Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@22:36:39 GMT

کاهش قیمت و افزایش عرضه ماسک در استان یزد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۹۸۶۱

کاهش قیمت و افزایش عرضه ماسک در استان یزد

رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی استان یزد بابیان اینکه روزانه 800 هزار ماسک وارد بازار یزد می‌شود گفت: از هفته آینده کمبود ماسک و قیمت بالای آن در استان یزد حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حسین نبی پور با اشاره به فعالیت کارگاه‌های تولید ماسک در سطح استان یزد گفت: اتحادیه تجهیزات پزشکی استان در حال حاضر از فعالیت 83 کارگاه تولید ماسک در یزد مطلع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی استان یزد بابیان اینکه تا هفته آینده دو کارگاه تولید ماسک با ظرفیت هرکدام 400 هزار ماسک در روزبه بهره‌برداری خواهد رسید اضافه کرد: یکی از این کارخانه‌ها طی یکی دو روز آینده با تکمیل ماشین‌آلات به بهره‌برداری و تولید روزانه 400 هزار ماسک خواهد رسید.

وی اظهار داشت: ماشین‌آلات یکی دیگر از کارخانه‌ها خریداری و به استان واردشده که فقط بخشی از آن مانده تا بتواند با ظرفیت کامل خود روزانه بین 300 تا 400 هزار ماسک را تولید و روانه بازار کند.

 

نبی پور با اشاره به اینکه این دو کارخانه به‌تنهایی کل نیاز استان یزد را پوشش خواهند داد ادامه داد: از اواخر هفته آینده مردم استان یزد هیچ‌گونه نگرانی از ماسک در بازار نداشته باشند.

سیاست کاهش قیمت و افزایش عرضه ماسک در استان یزد

رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی استان یزد با تأکید بر اینکه با ورود تولید ماسک در این دو کارخانه، قیمت ماسک به‌شدت کاهش پیدا می‌کند افزود: در حال حاضر ماسک در بازار باقیمت‌های غیرواقعی به فروش می‌رسد که ان‌شاءالله با راه‌اندازی کامل این کارخانه‌ها شاهد کاهش شدید قیمت ماسک در استان خواهیم بود.

وی در ادامه بابیان اینکه کاهش قیمت و افزایش عرضه در دستور کار است که بتوانیم نگرانی مردم یزد را در خصوص ماسک برطرف کنیم اذعان داشت: امیدواریم که با این روند، از هفته شاهد فروش ماسک باقیمت واقعی در بازار استان یزد باشیم.

نبی پور در خصوص وضعیت دستکش در استان یزد گفت: تولید دستکش و مشکل آن جهانی است چون تهیه مواد اولیه در کل جهان با مشکلاتی روبه‌رو است و به همین دلیل در این مورد چالش‌هایی داریم.

رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی استان یزد اضافه کرد: برای تولید دستکش‌های نایلونی اقداماتی در حال انجام است که ان‌شاءالله اثربخش و مورد فایده باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد کاهش قیمت ماسک بازار استان یزد استان یزد تولید ماسک هزار ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت جهانی موادغذایی

آژانس مواد غذایی سازمان ملل‌متحد اعلام کرد که قیمت جهانی موادغذایی در ماه آوریل برای دومین ماه افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، شاخص قیمت جهانی آژانس موادغذایی سازمان ملل‌متحد در ماه آوریل برای دومین ماه متوالی افزایش یافت، زیرا افزایش قیمت گوشت و افزایش اندک روغن‌های گیاهی و غلات بر کاهش قند و محصولات لبنی غلبه کرد.

این آژانس در روز جمعه (۳ می) اعلام کرد که شاخص قیمت سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) در آوریل به طور متوسط ۱۱۹.۱ واحد بود که از ۱۱۸.۸ واحد ماه مارس افزایش داشت. با این حال، آمار فائو در آوریل ۷.۴ درصد کمتر از سطح سال قبل بود. این شاخص در ماه فوریه به پایین‌ترین حد خود در سه سال اخیر رسید زیرا قیمت موادغذایی همچنان از اوج رکورد در مارس ۲۰۲۲ و در آغاز درگیری روسیه و اوکراین صادرکننده محصولات کشاورزی ادامه داشت.

گوشت در ماه آوریل، با ۱.۶ درصد افزایش نسبت به ماه قبل، بیشترین افزایش قیمت را نشان داد. شاخص غلات فائو برای پایان‌دادن به افت سه ماهه افزایش یافت که به دلیل افزایش قیمت‌های صادراتی ذرت بود. قیمت روغن نباتی نیز بالاتر رفت و به دلیل قدرت در روغن آفتابگردان و کلزا، افزایش قیمت‌های قبلی را به بالاترین سطح ۱۳ ماهه رساند.

با توجه به بهبود چشم‌انداز عرضه جهانی، شاخص قند به شدت کاهش یافت و نسبت به ماه مارس ۴.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۴.۷ درصد کمتر از سطح سال قبل خود رسید. قیمت لبنیات کاهش یافت و به ۶ افزایش ماهانه متوالی پایان داد. در داده‌های جداگانه عرضه و تقاضای غلات، فائو برآورد خود را از تولید جهانی غلات در سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ به ۲.۸۴۶ میلیارد تن از ۲.۸۴۱ میلیارد تن پیش‌بینی کرده بود که ۱.۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت که به دلیل به‌روزرسانی ارقام میانمار و پاکستان بود.

آژانس پیش‌بینی خود را برای محصولات آتی و برای تولید جهانی گندم در سال ۲۰۲۴ از ۷۹۶ میلیون تن در ماه گذشته به ۷۹۱ میلیون تن کاهش داد که نشان‌دهنده کاهش بیشتر در کاشت گندم در اتحادیه اروپا از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت، بود.

بر اساس گزارش رویترز، چشم‌انداز بازنگری شده تولید گندم در سال ۲۰۲۴ با این وجود حدود ۰.۵ درصد بالاتر از سطح سال قبل بود.

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • قیمت نفت صعودی شد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شوند؟
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد