Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:44:24 GMT

کنسرت دوازدهم نوروزخانه؛ اجرایی که تقدیم پرستاران شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۱۱۷۹

کنسرت دوازدهم نوروزخانه؛ اجرایی که تقدیم پرستاران شد

در ادامه برنامه های  اندیشیده شده توسط مسئولان و فعالان فرهنگی و هنری برای تشویق و ترغیب مردم به خانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، مجموعه کنسرت‌های نوروزخانه، با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران در حال برگزاری است و شب گذشته (سه شنبه ۱۹ فروردین)، هنرمند موسیقی ایران سینا سرلک، در برج میلاد و در مقابل صندلی های خالی برنامه خود را که از طریق فضای مجازی پخش شد اجرا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه خجالتی؛ پیشکشی برای پرستاران ایران 

 این هنرمند در سخنانی قبل از اجرای خود خطاب به مخاطبانش گفت: اولین باری است که کنسرت بدون تماشاچی را اجرا می‌کنم و البته در شرایطی هستیم که سلامتی مردم عزیز برای ما در اولویت قرار دارد و من به عنوان هنرمند تلاش خواهم کرد به سهم خودم سختی این خانه‌نشینی طولانی را حداقل برای دقایقی در ذهن مردم عزیزم کم رنگ کنم. 

بسیاری از مردم در اقصی نقاط جهان عزیزان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند که برای این عزیزان صبر و برای درگذشتگان طلب مغفرت دارم. اگر هنرمند با تمام احساسش برای مخاطبانش بخواند قطعا صدای او به دل مخاطبان خواهد نشست چون هر چه از دل برآید، لاجرم بر دل نشیند.

کنسرت آنلاین این هنرمند که با اجرای قطعه ماه خجالتی همراه بود آغاز شد و پس از آن سرلک طی سخنان کوتاهی برای همه مردم ایران آرزوی سلامتی کرد و اجرای خود در نوروزخانه را به پرستاران و کادر درمانی ایران که در این روزها از جان مایه گذاشته و به دل آتش زدند تا پاسدار سلامتی هموطنانشان باشند تقدیم کرد.

اجرایی دلنشین  با قطعاتی دستچین شده

این هنرمند در اجرای خود با اجرای قطعاتی زیبا و کاملا مناسب با احوال این روزهای مخاطبان که نشان از دقت و نکته سنجی او در انتخاب رپرتوار اجرایی داشت یکی از زیباترین و به یاد ماندنی ترین اجراهای نوروزخانه را به نام خود ثبت کرد. سرلک برای این اجرا قطعاتی نظیر جان منی، ماه خجالتی، از کجای ماجرا باید بگم (تیتراژ فیلم پیلوت)، چه کنم، عشق، عشق یعنی، کجایی نگارم، زیبای خواب آلود، رویا، این چه حالیست و چشمای آبی را اجرا کرد که در میان قطعات اجرا شده قطعه ماه خجالتی بیش از بقیه قطعات به دل مخاطبانی که در فضای مجازی در باره این اجرا به تبادل نظر می‌پرداختند نشست.

نگاهی به نوروزخانه

 اجرای کنسرت‌های آنلاین با صندلی‌های خالی به‌ منظور ایجاد لحظات شاد و مفرح برای مردم در ایام قرنطینه و تشویق آنان به ماندن در خانه و کمک به قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا، به همت شهرداری تهران آغاز و به صورت آنلاین دنبال می‌شود.

مجموعه کنسرت‌های نوروزخانه، با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران از (جمعه ۸ فروردین)، با اجرای امید حاجیلی در مقابل صندلی های خالی اما با حضور شهروندان در فضای مجازی و به صورت زنده در برج میلاد آغاز شده و با احتساب کنسرت شب گذشته سینا سرلک، حمید حامی، گروه ژوانا، مهدی یغمایی، مهدی جهانی و روزبه بمانی و رضا یزدانی، رحیم شهریاری و گروه گیل و آمارد، امید حاجیلی و گروه وحید اسدالهی در شب های نوروزخانه بصورت آنلاین برای هموطنانی که خردمندانه با تحمل سختی‌های خانه نشینی طولانی مدت، در خانه ماندن را برای کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا انتخاب کرده اند هنرنمایی کردند.

این اجراها تا ۲۱ فروردین در برج میلاد ادامه خواهد داشت و امشب (چهارشنبه ۲۰ فروردین)، گروه رستاک با برنامه خود از طریق فضای مجازی فضای مجازی میهمان خانه های ما خواهد بود.

برچسب‌ها کنسرت موسیقی محمد اله یاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کنسرت‌های آن‌لاین در شب‌های خانه‌نشینی کرونایی پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنسرت موسیقی محمد اله یاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کنسرت موسیقی محمد اله یاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شهرداری تهران ویروس کرونا فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد

 یاسر اکبریان  اظهار کرد: بخش اعظمی از این پروژه‌ها در مراحل نهایی کار می‌باشد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به طرح جهاد آبرسانی اشاره کرد که با مشارکت بسیج سازندگی سپاه استان به عنوان نماینده قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، پیشرفت ۶۵ درصدی دارد.

وی افزود: با اجرای این طرح ۷۰ روستای مناطق محروم استان از آب سالم برخوردار می‌شوند که ۲۰روستا تاکنون از این خدمت بهره‌مند شده اند و مابقی طرح‌ها نیز طی ماه‌های آینده به بهره برداری خواهند رسید.

اکبریان بیان کرد: همچنین پارسال حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی استان اصلاح و بهسازی شد و در حال حاضر نیز ارتقای زیرساخت‌های تامین آب و بالا بردن ظرفیت‌های موجود نیز در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: با تلاش‌های انجام گرفته در بخش فاضلاب نیز حدود ۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است که مهمترین آن‌ها تصفیه خانه‌های فاضلاب در پنج شهرستان استان می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: عملیات احداث تصفیه خانه در این پنج شهر از پیشرفت ساختمانی ۷۰ درصدی برخوردار است که با توجه به رایزنی‌های به عمل آمده و حمایت‌های استاندار و سایر مسوولان استانی و کشوری، تسهیلاتی از طریق چند بانک عامل برای آنها جذب شده است و تلاش می‌شود سرعت ساخت این تصفیه خانه‌ها افزایش یابد.

اکبریان بیان کرد: در بخش توسعه شبکه فاضلاب و به روز کردن آن‌ها نیز از همه ظرفیت‌های مهندسی و مالی شرکت استفاده شده است تا استان در شاخص‌های بخش فاضلاب ارتقا یابد.

بیش از ۶۱۰ هزار مشترک آب و ۲۹۰ هزار مشترک فاضلاب در لرستان وجود دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • عملیات اجرایی میدان ورودی رزن آغاز شد
  • نهایت تاثیر گذاری را در اجرای شعار سال خواهیم داشت
  • جزئیات کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن»/ وقتی ملودی‌های قدیمی بازخوانی می‌شوند