Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:09:42 GMT

جشن نیمه شعبان در کاشان مجازی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۹۱۴۰

جشن نیمه شعبان در کاشان مجازی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام مهدی بصیرتی عصر سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران تشریح کرد: جشن‌های نیمه شعبان با هدف جلوگیری از ازدحام جمعیت، شکستن زنجیره انتقال ویروس و کاهش شیوع بیماری کووید ۱۹ با نوآوری و ایده‌های نو برگزار خواهد شد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های نیمه شعبان که در روایت‌ها به آن تاکید زیادی شده، مراسم احیای این شب است که امسال با توجه به پویش‌های گسترده در فضای مجازی از سوی هیات‌ها، در منزل با حضور اعضای خانواده‌ها برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به همکاری شهرداری‌ها و مسجدها برای برگزاری این آیین‌ها ادامه داد: نورافشانی گسترده در چند مکان این شهرستان از دیگر برنامه‌های شب نیمه شعبان است که ساعت ۲۱ پنجشنبه از سوی هیات‌های مذهبی به اجرا درمی‌آید.

وی همچنین برنامه‌های هر خانه یک پرچم، پویش‌های جشن‌های خانگی، دعای فرج، چراغانی خانگی، ختم قرآن، دعای سلامتی امام زمان (عج)، ختم قرآن، کیک خانگی، تزیین و روشنایی درب خانه‌ها را از دیگر برنامه‌ها در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن‌های نیمه شعبان عنوان کرد.

به گفته بصیرتی، پخش زنده برخی آیین‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی در کنار جشن‌ها و برنامه‌هایی برای پخش از رادیو کاشان در شب و روز نیمه شعبان آماده شده است.

وی با تاکید بر اجرای برنامه‌ها بدون تجمع افراد اضافه کرد: با هدف ایجاد شادی و نشاط و یادآوری نام مبارک امام موعود (عج‌)، تمهیدهایی در نظر گرفته شده است تا گروه‌های سرودی در مناطق مختلف شهر به صورت سیار سرودهای نیمه شعبان را پخش کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان تصریح کرد: هزینه‌ جشن‌های امسال هیات‌های مذهبی با روش اهدای بسته‌های غذایی بین خانواده‌های نیازمند تقسیم می‌شود.

کاشان ۱۲۰ بقعه متبرکه و امامزاده دارد که در مناسبت‌های مختلف از جمله ماه شعبان میزبان آیین‌های گوناگون بودند که با استناد به مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان، برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا این حرم‌های مطهر تا اطلاع بعدی تعطیل هستند.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا شعائر دینی اصفهان کاشان فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شعائر دینی اصفهان کاشان فضای مجازی ویروس کرونا شعائر دینی اصفهان کاشان فضای مجازی نیمه شعبان برنامه ها جشن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرت ۳۰ هزار نفری، امروز در فولاد آره‌نا!

به گزارش “ورزش سه”، دیدار تیم‌های فولاد و تراکتور در حالی برگزار خواهد شد که هواداران تیم میزبان در تدارک استقبال پرتعداد از تیمشان هستند و احتمالا بیشتر ظرفیت ورزشگاه فولاد آره نا را پر خواهند کرد.

در همین حال باشگاه فولاد برای برگزاری یک کنسرت موسیقی برنامه‌‌ریزی کرده و حامد نیسی، خواننده عرب زبان، برای هواداران این تیم اجرا خواهد داشت.

این کنسرت دو ساعت پیش از شروع بازی برگزار خواهد شد و هواداران فولاد می‌توانند از ساعت ۱۷:۳۰ از این برنامه مفرح استفاده کنند.

این خواننده عرب زبان پیش از این نیز یک‌بار در استادیوم فولاد آره‌نا اجرا داشت.

باشگاه فولاد همچنین نزدیک به ۴۰ اتوبوس برای ایاب و ذهاب هواداران این تیم در نظر گرفته است.

دیگر خبرها

  • طبیعت حریف شهرداری گرگان در فینال لیگ بسکتبال شد
  • رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی در کاشان برگزار می‌شود
  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • کنسرت ۳۰ هزار نفری، امروز در فولاد آره‌نا!
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • شعبان جولا: دانشجو باید به تقابل تمدنی وارد شود و به بیانیه دادن اکتفا نکند/ حق وتو آمریکا باید سلب شود
  • رونمایی از برنامه کاربردی خودمراقبتی مبتنی بر تلفن هوشمند برای کنترل آسم در کاشان
  • جشنواره «چای گلاب و عطر حرم» در کاشان برگزار می‌شود
  • نباید از خودنمایی مجازی یا خیابانی یکسری هنجارشکن محدود بترسیم
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد