Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@04:10:20 GMT

تولید روزانه یک میلیون ماسک ۳لایه در کشور

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۹۲۲۳

تولید روزانه یک میلیون ماسک ۳لایه در کشور

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد رضا شانه ساز روز سه شنبه در حاشیه بازدید از یک کارخانه  تولید ماسک گفت: قبل از بیماری کرونا میزان تولید ماسک سه لایه صنعتی در کشور روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار عدد بود که اکنون این رقم به بالای یک میلیون در روز رسیده است.

وی افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و همکاری وزارت صمت پیش بینی می‌شود که ظرف دو تا سه هفته آینده ظرفیت تولید ماسک سه لایه به پنج میلیون در روز برسد که در چنین شرایطی زمینه صادرات به کشورهای دیگر نیز مهیا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به وضعیت تامین ماسک N۹۵ نیز اظهار کرد:  تا قبل از بروز بیماری کرونا ظرفیت تولید روزانه کشور  زیر ۵ هزار عدد بود که در حال حاضر به بالای ۱۴۰ هزار عدد رسیده و با افزایش تولید و واردات محموله در اوایل فروردین، نیاز مراکز بهداشتی و درمانی به خوبی برطرف شده است.

وی بیان کرد: ظرفیت تولید لباس‌های مورد نیاز کادر درمان که در گذشته بسیار  محدود بود، با هماهنگی وزارت صمت، دستگاه‌های مرتبط و صنایع نساجی،  افزایش یافته و علاوه بر تولید پارچه لباس‌های ایزوله در داخل کشور، ظرفیت تولید به حدود ۵۰ هزار عدد رسید که امیدواریم این میزان افزایش یافته و بتوانیم به صورت کامل پاسخگوی نیاز داخل باشیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: علاوه بر تولید ماسک صنعتی، تولیدات صنفی نیز با اخذ مجوزهای لازم از اداره کل تجهیزات پزشکی و با نظارات بیشتر در کشور دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: ظرفیت تولید اقلام بهداشتی مانند محلول و ژل‌های ضد عفونی کننده به ۸ برابر قبل از کرونا رسیده و با توزیع گسترده آن در داروخانه‌ها کمبودی احساس نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، پس از اعلام سازمان جهانی بهداشت مبنی بر استفاده عموم از ماسک، وزارت بهداشت ایران نیز اعلام کرد که بهتر است افراد در مکان‌هایی که فاصله گذاری اجتماعی یا فیزیکی دشوار است، از ماسک استفاده کنند.

تاکنون ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، فوت ناشی از این ویروس در کشور به سه هزار ۸۷۲ نفر رسید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیماری کرونا سازمان غذا و دارو کرونا تولید ماسک اخبار کرونا ظرفیت تولید تولید ماسک هزار عدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۹۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، غلامحسین تیموری گفت: مبادلات این مدت محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت.
وی بیان کرد: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی واردات ۳۹ هزار و ۲۲۵ تن کالا‌های شامل برنج، موز و کنجد و بیش‌از ۴۴ هزار و ۱۹۸ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما، گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی و سایر خشکبار است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان ترانزیت محصولات کشاورزی در یک ماه اول امسال که از مرز‌های رسمی انجام شده را هزار و ۱۱۶ تن اعلام کرد.
وی گفت: سیمای کشاورزی سیستان و بلوچستان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است وباغبانی، زراعت و شیلات مهمترین ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات بخش کشاورزی این استان بشمار می‌رود.
تیموری بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازار‌های افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.
وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است و تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان