Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-08@20:26:10 GMT

آمریک به دنبال تصرف فضا و سیاره‌ها است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۹۷۰۷

آمریک به دنبال تصرف فضا و سیاره‌ها است

روسیه با انتشار بیانیه‌ای آمریکا را به نقض قوانین بین‌المللی در حوزه فضایی متهم کرد و گفته است که واشنگتن در تلاش برای تصرف سیاره‌هاست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، آژانس فضایی روسیه با انتشار بیانیه‌ای آمریکا را به نقض قوانین بین‌المللی در حوزه فضایی متهم کرد.

در این بیانیه، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا متهم به نقض قوانین و تلاش برای تصرف سیاره‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سازمان فضایی فدرال روسیه، رئیس جمهور آمریکا با صدور یک فرمان اجرایی در حال ایجاد مقدمات تصرف سایر سیاره‌ها است.

آژانس فضایی روسیه، قواعد جدید آمریکا را باعث آسیب زدن به همکاری‌های بین‌المللی در فضا عنوان کرده و از این کشور خواسته است تا توافقات دو و چندجانبه با کشورهای خارجی را برای انجام عملیات‌های با ثبات و مطمئن در ارتباط با منابع فضایی دنبال کند.

روسیه در این بیانیه گفته است که تلاش برای بهره‌برداری از فضا و برنامه‌ریزی‌های ستیزه‌جویانه برای تصرف اراضی سایر سیاره‌ها تناسبی با قرار گرفتن کشورها در مسیر همکاری‌ها ندارند.

جنگ سرد میان آمریکا با روسیه و چین علاوه بر عرصه‌های نظامی، به فضا هم کشیده شده است. واشنگتن تلاش دارد همچون دوران دو قطبی، بار دیگر توان روسیه و همچنین چین را به چالش بکشد. اقدامی که با واکنش تند روسیه روبه‌رو شده است و مقامات مسکو به آمریکا برای از سرگیری طرح جنگ ستارگان و رقابت تسلیحاتی در فضا به بهانه مقابله با برنامه‌های موشکی دیگر کشورها هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: سیاره واشنگتن جنگ ستارگان ترامپ حوزه فضایی سیاره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۹۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان


به گزارش تابناک به نقل از روسیا الیوم، وزرای خارجه روسیه و عربستان تلفنی گفت‌وگو کردند. 

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه و «فیصل بن فرحان»، وزیر ‌خارجه عربستان در تماسی تلفنی بر ضرورت وحدت تلاش‌ها برای حل بحران در خاورمیانه تاکید کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در پی تماس تلفنی لاوروف و بن فرحان آمده است: «در این تماس، توجه ویژه ای به بررسی موضوعات در دستور کار منطقه ای با توجه به تشدید بی سابقه اوضاع در منطقه شد.»

این بیانیه افزود: «درگیری فلسطین و اسرائیل و تنش‌ها در دریای سرخ مورد بحث طرفین قرار گرفت. دو طرف بر موضع مشترک خود در حمایت از با توجه به ضرورت تقویت تلاش‌های همه اعضای مسئول جامعه بین‌المللی برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک سریع بحران‌های شدیدی که صلح و ثبات در خاورمیانه را تضعیف می‌کنند، تاکید کردند.»

دیگر خبرها

  • ۲ منطقه در خارکیف و دونتسک به تصرف روسیه درآمد
  • تنش شدید میان روسیه و غرب درباره اعزام نیرو به اوکراین/ تصرف دو منطقه دیگر اوکراین توسط ارتش روسیه
  • اوکراین مدعی خنثی سازی ترور زلنسکی شد
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • ماکرون: به‌دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستیم!
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در ایران؛ قطعه‌ای زیبا از هسته یک سیاره را ببینید | تصویر
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • در این سیاره سرعت باد مثل سرعت «گلوله» است