Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:32:19 GMT

۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر در خراسان رضوی متقاضی بیمه بیکاری شدند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۰۹۷۰

۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر در خراسان رضوی متقاضی بیمه بیکاری شدند

محمد سنجری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اطلاعات این شهروندان از سوی سازمان تامین اجتماعی در حال پایش است لذا به زودی واجدان شرایط دریافت بیمه بیکاری ناشی از بحران بیماری همه‌گیر در خراسان رضوی مشخص می‌شوند.

وی ادامه داد: محدودیت‌های ناشی از بحران کرونا، فعالیت برخی مشاغل را تحت تاثیر قرار داده و سبب تعطیلی موقت آنها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: با توجه به‌ ضرورت رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی و عدم مراجعه به ادارات کار، این وزارتخانه برای رفاه ارباب رجوع از متقاضیان بیمه بیکاری خواست با مراجعه به سامانه bimebikari.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت کنند. همچنین بر اساس قانون، افرادی که بیکار می شود باید حداکثر طی یک ماه نسبت به ثبت درخواست بیمه بیکاری اقدام کنند. 

سنجری افزود: بر اساس قانون بیمه بیکاری به افرادی تعلق می‌گیرد که بیکاری آنها غیر ارادی باشد و از سویی باید مشمول قانون کار و بیمه بیکاری باشند و کارفرما سه درصد بیمه را واریز کرده باشد.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهمنامه‌ای که بین این وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی منعقد شده است برای افرادی که در شرایط کرونا بیکار شدند، برای سه ماه از اسفند پارسال تا اردیبهشت امسال بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

وی گفت: در این مدت قرارداد آنها به حالت تعلیق در می‌آید و بعد از آن کارفرما باید آنها را الزاما به کاربرگرداند و حق تعدیل نیرو ندارد. سنجری افزود: برخی افراد هم به خاطر پایان سال و خاتمه قراردادشان درخواست بیمه بیکاری نموده‌اند که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برخی نیز زیرپوشش هیچ نهادی نبوده و روزمزد هستند که برای کمک به این افراد با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و آستان قدس رضوی هفت هزار بسته معیشتی و بهداشتی تهیه شده که از این تعداد دو هزار بسته با حمایت انجمن صنفی کارگران بین افرادی که فاقد مزد و مزایا بودند و بیشتر آنها کارگران ساختمانی هستند در حاشیه شهر مشهد توزیع شده است.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر شاغل در واحدهای تولیدی و صنعتی دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا بیکاری مشهد کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیمه بیکاری پروندهٔ خبری کرونا و کارگران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بیکاری مشهد کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیمه بیکاری ویروس کرونا بیکاری مشهد کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیمه بیکاری بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام کلانتری خاندانی، در این نامه از مدیران عامل سازمان‌های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، خواستار ثبت اسناد ارسالی داروخانه‌ها در سایت سازمان‌های بیمه گر شده است.

وی با تاکید بر پیگیری رعایت مفاد بند ل تبصره بودجه و لزوم ایجاد داشبورد شفاف برای اطلاع رسانی در پرداخت‌ها، تصریح کرد: میزان تسویه هر صندوق بیمه‌ای به صورت شفاف قابل مشاهده باشد.

کد خبر 6090996 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان