Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف دوله القانون به رهبری نوری المالکی اعلام کرد نام نامزد نخست وزیری عراق به رئیس جمهور اعلام شده است بر این اساس، ائتلاف دوله القانون در بیانیه‌ای اعلام کرد: هفت گروه شیعه که اکثریت پارلمان عراق را تشکیل می‌دهند بر سر یک نامزد واحد به توافق رسیدند. ما نام وی را به صورت شفاهی به برهم صالح، رئیس جمهور اعلام کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار بین الملل-پیشتر حمید المعله، یکی از مسئولان جریان حکمت عراق اعلام کرد: ما در جلسه‌ای که با رهبران جریان‌های سیاسی شیعی عراق در منزل هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح داشیم بر روی گزینه واحد برای تصدی پست نخست وزیری به توافق رسیدیم.

وی افزود: در این نشست ما توافق کردیم که از نخست وزیری مصطفی الکاظمی، رئیس دستگاه اطلاعات حمایت کنیم. الکاظمی از سوی مقتدی صدر، رهبر جریان صدر برای این پست معرفی شد.

پیش‌تر برهم صالح، رئیس جمهور عراق در اقدامی غیرقانونی عدنان الزرفی که شهروند آمریکا است را مامور تشکیل کابینه کرده بود. این اقدام صالح با مخالفت شدید جریان‌های شیعی عراق که اکثریت پارلمان را برعهده دارند همراه شد. سفارت آمریکا در بغداد نیز در نامه‌ای با دخالت در امور داخلی عراق، پارلمان این کشور را تهدید کرد در صورت عدم رای اعتماد به الزرفی، عواقب بدی در انتظار این کشور خواهد بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نخست وزیری عراق شیعه عراق عراق آمریکا شیعه عراق نخست وزیری عراق آمریکا از برجام رئیس جمهور نخست وزیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۰۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تلویزیون چین هم اکنون گزارش داد که «شی جین پینگ» رئیس جمهور این کشور به منظور انجام یک سفر رسمی وارد فرانسه شده است.

به گزارش رسانه های اروپایی، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه انتظار دارد با همتای چینی خود درباره مناقشه اوکراین گفتگو کند.

رئیس جمهور چین گفت که در این سفر با ماکرون روابط دو کشور و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی را بررسی خواهد کرد.

کد خبر 6097538

دیگر خبرها

  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • نچیروان بارزانی با رئیسی دیدار کرد
  • رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت