Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، در روزهای اخیر مسئولان رده بالای ورزش‌کشور به پیش‌بینی تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک توکیو پرداختند.

رئیس کمیته ملی المپیک اعلام کرده کاروان ایران با حداقل 10 و حداکثر 20 سهمیه دیگر راهی توکیو می‌شود، اما وزیر ورزش در جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک پیش‌بینی خود را حداقل 11 و حداکثر 18 سهمیه دیگر دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیش بینی‌ها در حالی انجام می‌شود که ایران تاکنون 50 سهمیه توسط ورزشکاران کسب کرده و با اعلام فدراسیون دوچرخه سواری، یک سهمیه این رشته هم در المپیک توکیو قطعی شده است. با این حال به نظر می‌رسد وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک فعلا آن یک سهمیه دوچرخه سواری را قطعی نمی دانند و از کسب 50 سهمیه قطعی خبر می دهند.

تاکنون دو ورزشکاران استان فارس موفق شده اند سهمیه المپیک توکیو را کسب کنند. محمد علی گرایی در رشته کشتی فرنگی و محمد حسن زاده در بسکتبال سهمیه حضور در المپیک را بدست آورده اند.

به نطر می‌رسد محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، محمد رضا گرایی و میثم دلخانی را با خود به المپیک می‌برد و در وزن های 60 و 67 به این دو اعتماد می‌کند تا نیمی از تیم ملی کشتی فرنگی شیرازی باشند.

سعید رضا کیخا دیگر ورزشکار فارسی است که شانس المپیکی شدن دارد.

فرانک پرتو آذر در رشته دوچرخه سواری کوهستان شانس بالایی ندارد و شیما آل سعدی در کاراته نیز با توجه به درخشش در مسابقات اخیر  کاراته وان و کسب مدال نقره نتوانست المپیکی شود. آل سعدی در ماه های اخیر پیشرفت فوق العاده ای داشت. پیش بینی حضور  بین 3 تا 5 ورزشکار فارسی در المپیک و حداقل 2 و حداکثر 3 مدال انفرادی دور از دسترس نیست. امید نوروزی تنها فارسی حاضر در المپیک گذشته بود که مدالی کسب نکرد.

نعمیا خواجوی نیز از مربیان فارسی است که به عنوان بدنساز تیم ملی کاراته به المپیک خواهد رفت.

جالب است بدانید که کاروان ایران در المپیک ریو 63 نفره بود؛ تعدادی که در نوع خودش یک رکورد محسوب می شد. در واقع حضور 63 ورزشکار المپیکی در ریو 2016 بزرگترین کاروان ایران در تاریخ المپیک را تشکیل داد.

حالا با کسب 50 سهمیه برای المپیک توکیو و احتمال کسب 20 سهمیه دیگر طبق گفته مسئولان، این احتمال هم وجود دارد که از نظر تعداد ورزشکاران، ایران رکوردشکنی‌کند و بزرگترین کاروان تاریخ خود را به توکیو بفرستد.

البته با توجه به اینکه برای نخستین بار 2 رشته تیمی(والیبال و بسکتبال) از ایران هر کدام با 12 ورزشکار سهمیه المپیک را به صورت همزمان کسب کرده اند، این انتظار از قبل هم وجود داشت که تعداد سهمیه های ایران در توکیو بیش از دوره های قبلی باشد.

اگر تعداد سهمیه ها را تا امروز همان 50 ورزشکار به حساب بیاوریم، با بررسی وضعیت رشته های دارای شانس به این نتیجه می رسیم که پیش بینی حداقل 10 سهمیه تقریبا بدبینانه است.

*در رشته کشتی هنوز 6 سهمیه کسب نشده و این انتظار مثل همیشه از کشتی وجود دارد که با سهمیه کامل به المپیک برود.

*در وزنه برداری، ایران به همان 2 سهمیه ای که به عنوان سقف برایش در نظر گرفته شده، به احتمال فراوان خواهد رسید.

*در رشته کاراته با وجود کسب 4 سهمیه، همچنان شانس کسب 2 سهمیه دیگر وجود دارد.

*در رشته تکواندو، با وجود بسته شدن پرونده کسب سهمیه تیم مردان، در بخش زنان شانس کسب 2 سهمیه وجود دارد.

*در رشته دوچرخه سواری علاوه بر همان یک سهمیه قطعی، بازهم امکان کسب سهمیه وجود دارد.

* در رشته های قایقرانی و شنا که تاکنون سهمیه ای کسب نکردند، احتمال کسب حداقل یکی، 2 سهمیه بالاست.

* در رشته دوومیدانی که تاکنون فقط سهمیه حدادی و تفتیان قطعی شده، باید امیدوار بود 2 - 3 سهمیه دیگر کسب شود.

* در رشته بوکس با وجود کسب 2 سهمیه، امکان کسب سهمیه های بیشتر هم هست.

* در رشته ژیمناستیک هم سعیدرضا کیخا به کسب سهمیه المپیک نزدیک است.

با این شرایط می‌توان امیدوار بود که قطعا کاروان ایران در المپیک توکیو نسبت به ریو رکوردشکنی کند و حتی در شرایطی خوش بینانه بیش از 70 سهمیه المپیک را به دست آورد.

گزارش: میثم حجتی

منبع: ایلنا

کلیدواژه: المپیک ایران بازی های المپیک کشتی وزن المپیک توکیو ایران در المپیک دوچرخه سواری سهمیه المپیک کاروان ایران سهمیه دیگر کسب سهمیه پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۱۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید

ملی‌پوشان قایقرانی با کمترین امکانات توانستند چهار سهمیه در المپیک پاریس بگیرند و اکنون تمام نگاه‌ها به سمت فدراسیون است که با چه شرایطی این نفرات را راهی پاریس می‌کند.

به گزارش ایسنا، قایقرانی ایران در مسابقات انتخابی المپیک نمایش خوبی داشت و حاصل آن دو سهمیه در آب‌های آرام (کانو و کایاک یک نفره ۱۰۰۰ متر مردان) و دو سهمیه در رویینگ (یک نفره و دونفره زنان) بود.

همچنین کسب سهمیه المپیک با تاریخ‌سازی همراه بود و قایقرانی توانست برای اولین بار در قایق دونفره صاحب سهمیه المپیک شود.

مسلما نمایش خوب قایقرانی نباید تنها صرفا به حضور در المپیک ختم شود بلکه انتظار می رود شاهد عملکرد متفات نسبت به ادوار گذشته باشیم.

گرفتن مدال المپیک در حال حاضر کار بسیار سختی برای قایقرانی ایران محسوب می شود و در پاریس کسی انتظار مدال از این رشته ندارد اما صعود به فینال A و B می‌تواند عملکرد خوبی برای قایقرانی باشد اما این نتیجه چگونه به دست می‌آید؟

قایقرانی سه ماه حساس را پیش رو دارد تا بتواند به بهترین نحو آماده شود اما کمبود برخی امکانات  شرایط سختی را برای ملی‌پوشان رقم زده است.

ملی‌پوشان رویینگ بارها از نداشتن پیست استاندارد (۲ کیلومتر) گلایه کرده‌اند اما  در این سال‌ها هیچ چاره‌ای اندیشیده نشده است. پاروزنان مجبور هستند در دریاچه آزادی که مسافت هزار متر دارد، تمرین کنند و یا پشت سدها بروند. در واقع بدون تمرین در شرایط نرمال به مسابقات رفته‌اند با این وجود توانسته‌اند همپای کشورهای دیگر رقابت کنند.

پس از بازگشت از انتخابی المپیک هم قایقرانان خواستار حمایت بیشتر شدند. آنها عنوان کردند نیاز به اسپانسر دارند چون مکمل‌ را هم از جیب خود تهیه می‌کنند و همچنین به تمرین در پیست استاندارد نیاز دارند و این مسئله با  اردو زدن در کشورهای دیگر که پیست استاندارد دارند، محقق می‌شود.

در واقع با توجه به شرایط موجود موفقیت قایقرانی در المپیک بستگی به فدراسیون دارد که در این سه ماه پیش رو چه شرایطی را فراهم می‌کند. المپیک رویداد بزرگی است و قطعا خیلی از کشورها با برنامه منسجم وارد آن می‌شوند بنابراین فدراسیون ایران نیز باید از فکر اینکه قایقرانان با تمرین در دریاچه آزادی که یک روز آب دارد و روز دیگر درگیر کم شدن عمق آب می‌شود، بیرون بیاید و در فاصله کمتر از سه ماه تا المپیک به فکر اردوی با کیفیت بلند مدت  در یک کشور خارجی برای  پنج پاروزن اعزامی به المپیک باشد.

ورزشکاران رویینگ، کانو و کایاک کار خود را با گرفتن سهمیه المپیک انجام دادند و اکنون دیگر وظیفه فدراسیون است شرایطی فراهم کند تا ورزشکار به جای اینکه دغدغه تمرین یا پرداخت هزینه مکمل از جیب داشته باشد، صفر تا صد تمرکز خود را روی تمرین بگذارد.

اکنون تمام نگاه‌ها به فدراسیون قایقرانی است که چگونه پنج ورزشکار خود را برای المپیک آماده می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!