Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@11:27:35 GMT

روش درست استفاده از ماسک برای مقابله با بیماری کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۲۰۴۷

روش درست استفاده از ماسک برای مقابله با بیماری کرونا

 استفاده درست و اصولی از ماسک در مقابله با بیماری کرونا باید به شیوه صحیح انجام شود تا بتواند مانع انتقال بیماری در بین افراد شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، استفاده درست و اصولی از ماسک در مقابله با بیماری کرونا باید به شیوه صحیح انجام شود تا بتواند مانع انتقال بیماری در بین افراد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکات مهمی که باید در این اقدام مورد توجه قرار گیرد عبارت است از:

دستان خود را تمیز کنید

قبل از لمس ماسک تمیز ، دستان خود را با آب و صابون کاملاً بشویید. باید دستان خود را  حداقل 20 ثانیه بشویید.

همیشه از یک حوله کاغذی تمیز برای خشک‌کردن دستان خود استفاده کنید و سپس آن حوله کاغذی را درون سطل زباله بیندازید. قبل از اینکه آن را دور بیندازید ممکن است بخواهید از آن حوله کاغذی استفاده کنید تا پس از شستن دستان خود ، در را باز و بسته کنید.

ماسک را بررسی کنید

هنگامی که یک ماسک جدید را از جعبه درمی‌آورید ، آن را چک کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه نقص ، سوراخ و پارگی در ماسک وجود ندارد. اگر ماسک دارای نقایص ، سوراخ و شکاف است ، آن را دور ریخته و ماسک جدید (استفاده‌نشده) دیگری را انتخاب کنید.

قسمت بالای ماسک را به‌درستی تنظیم کنید

 برای اینکه ماسک تا حد ممکن به پوست شما نزدیک شود ، قسمت بالای ماسک دارای لبه خمیده اما محکم خواهد بود که می‌تواند در اطراف بینی شما قرار گیرد. قبل از استفاده از ماسک روی صورت خود اطمینان حاصل کنید که این قسمت به سمت بالا قرار دارد.

مطمئن شوید که ماسک را برعکس نمی‌زنید

قسمت داخلی بیشتر ماسک های پزشکی به رنگ سفید است ، در حالی که قسمت بیرونی دارای نوعی رنگ است. قبل از استفاده از ماسک بر روی صورت خود ، اطمینان حاصل کنید که قسمت سفید ماسک به سمت صورت شما باشد.

ماسک را روی صورت خود قرار دهید

انواع مختلفی از ماسک‌های پزشکی موجود است که هر کدام روش‌های مختلفی برای زدن آن دارند.

حلقه گوش: برخی از ماسک‌ها دارای ۲ حلقه گوش در دو طرف ماسک هستند. این حلقه‌ها به طور معمول از یک ماده الاستیک ساخته‌شده‌اند تا بتوان به‌راحتی آن‌ها را کشید. این نوع ماسک را توسط حلقه‌ها بردارید، ۱ حلقه را دور یک گوش قرار دهید و سپس حلقه دیگر را دور گوش دیگر خود قرار دهید. کراواتی یا تسمه‌ای‌: برخی از ماسک‌ها به صورتی تهیه می‌شوند که به پشت سر گره می‌خورند. بندها را دوبه‌دو از پشت سر به هم گره بزنید. باندی: بعضی از ماسک‌ها دارای ۲ باند الاستیک هستند که در پشت سر شما قرار می‌گیرند (بر خلاف گوش‌های شما). ماسک را جلوی صورت خود نگه‌دارید، هر دو باند را پشت سر قرار دهید. سپس باند بالا را بالای سرخود بکشید و باند پایین را دور گردن قرار دهید.

قطعه بینی را تنظیم کنید

اکنون‌که ماسک پزشکی روی سروصورت شما قرار گرفته است، از انگشت اشاره و شست خود استفاده کنید تا قسمت خمیده لبه بالای ماسک را در اطراف پل بینی خود بچسبانید.

در صورت لزوم باند پایین ماسک را باز کنید

اگر از نوعی ماسک با بندهایی که در قسمت بالا و پایین گره خورده است استفاده می‌کنید، می‌توانید باند پایین را باز کنید. ازآنجاکه تنظیم قطعه بینی قابل خمش می‌تواند بر روی مناسب بودن ماسک تأثیر بگذارد، بهتر است قبل از باز کردن بندهای پایین قطعه‌ی بینی را به‌خوبی تنظیم کنید.

ماسک را به صورت و زیر چانه خود بچسبانید

پس‌ازآنکه ماسک کاملاً ایمن شد، آن را تنظیم کنید تا مطمئن شوید که صورت و دهان شما را پوشانده است، بنابراین لبه پایینی باید زیر چانه‌ی شما باشد.

 انتهای پیام/4145

منبع: آنا

کلیدواژه: ماسک پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کرونا نگیریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۲۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

به گزارش "ورزش سه"، همانطور که توسط موندو دپورتیوو اعلام شده، موراتا به بیماری نورالژی عصب سه‌قلو دچار شده. این بیماری در اثر آسیب تدریجی عصب سه‌قلو به وجود می‌آید. دچار شدن به آن باعث درد شدید در چشم‌ها، دندان‌ها، فک، پیشانی، بینی و چند عضو دیگر می‌شود. این درد اغلب فقط در یک سمت صورت (چپ یا راست) اتفاق می‌افتد.

او تمرین روز سه‌شنبه را از دست داد و در این مقطع طبق گفته پزشکان و تجربیات قبلی، تاریخ بازگشتش به میادین مشخص نیست.

نورالژی سه‌قلو درد شدیدی به‌خصوص در صورت ایجاد می‌کند که باعث می‌شود انجام هر کار روزانه و کوچکی بسیار سخت و دشوار شود.

موراتا ممکن است برای درمان بیماری نیاز به عمل جراحی داشته باشد اما در حال حاضر چیزی مشخص نیست و همه منتظر نتایج آزمایشات هستند.

اتلتیکو مادرید بدون شک نگران ستاره اسپانیایی خواهد بود اما انتظار دارد با استفاده از مسکن‌ها و ضددردهای موقت، این بازیکن را برای بازی‌های آینده پر اختیار داشته باشد.

دیگر خبرها

  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • هشدار بارسا به ژاوی: رفتارت را درست کن
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد
  • شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود