Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@22:57:12 GMT

سفیر ایران: تبادلات تجاری با کویت از سر گرفته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۲۳۰۷

سفیر ایران: تبادلات تجاری با کویت از سر گرفته می‌شود

سفیر ایران در کویت با اعلام خبر از سرگیری صادرات کالاهای ایرانی به این کشور، گفت: به کویتی‌ها درباره رعایت استانداردهای بهداشتی اطمینان دادیم و طرف مقابل هم اعلام آمادگی کرد و احتمالا هفته بعد تبادلات تجاری آغاز می‌شود. ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد ایرانی» سفیر کشورمان در کویت گفت: براساس آخرین اطلاعاتی که از منابع بهداشتی کویتی دریافت کردیم، تاکنون هیچ آماری مبنی بر ابتلای هیچ کدام از هموطنان به ویروس کرونا در کویت منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ایران در کویت تصریح کرد: اینکه مبتلایی در میان حدود 40 هزار ایرانی مقیم کویت گزارش نشده، موضوعی بسیار مثبت است و نشان می‌دهد ایرانی‌ها به خوبی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

ایرانی با بیان اینکه با توجه به تعطیلی فعالیت‌های کاری در کویت تعداد زیادی از هموطنان در این کشور تمایل دارند به کشور بازگردند،گفت: متاسفانه از مدت‌ها پیش، فرودگاه کویت بسته و به جز بار و مواد غذایی، پروازهای کشورهای مختلف تعطیل است.

به گزارش ایرنا، سفیر ایران در کویت تصریح کرد: هفته گذشته با تلاش‌های زیاد سفارت و هماهنگی با مقامات کویتی، تعدادی از کویتی‌های مقیم ایران با دو پرواز به این کشور بازگشتند و حدود 200 نفر از اتباع ایرانی هم عازم وطن شدند. این هفته هم احتمالا پروازهای دیگر انجام خواهد شد،.

وی یادآورشد: هموطنان متقاضی بازگشت فرم‌های مربوطه را امضا کرده‌ و هماهنگی های لازم برای بازگشت آنها با وزارت خارجه در حال انجام است با این حال اگر امکان بازگشت هم‌وطنان به ایران با پروازهای کویتی فراهم نشد در فکر این هستیم که از طریق پروازهای ایران برگردند.

ایرانی با بیان اینکه دولت کویت دوم اسفندماه گذشته و به دنبال انتشار ویروس کرونا در ایران، هر گونه تردد ایرانی‌ها و پروازهای رفت‌ و برگشت را متوقف کرد، گفت: بلافاصله روز سوم اسفندماه، گمرکات کویت هم در چارچوب وزارت تجارت این کشور اعلام کرد که از ورود ملوانان و کالاهای ایرانی که از طریق لنج‌ها و شناورهای مختلف وارد بندر کویت می‌شده و حامل مواد غذایی بوده ممانعت خواهد کرد.

سفیر ایران در کویت تصریح کرد: بلافاصله ما این مطلب را طی یادداشتی به عنوان اعتراض برای وزارت خارجه کویت ارسال کردیم و گفتیم که قطع همکاری‌های تجاری و اقتصادی در شرایط فعلی شاید کار درستی نباشد و ما به عنوان جمهوری اسلامی موافقیم که با تعیین یک سری استانداردهایی که می‌تواند در قالب امضای یک پروتکل بهداشتی باشد، روند صادرات کالا به کویت را ادامه دهیم.

ایرانی به نگرانی مقامات کویتی در خصوص شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: آنها چون در ابتدای شیوع کرونا بودیم پاسخ را به بعد موکول کردند و در این مدت پاسخ دقیقی دریافت نکردیم.

وی با بیان اینکه عمدتا کویت در این مدت درگیر شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از حضور اتباع خارجی در این کشور بود، افزود: در بازار هم کمبود خیلی از مواد غذایی و کالاها احساس نمی‌شد اما وضع قوانین محدودیت‌های تردد در داخل کشور و بسته شدن خیلی از محل‌های تجاری و فروشگاه‌های بزرگ در هفته گذشته موجب شد تا نگرانی‌هایی درباره تامین کالای مورد نیاز در  مردم این کشور ایجاد شود.

سفیر ایران در کویت افزود: مقامات کویتی در تماس با ما درخواست تشکیل جلساتی داشتند و هم هفته گذشته و هم روز دوشنبه این هفته، این مسئله با آنها پیگیری شد و آنها برای از سرگیری واردات کالا از ایران اعلام آمادگی کردند.

ایرانی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از بازار کویت را کالاها و مواد غذایی ایرانی تامین می‌کند، گفت: ما به کویتی‌ها درباره رعایت استانداردهای بهداشتی توسط تجار و تولیدکنندگان ایرانی اطمینان دادیم و طرف کویتی هم اعلام آمادگی کرد و این روند به خوبی پیش می‌رود و احتمالا در خلال هفته آینده تبادلات تجاری آغاز شود.

وی تصریح کرد: تعدادی از تجار کویتی به ما مراجعه کرده‌اند و ظاهرا موافقت‌هایی را برای واردات کالا از ایران گرفته‌اند که این مطلب به اطلاع مقامات جمهوری اسلامی رسانده شد و در ایران هم این آمادگی وجود دارد که مجددا صادرات کالا به کویت از سرگرفته شود.

ایرانی از تغییر احتمالی شیوه ارائه کالاهای ایرانی به تجار کویتی خبر داد و گفت: طرف‌های تجاری ایرانی و کویتی قطعا درباره نحوه ارائه کالاها در شرایط شیوع کرونا به توافق خواهند رسید و کالاهای ایرانی بر اساس استانداردها به شکل کانتینرهای سرپوشیده و ضدعفونی شده صادر خواهند شد.

کرونا | عدم ابتلای مورد جدید در کربلا/ تمدید مقررات منع آمد و شد در عراقشمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از 400 هزار نفر گذشتگیلان به شرایط بیم و امید رسید / اگر مراقبت نکنیم موج دوم کرونا آغاز می‌شودتخت روانچى: برای مبارزه مؤثر با ⁧ کرونا⁩، رفع ⁧ تحریم‌ها⁩ى غیرقانونى آمریکا یک ضرورت است


انتهای پیام/

 

 

 

R1016169/P/S8,90,95/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "کویت" ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار کویت ویروس کرونا اخبار کویت ویروس کرونا سفیر ایران در کویت کالاهای ایرانی ویروس کرونا مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکواش قطر جونیور؛‌ شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز

به گزارش جام جم آنلاین، در روز پایانی مسابقات بین‌المللی اسکواش قطر جونیور نمایندگان ایران در رده‌های سنی مختلف به مصاف رقبای خود می‌روند. در فینال کمتر از ۱۹ سال محمد چنگانیان به مصاف قادر گل از کویت می‌رود، در دیگر بازی امروز و در رده سنی کمتر از ۱۳ سال امیر رضا الوانساز برای کسب مدال برنز رو در روی محمد مأمون‌خان پاکستانی صف‌آرایی می‌کند و باربد چاوشی نیز در رده سنی کمتر از ۱۷ سال باید برای کسب مقام سومی این رقابت‌ها عبدالله علی از کشور کویت را پشت سر‌بگذارد.

در دیگر رقابت امروز و در رده سنی ۱۹ سال، سید مبین سیدان برای کسب عنوان سومی به مصاف عبدالرحمان المغربی از کشور کویت خواهد رفت. 

مسابقات بین‌المللی قطر جونیور در رده‌های سنی کمتر از ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷و ۱۹ سال پسران از دوم اردیبهشت به میزبانی قطر آغاز شده و امروز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان می‌دهد. در این مسابقات نمایندگانی از کشور‌های جمهوری اسلامی ایران، کویت، چین، اردن، عربستان، پاکستان، مصر، سنگاپور، هند، مالزی، آمریکا، سریلانکا و کشور میزبان در دوحه با هم رقابت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • اسکواش قطر جونیور؛‌ شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز
  • شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز
  • ویدیو/ رئیسی در سریلانکا؛ تبادلات فرهنگی بین دو کشور در اوج
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد