Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بهره‌برداری از بزرگ‌ترین و مجهزترین آزمایشگاه تشخیص پزشکی گیلان در بیمارستان رازی رشت تا ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان سالاری امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی گیلان در توسعه و تجهیز زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون اقدامات ارزشمندی در جهت توسعه مراکز بیمارستانی به تجهیزات امحا زباله، اکسیژن ساز، لنژری، انواع اتوکلاو، دیزل ژنراتور و یا ACT شده که قابل‌توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از حسن توجه مقام عالی وزارت و سازمان برنامه‌وبودجه به جبران عقب‌ماندگی‌های درمانی گیلان پس از شیوع کرونا، افزود: بحران کرونا موجب شد تا عقب‌ماندگی‌های گیلان در مباحث بهداشت و درمان و توجه مسؤولان ملی به توسعه زیرساخت‌های درمانی استان بیشتر شود تا بخشی از کمبودهای موجود رفع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از اقدامات مثمرِ ثمر و دوراندیش دانشگاه در دوران بحران‌زا کرونا را احداث آزمایشگاه در مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی رازی رشت برشمرد‌ و گفت: فضای آزمایشگاهی بیمارستان رازی بسیار کم بود و کفاف ارائه خدمات به مردم و حتی تجهیز آزمایشگاه به تجهیزات پیشرفته تشخیصی را نمی‌داد.

سالاری با بیان اینکه بر اساس چارت سازمانی، بیمارستان رازی باید حداقل فضای آزمایشگاهی ۶۰۰ مترمربعی داشته باشد، افزود: در حال حاضر فضای آزمایشگاهی بیمارستان رازی کمتر از ۲۰۰ مترمربع است و اقدامات تشخیصی و آزمایشگاهی را برای کادر آزمایشگاه و خدمات بگیران سخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آزمایشگاه بیمارستان رازی در فضایی ۴۰۰ مترمربعی در دست احداث و نهایی شدن است، گفت: برای احداث فضای آزمایشگاهی بیمارستان رازی که به‌صورت سازه‌های سبک در حال احداث هست حدوداً یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در صورت بهره‌برداری از این فضا، آزمایشگاه بیمارستان رازی به‌عنوان آزمایشگاه مرکزی استان تلقی خواهد شد، تصریح کرد: این آزمایشگاه به لحاظ مساحت و پیش‌بینی تجهیزات آزمایشگاهی یکی از مجهزترین و بزرگ‌ترین مراکز آزمایشگاهی استان خواهد بود که به مردم خدمات سریع، به‌موقع و به هنگام را خواهد داد و اقدامات درمانی را تسریع می‌کند.

سالاری با بیان اینکه بسیاری از بخش‌های فیزیکی آزمایشگاه رازی نهایی شده و بعضاً در انتظار تجهیز است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و سرعت فیزیکی طرح توسعه آزمایشگاه در تلاشیم تا نیمه نخست اردیبهشت این مرکز را افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان بیمارستان رازی رشت علوم پزشکی گیلان دانشگاه علوم پزشکی گیلان فضای آزمایشگاهی بیمارستان رازی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۱۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ علیرضا غیاثی گفت: عملیات تامین آب آشامیدنی بهداشتی برای ۳۷۲ روستای کم آب و با تنش آبی در گیلان درقرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی، در قالب طرح محرومیت زدایی و برای اجرای عملیات آب رسانی به ۸ مجتمع آبرسانی و ۶ تک روستا در گیلان با هزار و ۸۲۷ میلیارد تومان اعتبار با اجرای قرارگاه خاتم الانبیا و سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان آغاز شد.

وی با بیان اینکه با افتتاح این طرح‌های آب رسانی تا پایان امسال، ۱۶۹ هزار و ۹۲۳ خانوار روستایی از مزایای آن‌ها برخوردار می‌شوند، افزود: اجرای هزار و ۶۲۶ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب آشامیدنی، ساخت ۷۴ مخزن ذخیره به حجم بیش از ۲۵ هزار مترمکعب، ساخت ۷۱ ایستگاه پمپاژ آب، حفر ۳۱ حلقه چاه و بهسازی ۱۱ دهنه چشمه از بخش‌های مختلف این طرح محرومیت زدایی است. 

علیرضاغیاثی از پیشرفت ۳۳ درصدی طرح محرومیت زدایی در ۹۰ روستای گیلان با صرف بیش از ۳۴۱ میلیارد تومان هزینه تا به امروز خبر داد و گفت: حفر ۱۴ حلقه چاه، لوله گذاری یک هزار و ۸۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب آشامیدنی، ساخت ۶ ایستگاه پمپاژ، بهسازی ۱۱ دهنه چشمه، ساخت ۱۰ مخزن ذخیره به حجم ۲ هزار و ۹۰۰ مترمکعب از طرح محرومیت زدایی شرکت آب و فاضلاب گیلان تا کنون انجام شده است.

دیگر خبرها

  • صدور برگه‌ جواب تقلبی در آزمایشگاه‌ها صحت ندارد
  • افزایش توان ارائه خدمات فنی مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • افزایش توان ارایه خدمات فنی و مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • مصدومیت ۱۰ نفر در واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در آستانه اشرفیه
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده