Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در حاشیه ششمین نشست راهبری و برنامه ریزی  جهش تولید در جمع خبرنگاران گفت: شهرک‌های صنعتی نقش ویژه و اساسی در جهش تولید دارند از این رو برنامه ما مشارکت بیشتر در حل مشکلات این شهرک هاست. اگرچه بر اساس قانون موظف هستیم منابع انرژی مورد نیاز شهرک‌های صنعتی را تا جایی مشخص شده تأمین کنیم، اما امسال در دستور کار قرار دادیم تا بخشی از منابع داخلی خود را برای توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی اختصاص دهیم از این رو تعدادی از شهرک‌های صنعتی دارای اولویت را شناسایی کردیم تا بتوانیم با مشارکت شرکت توانیر، ۴۰ درصد منابع مورد نیاز را از منابع داخلی خود و بقیه را از منابع استانی، منابع شهرک‌ها و سایر ظرفیت‌های قانونی تأمین و زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی را اجرا و تکمیل کنیم تا در روند جهش تولید، تسهیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی- وی افزود: این وزارتخانه بعنوان دستگاه تأمین کننده آب و برق نقش قابل توجهی در جهش تولید دارد، زیرا بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، خدماتی و تولیدی باید از تأمین آب و برق کافی و پایدار مطمئن باشند. هر چند به دلیل شرایط ویروس کرونا با مصرف قابل توجه آب شرب مواجه هستیم، اما امیدواریم با رعایت مردم نه اکنون بلکه در تابستان هم که از شر این بیماری رها خواهیم شد مشکلی در تأمین آب نداشته باشیم.

این مقام مسؤول ادامه داد: برای تحقق جهش تولید در سال ۹۹، طرح‌های زیادی را در بخش‌های آب و برق تعریف کردیم تا به مدار بیاوریم ضمن اینکه باید بتوانیم پاسخگوی تعهداتمان برای صادرات انرژی به کشورهای همسایه باشیم البته باید بهره وری را افزایش دهیم که در این باره ساز و کارهای اخذ مجوزها و اجرای طرح‌ها در حوزه آب و برق را تسهیل خواهیم کرد که منجر به سرعت در کار و کاهش هزینه‌ها و به تبع آن استفاده بهینه از منابع خواهد شد.

به گفته وزیر نیرو در جلسه امروز طرح‌های خود را برای جهش تولید ارائه کردیم که تا قبل از پایان فروردین به توافق چارچوب داری با سازمان برنامه و بودجه خواهیم رسید، زیرا انجام هر یک از این طرح‌ها مستلزم تحقق الزاماتی است البته در صنعت آب و برق، بخش زیادی از اتکای ما به منابع داخلی است. پس از شیوع ویروس کرونا جزو دستگاه‌هایی بودیم که قبل از اینکه از ما خواسته شود اعلام کردیم مشترکانی که برای پرداخت قبوض مشکل دارند تا پایان اردیبهشت ۹۹ برای پرداخت آن مهلت دارند، اما درخواست ما این است کسانی که مشکل ندارند قبوض را پرداخت کنند، زیرا در غیر این صورت این صنعت، چون متکی به این منابع است تحت فشار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۰ درصد از منابع درآمدی مان را دریافت کردیم که این وضع قابل ادامه نیست بنابراین کسانی که مشکلی ندارند برای استمرار خدمات رسانی، وظیفه شهروندی خود را انجام دهند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جهش تولید پرداخت قبض برق پرداخت قبوض جهش تولید پرداخت قبض گاز پرداخت قبض آب مهلت پرداخت قبوض شهرک های صنعتی جهش تولید آب و برق شهرک ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۰۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرماندار مشهد در دومین جلسه قرارگاه پایش آب مشهد در سال جاری که در شرکت آب و فاضلاب مشهد برگزار شد گفت: بازدید‌های میدانی در بالادست سد‌ها به صورت هفتگی انجام و با متخلفانی که دارای انشعاب غیرمجاز آب بویژه در باغ ویلا‌ها هستند برخورد می‌شود.

محسن داوری افزود: بالادست سد‌ها مهم است و باید مدیریت شود و این تکلیف شرعی و قانونی مسئولان اجرایی است؛ و لازم است برخورد با انشعابات غیرمجاز آب بویژه در بالادست سد‌ها در دستور کار تمام دستگاه‌های اجرایی و مرتبط شهرستان مشهد باشد.

وی گفت: تأمین آب شهر مشهد از اولویت‌های اساسی است و این قابل پذیرش نیست درحالکیه مشترکان مجاز حقوق قانونی خود را می‌پردازند، عده‌ای دیگر با ایجاد انشعاب غیرمجاز، ضمن اجحاف در حق سایر مشترکین مجاز، به منابع آبی صدمه بزنند و فقط به دنبال منافع خود باشند در شرایطی که با خشکسالی و کمبود آب شدید برای دومین کلانشهر مشهد روبه رو هستیم.

فرماندار مشهد با  اشاره و تأکید بر مصوبه اجرایی برخورد با برداشت‌های غیرمجاز در بالادست سه سد ارداک، طرق و کارده افزود: بازدید‌های میدانی در بالادست سد‌ها به صورت هفتگی در قالب تیمی با محوریت بخشداری انجام و با متخلفان دارای انشعابات غیرمجاز آب به ویژه در باغ ویلا‌ها ضمن تشکیل پرونده قضایی برخورد جدی خواهد شد.

داوری  تأمین منابع مالی برای تکمیل طرح های آبرسانی به مشهد را ضروری دانست و گفت:  تکمیل طرح های آبرسانی به صورت جدی در دستور کار است که برای تأمین منابع مالی تکمیل طرح های آبرسانی باید اقدامات فوری انجام شود.

دیگر خبرها

  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • تراز تجاری منفی ۱۶ میلیارد دلار واقعی نیست
  • تمدید مهلت ثبت نام کارآموزی آزمون سردفتری
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی
  • ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد