Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@23:56:04 GMT

خیزش بی سر و صدای بازار مسکن در پردیس

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۸۰۸۵

خیزش بی سر و صدای بازار مسکن در پردیس

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، روند بطئی رشد قیمت مسکن مهر در شهر جدید پردیس از بهمن ماه گذشته شروع شد. کف قیمت پیشنهادی دلالها برای واحدهای تحویل آینده در فاز ۱۱ که تا دی ماه حدود ۲۵۰ میلیون تومان بود در بهمن ماه به ۲۸۵ میلیون، اسفند به ۳۰۰ میلیون و فروردین به ۳۱۰ میلیون تومان رسیده است.

نرخ واحدهای آماده هم از ۳۳۵ میلیون تومان شروع می شود و بعضاً به بالای ۵۵۰ میلیون تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مانور قیمتی دلال ها بر روی واحدهای مرغوب

قیمت آپارتمان در پردیس بر اساس موقعیت، طبقه، جهت شمالی یا جنوبی، خرید عرصه و زمان تحویل، متفاوت است. به طوری که هرچه واحد در طبقات بالاتری قرار داشته باشد و رو به آفتاب باشد قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. واسطه‌ها هم بعضاً با سوءاستفاده از این شرایط و اغراق درباره مرغوبیت یک واحد تلاش می کنند آن را به بالاترین سقف قیمتی به فروش برسانند.

با وجود آن که معاملات در شهر تهران متاثر از شیوع ویروس کرونا، کساد است و قیمت‌ها در فروردین ماه تقریبا ثابت مانده به دلیل رشد تقاضا برای خرید آپارتمان در شهر جدید پردیس، بازار مسکن این شهر شرایط عجیب و غریبی پیدا کرده است. ساکنان می گویند بدون اراده دلال ها هیچ واحدی در پردیس خرید و فروش نمی شود.

تحویل روزانه ۲۰۰ واحد مسکن مهر

از اواسط سال گذشته با افزایش جمعیت، سرانه‌های خدماتی و کوچ مستاجرانی که در تهران قادر به پرداخت هزینه‌های اجاره نشینی نیستند و همچنین افتتاحات مسکن مهر قیمت آپارتمان در پردیس با افزایش مواجه شد. جمعیت پردیس روز به روز در حال افزایش است؛ چرا که از ۸۲ هزار واحد مسکن مهر تاکنون بیش از ۴۵ هزار واحد تحویل شده و مابقی قرار است مشروط به نداشتن مشکلات حقوقی تا پایان امسال تحویل شود. هدایت، مدیرعامل عمران پردیس می‌گوید که روزانه ۲۰۰ واحد به متقاضیان تحویل می شود.

با وجود رشد قیمت آپارتمان در شهر جدید پردیس، نرخ ها نسبت به قبل از عید ۱۳۹۸ معقول تر شده است. در آن برهه برخی افراد با درج آگهی های کاذب ارقام بالای ۷۰۰ میلیون تومان برای واحدها تعیین می‌کردند.

پروژه مترو پردیس امسال شروع می‌شود

با وجود آن که گفته می‌شود برای تکمیل سرانه‌های خدماتی و رفاهی پردیس بالغ بر ۶۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز است و البته مدیرعامل عمران پردیس گفته که از محل های مختلف این رقم قابل تامین خواهد بود، جمعیت پردیس در حال افزایش است. هرچند این شهر فقط دو راه ارتباطی از سمت تهران دارد که یکی جاده دماوند و دیگری آزادراه است فعلاً جوابگو است اما احتمالاً در آینده با مشکل ارتباطی مواجه می‌شود. تفاهم نامه احداث مترو پردیس ۱۳ اسفند سال گذشته بین طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا به امضا رسید. مدت زمان اجرای این پروژه پنج سال اعلام شده است. البته آغاز عملیات اجرایی در انتظار مصوبه دولت به سر می‌برد که هنوز داده نشده اما به احتمال زیاد در سال جاری پروژه مترو کلنگ می خورد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شرکت عمران مسکن مهر پردیس بازار مسکن شهر جدید پردیس کرونا ویروس اخبار کرونا میلیون تومان مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۸۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد

به گزارش خبرنگار مهر، تا پایان سال (۱۴۰۲)، با شروع سال جدید یکی از مشکلات و کابوس‌های مستأجران افزایش نرخ اجاره‌بها است که در مقابل موجب فاصله گرفتن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با قدرت پرداختی مردم، به مشکل جدی این روزهای مستأجران تبدیل شده است.

بازار ساخت مسکن روند مثبتی نداشته و سیاست‌های انقباضی دولت، علاوه بر ایجاد آرامش موقتی در این صنعت، عملاً مشکلات قبلی را تشدید کرد. البته با بازار مسکن با تأثیرپذیری از سال گذشته امسال را هم در رکود گذراند. کارشناسان حوزه مسکن معتقدند، دیگر توانی نزد مردم برای خرید خانه باقی نمانده است.

یکی از مهمترین نیازهای جوانان و بالاخص زوج‌های جوان داشتن مسکنی است تا در آن بتوانند با آرامش و بدون دغدغه زندگی کنند این نیاز اصلی است که هر شهروند حق داشتن آن را دارد اما متأسفانه با وجود قیمت‌های بالای مسکن به آرزوی دیرینه‌ای برای آنها تبدیل شده است. از سال ۱۳۹۶ به بعد قیمت مسکن متناسب با درآمد مستأجران نیست؛ بیشترین تمرکز و انرژی دولت بر روی تنظیم بازار مسکن است.

یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۸» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۰ متری در منطقه ۱۸ محله بهداشت تهران با عمر ۳ سال ساخت، نیازمند حداقل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۸ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۸) عمر ساختمان متراژ قیمت کل (تومان)
ابراهیم‌آباد ۱۳۹۰ ۹۷ ۳,۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
بهداشت ۱۴۰۰ ۸۰ ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تولید دارو ۱۴۰۰ ۷۵ ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
خلیج‌فارس ۱۴۰۰ ۸۸ ۴,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سعید آباد ۱۴۰۲ ۹۰ ۲,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاد آباد ۱۴۰۰ ۷۷ ۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک امام خمینی (ره) ۱۳۹۲ ۷۳ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک فردوس ۱۳۹۶ ۸۶ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک مسلمین ۱۳۷۵ ۷۵ ۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ولیعصر ۱۴۰۱ ۶۰ ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوی هفدهم شهریور ۱۴۰۰ ۸۵ ۴,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
یافت‌آباد جنوبی ۱۴۰۳ ۸۰ ۴,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر، عده‌ای از کارشناسان معتقدند با وجود روند بازار املاک در سال ۱۴۰۲ و بودجه‌ای که دولت برای سال ۱۴۰۳ تدارک دیده، مسیری صعودی پیش روی قیمت خانه وجود دارد. این در حالی‌ست که صعود قیمت‌ها هر چه بیشتر خرید مسکن را از دسترس مردم خارج می‌کند و این وضعیت می‌تواند حاکی از رکودی تورمی در سال ۱۴۰۳، حداقل در نیمه اول باشد.

کد خبر 6086183 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن
  • ۲ هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود
  • تعطیلی مسجد المهدی در پردیس به دنبال قطع گاز + فیلم
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد