Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا با متهم کردن سازمان جهانی بهداشت به جانبداری از چین گفته دولت او کمک‌های مالی به این نهاد بین‌المللی را متوقف خواهد کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) گفت کشورش ارسال کمک‌های مالی به سازمان جهانی بهداشت را متوقف خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که ۸۶۷۵ دستگاه تنفس مصنوعی در انبار فدرال آمریکا موجود است و قرار است ۱۱۰ هزار دستگاه دیگر به زودی تحویل شود. 

ترامپ گفت برخی از ایالت‌ها از جمله واشنگتن و کالیفرنیا دستگاه‌های تنفس مصنوعی که به آن نیاز نداشته‌اند را پس فرستاده‌اند.

او در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد انگلیس دست‌کم ۲۰۰ دستگاه از آمریکا خواسته است.

دونالد ترامپ در ادامه سخنانش گفت مهندسان ارتش آمریکا در حال تلاش برای احداث سریع بیمارستان جهت تأمین ۱۵۰۰۰ تخت در مناطق مورد نیاز هستند. 

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با اشاره به پیش‌بینی‌هایی که می‌گویند شیوع بیماری کووید-۱۹ در هفته پیش رو به نقطه اوج خود در آمریکا خواهد رسید گفت: «هفته دردناکی خواهد بود.»

وی مدعی شد نشانه‌هایی در دست است که نشان می‌دهند راهبرد دولت او «کاملاً اثرگذار» بوده است. او گفت: «تک تک آمریکایی‌ها باید برای پیروزی در این جنگ ایفای نقش کنند و ما با قدرت پیروز می‌شویم.»

ترامپ درباره معلق کردن کمک مالی به سازمان جهانی بهداشت گفت: «ما پولی که سازمان جهانی بهداشت می‌دادیم را معلق می‌کنیم. آنها می‌توانستند زودتر [درباره شیوع این بیماری] اطلاع‌رسانی کنند. باید باخبر می‌شدند اما احتمالاً اطلاع نداشتند.»

او در ادامه سخنانش گفت: «آنها درباره مسائل زیادی اشتباه کرده‌اند. به نظر می‌رسد چین‌محور هستند...این را بررسی خواهیم کرد.»

برخی گزارش‌ها حاکی است آمریکا یکی از بزرگترین تأمین‌کنندگان بودجه سازمان جهانی بهداشت است و سالانه بین ۲۱۲ تا ۵۱۳ میلیون دلار به آن کمک مالی می‌کند. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دونالد ترامپ سازمان جهانی بهداشت دولت آمریکا سازمان جهانی بهداشت رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اینکه جنگ غزه تهدیدی برای تمام منطقه است گفت که روابط تجاری کشورش با رژیم صهیونیستی متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان که به آنکارا سفر کرده است گفت: نسبت به افزایش فعالیت جریان‌های تندرو در غرب احساس نگرانی می کنیم و از مقامات آلمان انتظار داریم که اقدامات بیشتری علیه گروه‌های تروریستی اتخاذ کنند. ما از مقامات آلمانی در مبارزه با تروریسم انتظار حمایت و همبستگی بیشتری داریم.

طبق گزارش الجزیره، وی تاکید کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد ظلمی است که شبیه ندارد و نتانیاهو امنیت تمام منطقه از جمله مردم خود را تهدید می‌کند و از این طریق می‌خواهد عمر سیاسی خود را طولانی‌تر کند. تنش‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات منطقه بود. نباید جنایت‌هایی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب شد را نادیده گرفت.

اردوغان همچنین گفت: برای حفظ روابط تجاری با اسرائیل تلاش نمی‌کنیم و این امر پایان یافت. نوار غزه درحال از بین رفتن است درحالی که غربی‌ها در کنار اسرائیل ایستاده‌اند. در مساله تبادل اسرا تلاش می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه توافقی حاصل شود.

رئیس جمهور آلمان مدعی شد که اگر حمله حماس در هفتم اکتبر نبود جنگ کنونی غزه رخ نمی‌داد. او گفت: برای کاهش بحران انسانی در نوار غزه تلاش می‌کنیم. بدون ایجاد چشم‌انداز سیاسی بلند مدت برای فلسطینی‌ها، اسرائیل از امنیت برخودار نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آلمان با بیان اینکه برای گسترش روابط با آنکارا تلاش می کنیم خاطرنشان کرد: در بسیاری از پرونده‌های خاورمیانه با ترکیه توافق‌نظر نداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن