Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-27@02:30:29 GMT

آگهی؛ ثبت شرکت با مسئولیت محدود به چه صورت است؟

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۷۳۳۴

همانگونه که قبلا نیز گفتیم، فعالیت شرکت بدون ثبت آن اعتباری ندارد و یک شرکت زمانی معتبر است که به ثبت رسیده باشد. شرکت ها فعالیت های مختلفی انجام می دهند و بایستی در زطمان ثبت یک شرکت نوع فعالیت آن شرکت را مشخص کرد. یکی از انواع شرکت ها، شرکت مسئولیت محدود است. در این مقاله قصد داریم به سوالات زیر پاسخ دهیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شرکت چیست؟ تعریف شرکت مسئولیت محدود چیست؟

ما همچنین در این مقاله با ارائه ی تصاویری مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود را در سامانه اداره ثبت شرکت ها به شما نشان می دهیم. این تصاویر جزئیات مراحل ثبت شرکت را به شما نشان می دهد. اگر در مرحله ای به مشکل برخورد کردید می توانید با مشاورین ما در شرکت ثبت ناب تماس بگیرید. کارشناسان ما در شرکت ثبت ناب آماده ی پاسخگویی به شما و حل مشکلات شما هستند.

در ابتدا تعریف مختصری از شرکت با مسئولیت محدود ارائه می دهیم. شرکت با مسئولیت محدود یکی از شرکت های رایج بازرگانی است که حداقل میان دو نفر تشکیل می شود. مسئولیت هر یک از شرکا در مقابل تعهدات و بدهی های شرکت به میزان سرمایه شان محدود می شود برای شرکت با مسئولیت محدود هیچ حداقل سرمایه ای مشخص نشده است.

شرکت مسئولیت محدود با سایر شرکت ها چه تفاوت هایی دارد؟

برطبق آمارهای رسمی، بیشترین ثبت در مقایسه با سایر شرکت ها مربوط به ثبت شرکت با مسئولیت محدود است. یکی از دلایلی که باعث شده ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مقایسه با سایر شرکت ها بیشتر باشد این است که شرکت با مسئولیت محدود با حداقل دو نفر می تواند تشکیل شود و هیچ حداقل سرمایه ای در شرکت مسئولیت محدود مشخص نشده است.

به زبان ساده تر اینکه در زمان ثبت شرکت مسئولیت محدود لازم نیست مبلغی به حساب بانک واریز کنید و ثبت شرکت تنها با پرداخت هزینه حق الثبت به اداره ثبت شرکت ها قابل انجام می باشد. مثلا شرکا می توانند ادعا کنند ک سرمایه آنم ها حدودا یک میلیارد تومان است درحالی که هیچ مبلغی را واریز نکنند.

از جمله تفاوت های بین شرکت با مسئولیت محدود در مقایسه با سایر شرکت ها از جمله شرکت سهامی خاص می توان به وضعیت مدیران شرکت اشاره کرد.

بیشتر بخوانید :

از جمله تفاوت بین شرکت مسئولیت محدود و  ثبت شرکت سهامی خاص این است که شما در ابتدای کار می توانید مدیران شرکت، رئیس هیئت مدیره، نایب رئیس هیئت مدیره و عضو هیئت مدیره را برای مدت زمان نامشخصی تعیین کنید و هر زمان که صلاح دانستید با تشکیل مجمع عمومی آن ها را تغییر دهید. و هیمن موضوع امتیاز ویژه ای در مقایسه شرت مسئولیت محدود با شرکت سامی خاص است.

جهت دریافت اطلاعات لازم برای ثبت انواع شرکت می توانید با کارشناسان ذهن ناب از طریق زیر تماس بگیرید :

تهران میرداماد کاووسیه بعد از کوچه نور به سمت ولی عصر (روبه روی آزمایشگاه مسعود) پلاک ۳۴۹ طبقه ۱۲ واحد شمالی

09122938218

 

برخی از نکات و اطلاعات مفید در رابطه با ثبت شرکت با مسئولیت محدود :

چکونه نام شرکت را انتخاب کنیم : انتخاب نام یکی از مراحل مهم ثبت شرکت است که بایستی تمام معیارهای نامگذاری رعایت شود.هر یک از مدیران شرکت، رئیس هیئت مدیره، نایب رئیس هیئت مدیره و عضو هیئت مدیره بایستی در زمان نام گذاری استاندارد ها و معیارها را رعایت کنند و بعد از نام شرکت حتما عبارت “مسئولیت محدود”  را ذکر کنند. به هیچ عنوان در نام شرکت از اسم فامیلی اعضای هیات مدیره و یا سهام داران استفاده نکنید چراکه در این صورت اسامی ذکر شده  در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن رادارند.

چگونگی نحوه انتخاب شرکا : انتخاب شرکا ،مدیرعامل ، هیئت مدیره و اعضای هیات مدیره  در زمان ثبت شرکت یا زمان ثبت تغییرات شکت قابل انجام است .

سن شرکا : در هنگام ثبت شرکت با مسئولیت محدود، در  صورتی که تمام یا برخی از شرکاء زیر 18 سال باشند، بایستی ولی قهری آن ها (پدر یا سرپرست به دستور دادگاه)، اسناد و اوراق شرکت را امضا کند.

تعداد شرکا:  برای تاسیس و ثبت شرکت با مسئولیت محدود حداقل دو نفر شریک لازم است.

خروج شریک در شرکت با مسئولیت محدود چه شرایطی دارد : بر طبق اساسنامه شرکت با مسئولیت امکان انتقال سهم الشرکه وجود دارد و می توان راجع به این موضوع تصمیم گیری کرد.

لازم به ذکر است که در شرکت با مسئولیت محدود امکام انتقال سهم الشرکه به غیر وجود ندارد. مگر اینکه رضایت عده‌ای از شرکا که حداقل سه ربع سهم الشرکه متعلق به آنها بوده و اکثریت عددی نیز دارند اخذ شود.  

در شرکت مسئولیت محدود ورود شریک جدید و افزایش سرمایه شرکت و خروج شرکا سهم الشرکه منتقل می شود. از این رو مدیران شرکت با مسئولیت محدود می تواند هم تک مدیر و هم خارج از شرکا باشند.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود چه مدارکی ارائه دهیم : دو نسخه امضا شده شرکتنامه شرکت  دو نسخه امضا شده اساسنامه شرکت دو صفحه تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود   دو نسخه امضا شده از صورتجلسه مجمع عمومی بنیانگذاران شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره  نامه تعهد همه اعضای هیئت مدیره مبنی بر عدم داشتن سابقه کیفری و محدودیت قانونی. اصل وکالت وکیل دادگستری ( این مورد در صورتی ضروری است که شما بخواهید ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.) هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود:

ثبت همه ی شرکت ها یکسری هزینه هایی خواهد داشت. هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود به سرمایه شرکت وابسته است و . هرچقدر سرمایه ی ثابت یک شرکت بیشتر باشد، هزینه ی ثبت شرکت نیز بیشتر خواهد بود.

بعد از ثبت شرکت مسئولیت محدود با موفقیت انجام شد، نوبت به انتشار آگهی در روزنامه رسمی کشور و روزنامه کثیرالانتشار می رسد که برای آن نیز باید هزینه ای پرداخت شود. لازم به ذکر است که هزینه ی آگهی به تعداد خطوط نوشته شده بستگی دارد.

اگر شما به دنبال ثبت شرکت مسئولیت محدود هستید و می خواهید در رابطه با این موضوع اطلاعات دقیقی کسب کنید می توانید با مشاورین ما در شرکت ذهن ناب تماس بگیرید. کارشناسان ما در شرکت ثبتی ذهن ناب آماده ی ارائه ی مشاوره  رایگان به شما عزیزان هستند.

در موسسه ثبتی ذهن ناب کلیه ی خدمات ثبتی از جمله ثبت شرکت، ثبت برند و ثبت تغییرات شرکت ارائه می شود.

شرکت حقوقی ثبتی ذهن ناب با در اختیار داشتن وکلای متخصص، اساتید دانشگاه و اساتید حقوقی دارای آمادگی لازم برای همکاری با موکلین محترم است. 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: ثبت شرکت با مسئولیت محدود ثبت شرکت مسئولیت محدود رئیس هیئت مدیره سایر شرکت ها مدیران شرکت سهم الشرکه ما در شرکت ذهن ناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۷۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد

سهامداران جدید باشگاه پرسپولیس درباره ترکیب هیئت مدیره این باشگاه به توافق رسیدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، 6 بانک شهر (30 درصد)، تجارت و ملت (هر کدام 20 درصد) و رفاه، اقتصاد نوین و صادرات (هر کدام 5 درصد) از سهام باشگاه پرسپولیس را به طور رسمی خریداری کردند تا واگذاری 85 درصدی مالکیت پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی با موفقیت انجام شود.

مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل ماندنی شد

بر اساس توافقی که بین بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس انجام شده، سه بانک رفاه، اقتصاد نوین و صادرات که سهام 5 درصدی از این باشگاه دارند، سهم خود در انتخاب هیئت مدیره را به بانک شهر واگذار کردند تا به این ترتیب بانک شهر 3 عضو و بانک‌های تجارت و ملت نیز هر کدام یک عضو در هیئت مدیره 5 نفره پیش‌روی سرخپوشان داشته باشند.

پروسه انتقال سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌های مذکور امروز نهایی شد. طبق اعلام مدیرعامل بانک شهر هیئت مدیره و مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل جاری به کارشان ادامه می‌دهند. بدین ترتیب تغییرات به پایان فصل موکول شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!
  • تنش در بین اعضای هیئت مدیره بارسلونا در پی تغییر نظر ژاوی
  • ترکیب جدید هیئت مدیره پرسپولیس: صددرصد بانکی
  • احمدی: ۱۰ درصد از قرارداد بازیکنان پرسپولیس را پرداخت کردیم/ تیم را برای قهرمانی در آسیا تجهیز می کنیم
  • اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
  • حدادی: بدهی پرسپولیس به بانک شهر را به صورت تهاتری می‌پردازیم
  • رضا درویش تا پایان فصل ماندنی شد
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
  • مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل ماندنی شد
  • شش امضا برای واگذاری رسمی استقلال (عکس)