Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حمیدرضا قناتی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تا قبل از شیوع ویروس کرونا حدود ۵۰۰ زباله‌گرد در کلانشهر اراک گزارش شده بود اما در سال جدید و به دنبال تعطیلی برخی مشاغل کاذب و بیکاری عده‌ای از افراد، شمار این افراد بالغ بر یک‌هزار و ۲۰۰ نفر شده است.

وی بیان کرد: زباله‌گردی رفتاری پرخطر در راستای گسترش ویروس کرونا است و می‌طلبد که مسئولان مربوطه به‌ویژه دستگاه قضایی برخوردهای قاطع و بازدارنده در این زمینه داشته باشند تا افراد به راحتی برای جمع‌آوری پسماندهای خشک وارد مخازن پسماند شهری نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: بر اساس ماده ۱۶، پسمانددر زمره اموال شهرداری محسوب می‌شود و در این ماده قانونی جرایم مالی برای سرقت‌کنندگان مواد زاید شهری در نظر گرفته شده اما، در شرایط فعلی موضوع خطر جدی آن در شیوع ویروس کرونا اهمیت دارد و باید  قوانین برخورد با این قشر تشدید شود.

قتانی بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون مدیریت شهری اراک اقدامات موثری در راستای گندزدایی و ضدعفونی کردن شهر در مناطق مختلف انجام داده و در این راستا پاکبانان علاوه بر وظیفه پاکسازی شهر اقدامات مطلوبی در این راستا داشته‌اند.

وی گفت: روزانه ۶۰۰ پاکبان و نیروهای خدمات شهری اراک در حال خدمت رسانی به مردم هستند و حجم کار و خدمت رسانی این قشر چندین برابر و سنگین‌تر شده است.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک اضافه کرد: هسچ یک از  پاکبانان و خانواده‌های آنان در اراک به بیماری کرونا مبتلا نشده‌اند  و این مهم به دلیل آموزش این قشر در رعایت بهداشت فردی است.

قناتی عنوان کرد: حدود سه هزار مخزن جمع‌آوری پسماند در کلانشهر اراک وجود دارد که این مخازن هر شب با استفاده از محلول‌های کلر ضدعفونی می‌شود.

کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا خانواده خدمت رسانی خدمت رسانی به مردم زباله شهرداری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کلانشهر اراک ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۱۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان تولید و به مرکز پسماند و بازیافت همدان ارسال می‌شود.

مهدی آزاد افزود: در این مرکز با راه اندازی حوضچه‌های بازیافت بخش زیادی از پساب‌های زباله‌ها در حوضچه‌هایی جمع و به تدریج خشک می‌شوند.

او همچنین گفت: حوضچه سوم امروز وارد مدار تصفیه فاضلاب و با لایه ریزی مناسب مانع نفوذ پساب زباله به زمین شده است.

به گفته مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان، برای این حوضچه ۶ میلیارد تومان هزینه شده است و قرار است از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی بخش زیادی از زباله از مبدا جدا و بازیافت شود.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها