Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@06:29:55 GMT

اعلام جزئیات جدید برگزاری کنکور ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۷۹۰۰

تاریخ و شیوه برگزاری کنکور سراسری سال ۹۹ یکی از مهمترین سؤالات دانش‌آموزان پایه دوازدهم است، دانش‌آموزانی که به دلیل تحمیل تعطیلات کرونایی، فرصت آموزش حضوری مدارس را در یک ماه اسفند از دست دادند.

اخبار اجتماعی- چند روز قبل بود که معاون وزارت آموزش و پرورش، برگزاری کنکور ۹۹ را منوط به شروع امتحانات نهایی پایه ۱۲ و به پایان رسیدن آن دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او همچنین گفت، تصور می‌کنیم در ایام خرداد ماه امتحانات دانش‌آموزان را داشته باشیم، امتحانات در بخش‌هایی از تیرماه نیز ادامه می‌یابد و آزمون سراسری بعد از پایان امتحانات نهایی پایه دوازدهم برگزار خواهد شد.

هم‌اکنون ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش کشور با اشاره به اینکه مخاطب کنکور دانش‌آموزان سال آخر متوسطه (پایه دوازدهم) هستند، اظهار کرد: معمولا روال این بود که سال تحصیلی دانش‌آموزان پایه آخر دبیرستان، اسفند ماه به اتمام می‌رسید و آنها بعد از عید کلاس درس نداشتند و بیشتر کلاسها تقویتی برگزار می‌شد.

وی افزود: برآورد ما این است که محتوای آموزشی پایه دوازدهم حدود ۹۰ درصد تکمیل شده است اما اینکه وزارت آموزش و پرورش، باقیمانده مطالب را تا چه اندازه به صورت مجازی پوشش داده است یا اینکه چه تمهیداتی برای شروع مجدد مدارس دارند، باید خودشان اعلام کنند.

رئیس سازمان سنجش گفت: بحث کنکور با تقویم وزارت آموزش و پرورش برای پایه دوازدهم ارتباط پیدا می‌کند، مصوبه ستاد ملی کرونا تصریح دارد که کنکور ۲۰ روز پس از امتحانات نهایی برگزار شود و ما منتظریم تا وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت بتواند برنامه شروع آموزش دانش آموزان را اعلام کند تا بتوانیم برنامه زمانی کنکور را اعلام کنیم.

خدایی بیان کرد: مسئله برگزاری کنکور منوط به این است که وزارت آموزش و پرورش چه برنامه‌ای داشته و چه تقویم آموزشی پیش بینی می‌کند تا ما بتوانیم برنامه زمانی خود را تعیین کنیم.

وی ادامه داد: قاعدتا زمان برگزاری کنکور ۹۹ تغییر می‌کند اما این به زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم بستگی دارد که ۲۰ روز بعد از امتحانات نهایی، کنکور برگزار خواهد شد. 

رئیس سازمان سنجش افزود: تمام تلاش سیستم آموزشی کشور این است، سال تحصیلی آینده از مهر ماه آغاز شود و یکی از مصوبات ستاد ملی کرونا همین موضوع است بر همین اساس ما برنامه ریزی‌های لازم را انجام خواهیم داد و تغییراتی در بحث فرایندهای زمان‌بر کنکور مثل مصاحبه‌ها و امتحانات عملی انجام خواهد شد تا عمده نتایج کنکور در شهریور ۹۹ اعلام شود.

خدایی در پاسخ به این پرسش که آیا نحوه محتوای کنکور ۹۹ تغییر خواهد کرد، افزود: کنکور عمومیت داشته و برای همه یکسان است و اینگونه نیست که دانش آموزی تسهیلات بیشتری دریافت کرده باشد، سختی و دشواری شرایط برای همه یکسان است و نگاه ما به محتوایی که در آموزش و پرورش تدریس می‌شود، خواهد بود و با همکاران آموزش و پرورش به طور مرتب در تماس هستیم و این مسائل منوط به آن است که آموزش و پرورش محتوای درسی و تقویم آموزشی را نهایی کرده و به سازمان سنجش اعلام کند ما نیز حداکثر تسهیلات و کمک را خواهیم کرد. یکی از اصلی ترین وظایف ما این است که بتوانیم راه حلهایی ارائه کنیم و داوطلبان با خیال راحت تر امتحان بدهند.

وی در پاسخ به این پرسش که محتوای آموزشی پایه دوازدم به چه میزان در کنکور ۹۹ تاثیر گذار است، بیان کرد: آزمون کنکور از سه سال دوره متوسطه دوم است و قسمتی از سوالات از پایه دوازدهم طرح می‌شود و دو قسمت آن از سال دهم و یازدهم است، وزن سوالات پایه دوازدهم در کنکور تقریبا بالای ۳۰ درصد است.

رئیس سازمان سنجش که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، در پایان گفت: هماهنگی‌های لازم را با آموزش و پرورش درباره محتوای کتابهای درسی خواهیم داشت و داوطلبان نگران نباشند و دروس را با آرامش بخوانند طبیعتا امتحانی که گرفته می‌شود از مطالبی است که دانش آموزان خوانده باشند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کنکور دانش آموزان دانش آموزان کنکور ویروس کرونا کنکور 99 وزارت آموزش و پرورش رئیس سازمان سنجش امتحانات نهایی برگزاری کنکور پایه دوازدهم دانش آموزان کنکور ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۷۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله حبیبی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به در پیش بودن امتحانات نهایی بیان کرد: امتحانات نهایی امسال از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که به طور مستقیم نقش مهمی را در آینده و سوابق تحصیلی دانش آموزان ایفا می‌کند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اعلام اینکه ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی امسال شرکت خواهند کرد، ادامه داد: امتحانات نهایی در یک هزار حوزه و ۴۰ منطقه آموزشی در استان برگزار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه فضای مناسبی در بخش‌های مختلف حوزه‌های امتحان نهایی فراهم شده است، ادامه داد: برای ایجاد آمادگی در دانش آموزان امتحانات شبهه نهایی در روزهای گذشته برگزار شده تا مقدمه‌ای برای شروع امتحانات نهایی باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه سوالات امتحان نهایی سوالاتی مفهومی هستند و معیار اصلی امتحانات قطعاً کتاب درسی خواهد بود، عنوان کرد: نتایج امتحانات شبه نهایی را رصد و این نتایج را به دانش آموزان اعلام خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: جامعه مدیون معلم است و بدون شک، معلم جایگاهی مقدس است و در همین راستا برنامه‌های هفته معلم امسال به صورت ویژه و متفاوت خواهد شد.

وی با عنوان اینکه معلمان برگزیده و نمونه استان خوزستان در ۱۲ اردیبهشت ماه به دیدار رهبر معظم انقلاب اعزام خواهند شد، افزود: دیدار با علما و نماینده رهبر انقلاب در خوزستان از دیگر برنامه‌های هفته معلم است.

حبیبی با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس سراسر استان خوزستان گفت: ۱۴ معلم نمونه خوزستانی در مراسمی استانی تقدیر خواهند شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اظهار اینکه ۱۰۳ هزار نوآموز در پایه اول ثبت‌نام خواهند کرد، افزود: ۵۹ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در حال انجام فرآیند سنجش سلامت هستند.

وی با عنوان اینکه سنجش سلامت در ۱۳ زمینه غربالگری انجام می‌گیرد، گفت: شرط ورود به پایه اول و ثبت نام کتب درسی سنجش سلامت دانش آموزان است که باید هرچه سریع‌تر انجام شود.

کد خبر 6087526

دیگر خبرها

  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود