Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانوی صخره نورد ایران گفت: در اواسط اسفند سال 98 به‌عنوان اولین ورزشکار و اولین بانوی رشته یخ‌نوردی صعود به مسیر راه ابریشم را به نام خودم ثبت کردم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا،  زینب کبری موسوی یخ‌نورد و سنگ‌نورد ایرانی که دارنده مدال‌های آسیایی و جهانی تیمی و انفرادی در رشته یخ‌نوردی است سال گذشته برای نخستین بار موفق شد به‌عنوان اولين ورزشكار در ايران مسير D13 درايتولينگ به نام «راه ابريشم» در ايران را صعود كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی در مورد صعودش به مسیر راه ابریشم گفت: من بعد از اینکه از فضای قهرمانی و شرکت در مسابقات خداحافظی کردم با این هدف که مسیرهای سنگین را در ایران و در کشورهای دیگر در یخ‌نوردی و درای تولینگ صعود کنم تمرینات خودم را آغاز کردم. شرایط صعود در طبیعت، با صعود در فضای مسابقه‌ متفاوت‌ است و قطعاً خطرهایی هم که در طبیعت وجود دارد، بیشتر است.

وی ادامه داد: صخره‌نوردی را سال 92 از طبیعت شروع کردم که در سال 93 وارد یخ‌نوردی شدم، حضور در مسابقات یخ‌نوردی و آماده شدن برای رقابت‌ها، زمان را برای فعالیت من در طبیعت می‌گرفت. معمولاً زمان مسابقات صخره‌نوردی و صعود به طبیعت هم‌زمان بود و من نمی‌توانستم در این رقابت‌ها شرکت کنم. اما خدا را شکر الان فرصت بیشتری دارم برای اینکه بتوانم روی مسیرهای سنگین کار کنم.

بانوی صخره‌نوردی گفت: برای من مهم بود به‌عنوان یک خانم ایرانی بتوانم این مسیرها را تاپ کنم و این موضوع ثبت شود. خوشبختانه توانستم در اواسط اسفند سال 98 به‌عنوان اولین ورزشکار و اولین بانوی رشته یخ‌نوردی مسیر راه ابریشم را که در منطقه میگون زده شده را تاپ کنم و این برای اولین بار بود که این اتفاق افتاد. با توجه به مسیر درجه‌اش D13 است و در درای تورینگ فکر می‌کنم در کل دنیا شاید 10 خانم باشند که بتوانند در چنین مسیرهای صعود کنند.

موسوی گفت: این مسیر در آبان ماه سال 97 توسط دوتا از ورزشکاران ایتالیایی زده شد. خانم آنجلیکا رینه و مارکو سِروه برای مدتی در ایران به دماوند صعود کردند و هم اینجا مسیر را گشایش کردند. درجه‌ای که به این مسیر دادند D13 بود، اسم مسیر « La via della seta» به معنی «راه ابریشم» است. در تماسی که با خانم آنجلیکا داشتم علت این نام‌گذاری آن را پرسیدم که گفتند مارکوپولو یک تاجر و جهانگرد ایتالیایی برای اولین بار توانست از طریق راه ابریشم به ایران سفر کند و این راه ابریشم ارتباطی برای سفرهای او به ایران شد، ما خواستیم با نام‌گذاری اسم راه ابریشم برای این مسیر یک پل ارتباطی با ورزشکارهای ایرانی داشته باشیم و خیلی نام‌گذاری جالبی بود.

بانوی صخره‌نورد کشورمان اظهار کرد: زمان صعود در این مسیر، دو ماهی بود که سالن تمرینی ما بسته شده بود. البته این موضوع کاملاً‌ عادی است چون همیشه قبل از اصلی‌ترین رویدادهای ورزشی من، باشگاه ورزشی ما بسته می‌شد و تنها باشگاهی که در تهران وجود دارد، باشگاه زنده‌یاد طاهری است که این بار هم به ما گفتند به دلیل اینکه اصلاً این باشگاه مجوزهای کافی را ندارد فعلاً تعطیل است. من یک مقدار با تمرین در طبیعت و بیشتر تمرینات ذهنی توانستم این مسیر را صعود کنم و واقعاً متوجه شدم که ذهن فوق‌العاده قوی‌تر و هوشمندتر از بدن است و می‌تواند به هر خواسته‌ای که داشته باشد برسد.

وی گفت: این صعود را به همه بانوان کشورم که برای رسیدن به خواسته‌ها و آرزوهای‌شان تلاش می‌کنند و امیدوارانه هر روز برای رسیدن به اهداف‌شان گامی جدید برمی‌دارند، تقدیم می‌کنم.

انتهای پیام/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: یخ نورد سنگ نورد ایرانی راه ابريشم راه ابریشم صخره نورد یخ نوردی یخ نورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۰۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| اعتراف اشکان خطیبی به زندگی سخت در خارج از ایران؛ خودم به همه چیز پشت پا زدم

اشکان خطیبی در گفت‌وگو با رادیو فردا به شرایط سخت زندگی خارج از ایران اعتراف کرد و گفت: خودم به همه چیز پشت پا زدم. دیگر توانایی کار کردن ندارم. اصلا از کیفیت کارهایی که در خارج از ایران کردم راضی نیستم. واقعا سخت است؛ بهایی که من دادم به قیمت از دست دادن خانواده‌ام تمام شد.

دیگر خبرها

  • صخره‌نوردی بی‌نظیر بز‌های کوهی در طالقان (فیلم)
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • فیلم| اعتراف اشکان خطیبی به زندگی سخت در خارج از ایران؛ خودم به همه چیز پشت پا زدم
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • برگزاری دو رویداد بین‌المللی با موضوع «سمنان پایتخت جاده ابریشم»
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!