضوع بوده‌ایم که بسیاری از صحبت‌های افراد در شبکه‌های رسانه‌ای دچار تحریف می‌شوند و با کم و زیاد کردن و منقطع کردن این سخنان مفهوم کلی مطلب و خبر عوض می‌شود و مخاطب باید آنقدر توانمند باشد که بتواند واقعیت را از شایعه تشخیص دهد.

سواد رسانه نوعی تکنیک عملی و مهارت ویژه است که در عصر حاضر یکی از مهمترین آموزش‌ها در جهان تلقی می‌شود. سواد رسانه‌ای به فرد این توانایی را می‌دهد که تحلیل مناسبی از مطالب منتشر شده در انواع شبکه‌های رسانه‌ای را داشته باشد.

دوره ضمن خدمت طرح «شهیده طاهره هاشمی»، توانمندسازی کنشگران در سواد رسانه و فضای مجازی با هدف توانمندسازی کنشگران سواد رسانه و فضای مجازی در قزوین برگزار شد.

حامد کبودوند، مسئول سازمان فضای مجازی سراج مرکز قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص برگزاری دوره ضمن خدمت طرح «شهیده طاهره هاشمی»، توانمندسازی کنشگران در سواد رسانه و فضای مجازی، اظهار کرد: دوره یک روزه ضمن خدمت طرح «شهیده طاهره هاشمی»، با هدف توانمندسازی کنشگران سواد رسانه و فضای مجازی روز گذشته پنجم اردیبهشت ماه با همکاری سازمان فضای مجازی سراج مرکز قزوین و مرکز امور بانوان اداره آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد. 

وی بیان کرد: عناوین مختلفی مانند اخبار جعلی در عصر پساحقیقت، مدیریت رسانه در خانواده، نوجوان دیجیتال، سواد روایت و تربیت در عصر پساحقیقت در این دوره تدریس شد. 

مسئول سازمان فضای مجازی سراج مرکز قزوین خاطرنشان کرد: این رویداد مختص مربیان آموزش خانواده و معلمان سواد رسانه است و با توجه به میزان اهمیت موضوع این دوره، در نظر داریم تا توجه خود را در استمرار برگزاری این دوره‌ها به کار گرفته و در تلاشیم تا طرح امتداد این رویداد را به صورت غیرحضوری در شبکه‌های مجازی ادامه دهیم تا محتوای آموزشی به‌روز در اختیار مخاطبین دوره قرار بگیرد. 

تلاش برای اجرای پویش مواجهه با خبر جعلی

در ادامه صالح اصغری، رئیس مرکز سواد سازمان فضای مجازی سراج در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این دوره یک روزه برای معلمین کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای و از طرفی دیگر برای افرادی که دغدغه مسئله فرهنگی و تربیتی دارند برگزار شد تا آموزش و آگاهی رقم بخورد. 

وی افزود: سرفصل‌های این دوره شامل موضوعاتی چون خبر جعلی است زیرا شرایط کشور به گونه‌ای است که از منظر میزان کاربر شبکه‌های اجتماعی و میزان آزادی عملی که در این شبکه‌ها وجود دارد اطلاعات موجود در این بسترها اطلاعات معتبری نیست فلذا نیاز است که در این باره آموزش‌های لازم صورت گیرد.

رئیس مرکز سواد سازمان فضای مجازی سراج تصریح کرد: مدیریت رسانه در خانواده، تغییرات هویتی نوجوان متأثر از فضای مجازی و پرداختن به کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای به مثابه یکی از عناصر ساختار نظام آموزشی کشور ما است چراکه هر چقدر بتوانیم کتاب درسی را تقویت کنیم از ساختار آموزش و پرورش و ساختارهای فرهنگی کشور حمایت کرده‌ایم. 

اصغری گفت: یکی از اهداف مهم امسال ما برگزاری پویش ملی مواجهه با خبر جعلی است، سال گذشته ما یک رویداد ملی را طراحی کردیم و تولید محتوا و گفتمان‌سازی اتفاق افتاد، یکی از موضوعات مغفول که کمتر به آن پرداخته شده بحث اطلاعات نادرست و خبر جعلی در شبکه‌های اجتماعی است و این موضوع یکی از ارکان فعالیت‌های ترویجی ما است. 

وی گفت: برای اینکه بتوانیم گفتمان و پویش مواجهه با خبر جعلی در کشور ایجاد کنیم رهبران افکار عمومی لازم داریم، افرادی لازم است که حلقه‌های میانی هستند و می‌توانند با مردم ارتباط برقرار کنند که یکی از این اقشار خبرنگاران، معلمان، روحانیون و نخبگان هستند. 

رئیس مرکز سواد سازمان فضای مجازی سراج اظهار کرد: برای برگزاری این دوره آموزش و پروش همکاری کرده است و امیدوارم که برای برگزاری چنین دوره‌هایی سایر سازمان‌ها، ارگان‌ها و اداره کل‌ها به این کمپین بپیوندند و مخاطبین خود را در حوزه توانمندسازی تفکر نقاد بهره‌مند کنند. 

معلمان عاملی مؤثر در تحول در تربیت نسل جدید 

حسین حق‌پناه، عضو شورای تألیف کتاب درسی سواد رسانه‌ای و معلم و پژوهشگر و از اساتید دوره در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از جهات مختلف که به وضعیت تعلیم و تربیت در کشور نگاه می‌کنیم یکی از مهمترین نقاط اثرگذار در تعلیم و تربیت معلمان هستند.

حق‌پناه بیان کرد: معلمان عاملی مؤثر در تغییر و تحول در تربیت نسل جدید هستند از این جهت این دوره طراحی ارزشمندی است چراکه نقطه اثر آن مستقیم بر توانمندی معلمان است و این طرح یک میان‌بر سریع برای اثرگذاری است.

عضو شورای تألیف کتاب درسی سواد رسانه‌ای در پایان تصریح کرد: باتوجه به اینکه این دوره‌ها کوتاه مدت هستند ما بیشتر از اینکه در افزایش دانش مخاطب تمرکز کنیم در تغییر نگرش و بینش فرد در مسئله تمرکز می‌کنیم چراکه نباید در کارگاه بحث یک طرفه باشد و انبوهی از حفظیات ارائه شود بلکه باید فضا گفت‌وگو محور باشد و به سمت مشارکت مخاطب پیش برود و سرنخ‌هایی به مخاطب داده می‌شود و حالا که افراد حاضر در کارگاه دغدغه‌مند شده‌اند به دنبال کتاب‌ها، منابع و مستندها خواهند رفت. 

به گزارش ایسنا، دوره توانمندسازی کنشگران در سواد رسانه و فضای مجازی روز گذشته پنجم اردیبهشت در دبیرستان شاهد نرگس شهر قزوین برگزار شد.

انتهایی پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود