Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@21:42:44 GMT

تماس های تلفنی جداگانه ظریف با غنی و عبدالله

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۶۹۵۶

تماس های تلفنی جداگانه ظریف با غنی و عبدالله

تماس های تلفنی جداگانه ظریف با غنی و عبدالله

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در  تماسهای تلفنی جداگانه با محمد اشرف غنی و عبد الله عبدالله، گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این تماس های تلفنی، طرفین ضمن تبادل تبریکات سال نو، در خصوص موضوعات مورد علاقه در روابط دوجانبه و همچنین آخرین وضعیت سیاسی افغانستان و اختلافات ایجاد شده بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری آن کشور، مذاکرات صلح و گفتگوهای بین الافغانی و همکاریهای دوجانبه برای مبارزه با بیماری کرونا گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تماس تلفنی، وزیر امور خارجه کشورمان بار دیگر بر محوریت ساختارهای سیاسی مبتنی بر قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان در روند صلح و آشتی ملی آن کشور تاکید کرده و حمایت کشورمان را از روند صلح با مشارکت تمام گروههای سیاسی افغانستان در چارچوب قانون اساسی آن کشور اعلام کرد.

اشرف غنی و عبدالله عبد الله نیز در این گفتگوی تلفنی، متقابلا ضمن تشکر از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران، از اعلام آمادگی کشورمان برای کمک به حل مشکلات سیاسی افغانستان استقبال کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۶۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا

محمد جواد ظریف وزیر خارجه سابق کشورمان در شبکه ایکس و در صفحه شخصی خود در ارتباط با اعتراضات دانشجویی در آمریکا  نوشت :‌ «دانشجویان معترض آمریکایی که توسط نیروهای امنیتی ایالات متحده سرکوب می شوند در دفاع از مردم فلسطین بر خادمان حرم های شریف شرف دارند.

وی افزود: دولت ها بر اساس کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ موظف به اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل کشی هستند و نه تشویق نسل کشی از طریق عادی سازی با مجرمان.»

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • ویسی به سیم آخر زد؛ اصلا 10 میلیارد جریمه کنید، در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و این می‌شود عدالت؟!
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان