Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل راه‌آهن شرق با اشاره به کاهش مسافران جابه‌جا شده با قطار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: اقدامات لازم برای ضدعفونی ایستگاه‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا در حال انجام است.

رضا شرقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پرسنل بخش عملیات که در ارتباط با مسافرین هستند به امکانات و تجهیزات حفاظت فردی مانند ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی‌کننده دست برای پیشگیری از شیوع کرونا مجهز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای ارتقاء سطح آگاهی کارکنان از روش‌های جلوگیری از شیوع کروناویروس، آموزش‌های لازم توسط کارشناسان بهداشت برای تمامی پرسنل درگیر با موضوع برگزار شد.

مدیرکل راه‌آهن شرق بیان کرد: برای تهیه ملزومات مصرفی شامل شوینده‌ها، محلول‌های ضدعفونی و گندزدا و ماسک و دستکش و ... چه به صورت اضطراری و فوری و چه به صورت بازه‌های زمانی یک تا سه ماه برنامه‌ریزی، تامین منابع مالی و سریعا خرید انجام شد.

شرقی ادامه داد: مدیریت تهیه، توزیع و مصرف منابع و اقلام ذکر شده در دستور کار قرار و با تشکیل کمیته ویژه مورد رصد و پایش قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با هماهنگی ارگان‌های ذیربط شامل؛ شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و سپاه جلسات مشترک برگزار و با تقسیم کار کنترل و پایش سلامت مسافرین در ایستگاه‌های راه‌آهن برنامه‌ریزی و مورد اقدام قرار گرفت که همچنان با اکیپ مستقر به همراه تجهیزات مورد نیز برای تمامی قطارها و مسافرین ورودی و خروجی در حال انجام است.

مدیرکل راه‌آهن شرق بیان کرد: پیام‌های آگاهی بخش، اطلاع رسان و هشداردهنده به صورت بروشور، تراکت، بنر، استند در اماکن مختلف نصب شده و نمایش فیلم‌های آموزشی مرتبط با موضوع در سالن‌های انتظار ایستگاه‌ها در حال انجام است.

شرقی تصریح کرد: استقرار ایستگاه "از من بپرس" در سالن مسافری با حضور کارشناسان بهداشت به مدت یک هفته انجام و سپس به صورت نمایشگاهی پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی افراد است.

وی افزود: تمامی قطارهای مسافری اختصاصی و حرکت از مبدا ایستگاه‌های اداره‌کل راه‌آهن شرق قبل از مسافرگیری به طور کامل نظافت، شستشو و ضدعفونی می‌شوند.

مدیرکل راه‌آهن شرق با بیان اینکه لکوموتیوهای قطارهای باری در مبدا و ایستگاه‌های با مبادله مامورین نیز ضدعفونی می‌شوند، اظهار کرد: تمامی اماکن اداری، تعمیراتی و عملیاتی روزانه و به طور مستمر ضدعفونی شده و برای رعایت بهداشت و حفظ سلامت کارکنان بسته‌های بهداشتی شامل؛ ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی و سایر اقلام تحویل آن‌ها شده است.

شرقی یادآور شد: در هفته نخست نوروز، در مجموع ۲۹۰ نفر مسافر با قطار جابه جا شدند و این در حالی است که این میزان مسافر در مدت مشابه سال گذشته 3283 نفر بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی راه آهن کروناویروس مدیرکل راه آهن شرق ایستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

به گزارش خبرگزاری مهر، در این اطلاعیه آمده است: با عنایت به درخواست شهرداری منطقه ۹ تبریز مبنی بر جابجایی تأسیسات در تقاطع غیر همسطح پل خلعت پوشان، نیاز به قطع موقت آب خط آبرسانی ۸۰۰ میلی متری سعید آباد برای جابجایی تأسیسات وجود دارد.

اطلاعیه یاد شده می‌افزاید: با ضمن پوزش از شهروندان محترم ساکن در شهرک خاوران تبریز به اطلاع می‌رساند، آب مناطق مذکور از شنبه هشتم اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۲۰ شب همان روز، با افت فشار و احتمالاً قطعی مواجه خواهد شد.

در این اطلاعیه از مردم درخواست شده است با صرفه جویی در مصرف آب و اجتناب از مصارف غیر ضرور همکاری لازم با شرکت آب و فاضلاب را انجام دهند.

کد خبر 6088628

دیگر خبرها

  • احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • جابجایی حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر از شهرستان نمین