Web Analytics Made Easy - Statcounter

لروی سانه و تیمو ورنر از نامزدهای اصلی حضور در بایرن مونیخ محسوب می شوند. کدامیک برای این تیم مناسب تر است؟

طرفداری - تیمو ورنر یا لروی سانه؟ این موضوع صرف نظر از بحران ویروس کرونا، یکی از هیجان انگیزترین مباحثی محسوب می شود که این روزها هواداران و حتی سران باشگاه بایرن مونیخ را به خود مشغول داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کدامیک از این دو بازیکن برای بایرن مونیخ مناسب تر است و این باشگاه در مهلت بعدی نقل و انتقالات می بایست کدامیک از این دو بازیکن را جذب نماید؟

در این موضوع بی تردید نظر هانسی فلیک سرمربی بایرن مونیخ بسیار حائز اهمیت خواهد بود، چون قرارداد این سرمربی 55 ساله به تازگی تا سال 2023 تمدید شده و بر طبق اخبار منتشر شده حق ویژه ای برای وی در سیاست های نقل و انتقالاتی باشگاه لحاظ شده است.

در تابستان گذشته مونیخی ها بسیار نزدیک به جذب لروی سانه از منچسترسیتی بودند، اما چنین اتفاقی به دلیل مصدومیت سنگین این بازیکن روی نداد. بر طبق اطلاعات Sport1 در این میان نگرانی ها و تردیدهایی برای انجام این انتقال به وجود آمده است.

نقش هانسی فلیک چیست؟

حسن صالح حمیدزیچ مدیر ورزشی باشگاه در ابتدای سال جاری میلادی در زمینه خرید تیمو ورنر و اینکه آیا این مهاجم تیم لایپزیش برای سیستم بایرن مناسب است یا نه، ابراز تردید کرده بود. حال هانسی فلیک می تواند در زمینه خرید احتمالی این مهاجم ملی پوش آلمانی به عاملی بسیار تعیین کننده بدل شود.

فلیک به عنوان سرمربی بایرن یکی از حامیان جذب تیمو ورنر 24 ساله به حساب می آید و حتی در زمانی که به عنوان دستیار نیکو کواچ (سرمربی سابق) مشغول به کار بود، خواستار انجام چنین انتقالی بوده است. بر طبق اطلاعات Sport1 در صورتی که مسئولین باشگاه بایرن مونیخ نشان دهند که آنها نیز خواستار جذب این بازیکن هستند، تیمو ورنر نیز مشکلی با پیوستن به بایرن ندارد.

دیگر مسئله مهم که می تواند در خصوص تصمیم گیری بین خرید لروی سانه و تیمو ورنر تعیین کننده باشد، هزینه ای است که سران بایرن مونیخ می بایست بپردازند. بی تردید لروی سانه که قرارداد وی در تابستان جاری به پایان خواهد رسید با هزینه ای 60 میلیون یورویی در دسترس نیست. این در حالی است که ورنر در قرارداد خود با باشگاه لایپزیش از بندی 60 میلیون یورویی برای فسخ قرارداد و جدایی از این تیم برخوردار است.

اشتفان افنبرگ کاپیتان سابق بایرن نظری واضح در این زمینه دارد: «من از خرید ورنر پشتیبانی می کنم، چون وی پیشرفتی باورنکردنی داشته است و به نظرم این ادعا که وی برای سیستم بازی بایرن مناسب نیست، به طور کامل بی معنی است. اما من در مورد سانه تا حدودی تردید دارم. در خصوص وی با توجه به مصدومیت سنگینی که پشت سر گذاشته باید محتاط بود».

پاتریک اومویلا از ملی پوشان سابق آلمانی اما نظری قطعی در این موضوع ندارد: «اگر بایرن مونیخ نمی تواند هر دوی این بازیکنان را با هم جذب کند، باید این پرسش را مطرح کند که نیازش به کدام یک از آن ها ضروری تر است. اما اگر خرید آنها منوط به مسائل مالی شود، من ورنر را انتخاب خواهم کرد».

انعطاف پذیری بالای تیمو ورنر تأثیرگذار است

با این تفاسیر کدامیک از این بازیکنان بیشتر برای سیستم بازی بایرن مونیخ مناسب است؟ کدامیک بیشتر می تواند به بایرن کمک کند و در خصوص پیاده کردن ایده های سرمربی تیم در زمین مفیدتر باشد؟ فرم مجذوب کننده ای که تیمو به ویژه در دور رفت از رقابت های فصل جاری از خود به نمایش گذاشت، باعث گردید تا مزیت بزرگ این مهاجم که همان انعطاف پذیری بالای وی است، به خوبی نشان داده شود. او می تواند در بایرن جایگزین روبرت لواندوفسکی در پست مهاجم هدف شود و به عنوان تنها مهاجم تیم در ترکیب اصلی قرار گیرد. وی علاوه بر این می تواند در کناره های زمین، در پست تخصصی لروی سانه نیز قرار گیرد. ورنر همچنین از قابلیت بازی در پشت مهاجم تیم نیز برخوردار است. در واقع پست مورد علاقه او در زمین نیز همین پست است.

ورنر که از فصل 2016/17 در 150 بازی رسمی موفق به ثمر رساندن 88 گل شده مهاجمی خطرناک تر نسبت به سانه محسوب می شود که در همین مدت زمان در 134 بازی رسمی موفق به ثبت 39 گل به نام خود شده است (Opta). علاوه بر این تیمو بسیار کمتر از سانه اقدام به سانتر می کند (با دقت 17 درصد)، اما وی نسبت به سانه دریافت کننده پاس های بیشتری است (12 درصد). با این وجود ستاره منچسترسیتی در هر بازی به طور میانگین 2.1 مرتبه اقدام به شوت زنی به سمت دروازه حریف می کند و این آمار برای ورنر 1.3 مرتبه در هر دیدار است.

در زمینه تعداد پاس نیز لروی (با میانگین 42 پاس در هر بازی) از آمار بهتری نسبت به رقیب لایپزیشی خود تیمو (با 33 پاس در هر بازی) برخوردار است. در خصوص پیروزی در نبردهای دو نفره نیز سانه با 47 درصد پیروزی دارای وضعیت بهتری نسبت به ورنر با 41 درصد پیروزی است.

کدامیک برای سیستم بازی بایرن مونیخ مناسب تر است؟

پرسش مهمی که مطرح می شود این است که کدامیک از این بازیکنان برای سیستم بازی مورد نظر هانسی فلیک مناسب تر است. بازیکنان بایرن مونیخ زیر نظر هانسی تمایل بیشتری برای نزدیک شدن به دروازه حریف از خود نشان داده اند، ضمن اینکه بازی مالکانه (با تصاحب بالای توپ) نیز در این تیم تبدیل به یک اصل بنیادی شده است. لروی سانه با چنین سیستمی در منچسترسیتی و زیر نظر پپ گواردیولا به خوبی آشنا است. وی همچنین به خوبی می داند که چگونه می توان خط دفاعی تیمی که بسیار عقب بازی می کند را شکست و علاوه بر این در موقعیت های یک به یک برای سرمربی تیم سلاحی کشنده به حساب می آید.

تیمو ورنر بر خلاف سانه برای مدت ها مهاجمی کلاسیک محسوب می گردید، اما یولیان ناگلزمن که برنامه تاکتیکی اش بر مبنای ضدحمله های سریع بنا شده، لایپزیش را به تیمی با مالکیت بالای توپ بدل ساخته و ورنر نیز نشان داده که می تواند خود را به خوبی با سیستم جدید منطبق نماید.

برای انجام یک بازی مالکانه، تیم نیازمند برخورداری از آماری معقول و منطقی در زمینه دقت پاس های ارسالی است. لروی در فصل 2018/19 به طور میانگین از دقتی 85 درصدی در پاس های ارسالی برخوردار بود. آمار تیمو در این خصوص در رقابت های فصل جاری بوندس لیگا به 76 درصد می رسد که به صورت آشکاری ضعیف تر از آمار رقیبش است.

سیستم بازی بایرن همچنین بر مبنای بردن بازی به عرض میدان طراحی شده است (52.6 متر) و در فصل جاری از بوندس لیگا تنها دورتموند (53.3 متر) بیشتر از بایرن مونیخ از عرض میدان بهره برده است. نحوه بازی سانه نیز بیشتر بر کناره های زمین پایه ریزی شده و وی می بایست ضمن عرض دادن به بازی تا خط عرضی زمین حرکت کند، در حالی که ورنر بیشتر به داخل زمین حرکت می کند و به نوعی به بازی تیم خودی عمق می دهد.

با این تفاسیر لروی سانه و تیمو ورنر هر دو از مزیت ها و برتری هایی برخوردار هستند. سانه با این پیش فرض که بتواند بعد از پایان دوران مصدومیت به فرم ایده آل خود بازگردد، برای سیستم بازی مالکانه مونیخی ها ساخته شده و می تواند در کناره های زمین به نقظه قوت این تیم بدل شود. ورنر اما مجبور است تا حدودی خود را به نوع بازی مونیخی ها منطبق کند و به بازی در کناره های زمین بسنده نماید، چون در حال حاضر با وجود روبرت لواندوفسکی امکان بازی در پست مهاجم نوک برای وی غیر قابل تصور است. ضمن اینکه وی باید از بازی در پشت روبرت لواندوفسکی نیز صرف نظر نماید، چون توماس مولر زیر نظر هانسی فلیک در چنین پستی تولدی دوباره یافته است.

برای بایرن مونیخ امکان جذب همزمان هر دو بازیکن وجود ندارد و به همین دلیل پرسش سانه یا ورنر، در داخل باشگاه به بحثی داغ بدل گشته است. البته نباید فراموش شود که جذب هر یک از این بازیکنان بستگی به آینده فیلیپه کوتینیو و ایوان پریشیچ دارد. بازیکنانی که در حال حاضر به صورت قرضی در بایرن حضور دارند و در انتهای این فصل می بایست تکلیف آنها روشن شود.

تیمو ورنر و لروی سانه هر دو البته از یک نکته اشتراک نیز برخوردار هستند: هر دوی آن ها این تردید را دارند که در بایرن مونیخ به خوبی پذیرفته می شوند یا نه. ورنر در حال حاضر در انتظار علامت و اشاره ای از مونیخ است. علامتی که امکان دارد به زودی از سوی هانسی ارسال شود.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: سیستم بازی بایرن برای سیستم بازی کناره های زمین مناسب تر بایرن مونیخ هانسی فلیک تیمو ورنر لروی سانه نظر هانسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بازی بایرن مونیخ - رئال مادرید؛ ال کلاسیکوی واقعی اروپا و بازی بزرگ نسل ما

آاس به به جدال منچسترسیتی و رئال مادرید لقب ال کلاسیکوی جدید اروپا را داده بود و آرسنال هم قصد داشت یک بار برای همیشه از بایرن مونیخ زخم خورده این فصل انتقام بگیرد؛ هرچه که بود تمام شد و حالا قرار است دوباره «رئال - بایرن» ببینیم، صاحبان لیگ قهرمانان اروپا برای رسیدن به فینال ومبلی مقابل هم قرار می گیرند.

طرفداری | در جریان دیداری از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم های بایرن مونیخ و رئال مادرید مقابل هم قرار می گیرند. چند فصلی بود که شاهد این جدال نبودیم، آن هم پس از تعدادی از حماسی ترین نبردهای تاریخ لیگ قهرمانان که به لطف این دو تیم در دهه قبلی میلادی مشاهده کردیم. این دو تیم بهترین تیم های لیگ برتر انگلیس را در مرحله یک چهارم نهایی حذف کردند و با انگیزه های فراوان خودشان را آماده این مسابقه می کنند. 

به ال کلاسیکوی اصلی اروپا خوش آمدید! 

بایرن مونیخ سیزدهمین حضور خود در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می کند (با احتساب جام باشگاه های اروپا 21 بار). تنها یک تیم می‌تواند بگوید از آنها در این زمینه موفق تر عمل کرده است؛ رئال مادرید. تیم اسپانیایی با 33 بار حضور در این مرحله و هفدهمین حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان، بی‌رقیب است.

جای تعجب نیست که این دو تیم هشتمین دیدار خود در نیمه نهایی لیگ قهرمانان/جام باشگاه‌های اروپا را برگزار می‌کنند، پنج بازی بیشتر از هر دو تیم دیگری در تاریخ این رقابت‌ها. 

هر دو تیم به رقم زدن بازی های پرگل شهرت دارند، اما در فصل جاری هر کدام به همان اندازه چهره‌ی مقاوم خود را نشان داده‌اند. بایرن مونیخ تحت هدایت توماس توخل مجبور شد در بازی برگشت مرحله یک شانزدهم مقابل لاتزیو در خانه با تمام قوا بازی کند و سپس در مونیخ آرسنال را شکست دهد، آن هم بعد از اینکه در بازی رفت توپچی‌ها را مهار کردند.

در همین حال، رئال مادریدِ کارلو آنچلوتی برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر مجبور شد لایپزیشی را شکست دهد که از خودش مقاومت زیادی نشان داد. آنها در بازی برگشت مقابل منچسترسیتی، مدافع عنوان قهرمانی، در برابر موج حملات این تیم ایستادگی کردند و در ضربات پنالتی با حفظ خونسردی، شاگردان گواردیولا را حذف کردند. 

راهی برای تبدیل یک فصل ناامید کننده به فصلی رویایی

موفقیت بهترین پاداش در دوران سخت است. هواداران بایرن که شاید پیش از این، عملکرد تیم را در این فصل ناامیدکننده می‌دانستند، حالا با پشتوانه چهار برد پیاپی، سرود قهرمانی در لیگ قهرمانان را سر می‌دهند. با بازگشت اعتماد به نفس و انگیزه، ده روز آینده فصل بایرن و میراث کوتاه مدت توخل، سرمربی که در تابستان جدا خواهد شد، را رقم خواهد زد.

جام پانزدهم؟ چرا که نه! 

رئال مادرید تا همین جا هم در لیگ قهرمانان اروپا یک حماسه خلق کرده، پس چرا یک نیمه نهایی حماسی دنبالش نباشد؟ رئال مادرید با شرایطی ایده‌آل، به جز محرومیت کارواخال، به باواریا می‌رسد. جود بلینگام، وینیسیوس جونیور و رودریگو که در مجموع رقابت‌ها در این فصل ۸۶ گل یا پاس گل ثبت کرده‌اند، در لالیگا استراحت داده شده‌اند. اما با توجه به عملکرد هجومی اخیر بایرن، آیا بازگشت ادر میلیتائو از مصدومیت در نهایت کفه را به سود رئال سنگین خواهد کرد؟

اطلاعات مسابقه بایرن مونیخ و رئال مادرید روز و تاریخ برگزاری: سه‌شنبه، 30 آوریل ۲۰۲4 | 11 اردیبهشت ۱۴۰3 ساعت: ۲۲:۳۰ به وقت تهران تورنمنت: دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا - فصل 24-2023 ورزشگاه: آلیانتس آرنا (مونیخ) داوران: کلمن تورپن (داور اصلی) و ژروم بریزار (داور VAR) از فرانسه نشست خبری و اخبار مرتبط با بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید

اطمینان توخل: نمی‌دانم چطوری اما گنابری به رئال مادرید گل خواهد زد!

یوسوا کیمیش: رئال مادرید اغلب تیم برتر زمین نیست اما در آخر صعود می‌کند

کارلو آنچلوتی: هرگز نباید رئال مادرید را در لیگ قهرمانان اروپا دست کم گرفت

فدریکو والورده: عاشق بازی با تونی کروس هستم؛ منچسترسیتی را نمی‌توان با شانس شکست داد

ترکیب احتمالی بایرن مونیخ و رئال مادرید بایرن مونیخ (1-3-2-4): نویر | کیمیش، کیم، دایر، مزروعی | گورتسکا، پاولوویچ | سانه، موسیالا، گریرو | کین رئال مادرید (2-4-4): لونین | وازکز، شوامنی، رودیگر، مندی | والورده، کروس، کاماوینگا، بلینگام | وینیسیوس، رودریگو غایبان دو تیم بایرن مونیخ و رئال مادرید بایرن مونیخ: بونا سار، کینگزلی کومان، ماتیس دلیخت (احتمالی)، ساشا بویی، تارک بوخمان (مصدوم) رئال مادرید: دنی کارواخال (محروم) آخرین باری که دو تیم به مصاف هم رفتند، این ترکیب اولیه آنها بود نکات آماری مسابقه بایرن مونیخ و رئال مادرید بایرن مونیخ و رئال مادرید با 26 بازی، بیشترین بازی را در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا (جام باشگاه‌های اروپا) انجام داده‌اند. 24 مورد از این بازی‌ها در مرحله حذفی این رقابت‌ها بوده است که این تعداد نیز بیشترین تعداد بازی بین دو تیم در این مرحله محسوب می‌شود. این هشتمین بار است که بایرن مونیخ و رئال مادرید در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا (جام باشگاه‌های اروپا) به مصاف یکدیگر می‌روند. بایرن مونیخ در 4 مورد از 5 جدال اول بین سال‌های 1976 تا 2012 پیروز شده، اما در دو نیمه‌نهایی آخر (14-2013 و 18-2017) مغلوب رئال مادرید شده است. بایرن مونیخ در 7 بازی اخیر خود مقابل رئال مادرید، 6 شکست و 1 تساوی کسب کرده است. این طولانی‌ترین دوره بدون برد بایرن مونیخ مقابل یک حریف در رقابت‌های اروپایی است. رئال مادرید در 3 بازی اخیر خود در خانه بایرن مونیخ پیروز شده است (4-0 در 14-2013، 2-1 در 17-2016 و 2-1 در 18-2017). این طولانی‌ترین روند پیروزی‌های پیاپی رئال مادرید در خانه بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا (جام باشگاه‌های اروپا) است. در واقع، هیچ تیم دیگری تاکنون نتوانسته دو بازی پیاپی را در خانه بایرن مونیخ در این دو رقابت پیروز شود. رئال مادرید در 10 بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا (همه در این فصل) 7 پیروزی و 3 تساوی کسب کرده است. رئال مادرید فقط یک بار در تاریخ این رقابت‌ها در یک فصل، رکورد طولانی‌تر بدون شکست را به ثبت رسانده که به فصل 17-2016 مربوط می شود، (که در نهایت با قهرمانی رئال مادرید همراه شد) تیم زیدان در آن فصل 11 بازی بدون شکست را پشت سر گذاشت. آمار دو تیم در لیگ قهرمانان اروپا  پیش‌بینی مسابقه بایرن مونیخ و رئال مادرید هواسکورد: بایرن مونیخ 1-2 رئال مادرید طرفداری: بایرن مونیخ 0-1 رئال مادرید

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • فصل برای تیمو ورنر تمام شد
  • تیمو ورنر باقی بازی‌های فصل جاری را از دست داد
  • بایرن ۲ رئال ۲ : نه، مادرید نمی‌بازد! / طبق میل کارلتو
  • (ویدئو) گل اول بایرن مونیخ به رئال مادرید توسط سانه در دقیقه ۵۴
  • گل لروی سانه به رئال مادرید (بایرن مونیخ 1-1 رئال مادرید)
  • گزارش زنده: بایرن مونیخ ۰-۰ رئال مادرید
  • بادشتوبر: هری کین باید ثابت کند مرد بازی‌های بزرگ است
  • شروع مذاکرات بایرن مونیخ و لروی سانه؛ پیش ما بمان!
  • ترکیب احتمالی بایرن: آماده انتقام در جهنم مونیخ
  • پیش بازی بایرن مونیخ - رئال مادرید؛ ال کلاسیکوی واقعی اروپا و بازی بزرگ نسل ما