Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@13:01:14 GMT

۱۰ هکتار از اراضی ملی در قزوین رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۲۳۱۲

۱۰ هکتار از اراضی ملی در قزوین رفع تصرف شد

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم مبارک‌قدم،مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی از دولت کنترل و اختیار اراضی ملی و دولتی را که در محدوده قانونی و حریم شهرها قرار دارند را در دست داشته تا برای  رفع نیازمندی‌های عمومی شهروندان و اجرای سیاست‌های مسکن که ازآن به عنوان بسترهای توسعه شهری نیز یاد می‌شود، استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این اراضی گاهی اوقات مورد دخل و تصرف غیرقانونی برخی افراد قرار می‌گیرد، افزود: با تاکید شورای حفظ حقوق بیت‌المال قزوین و با هماهنگی دستگاه قضایی استان از گذشته پیگیر بازگرداندن این بخش از اراضی مورد تصرف شده بودیم که به همین منظور از سال ۹۵ یگان حفاظت از اراضی در این استان راه‌اندازی شد تا با همکاری دادستانی شهرستان‌ها، هرگونه تصرفی که روی چنین اراضی انجام گرفته را قلع و قمع و نسبت به رفع تصرف آن اقدام کنیم.

مبارک‌قدم گفت: طی سال گذشته نیز ۲۱ فقره رفع تصرف از اراضی استان قزوین  و ۷ فقره قلع و قمع بر اساس آرای صادر شده از سوی مقام قضایی روی اراضی دولتی انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: برای همین منظور و در سطح ملی، سامانه ۱۶۵۶ برای گزارش ساخت و سازهای غیرقانونی در سطح اراضی ملی در نظر گرفته شد تا شهروندان بتوانند در صورت مشاهده موارد غیرقانونی در این زمینه آن را به یگان حفاظت از اراضی که در این اداره کل مستقر است، اطلاع دهند.

کد خبر 499123 برچسب‌ها استان قزوین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان قزوین استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۲۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین

مجتبی حسنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: با تخریب و قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز بالغ بر ۷۸هزار مترمربع از اراضی کشاورزی منطقه میانچال از توابع بخش مرکزی این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی اظهار داشت: بنا‌های غیر مجاز شامل احداث ساختمان، محوطه سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان قزوین، نیروی انتظامی و عوامل راهداری اجرا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان