Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: کاروان‌های «نسیم انتظار» برای ایجاد نشاط معنوی در نیمه شعبان به راه‌ می‌افتد.

حجت‌الاسلام سیدموسی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در شرایط فعلی شیوع کرونا و با توجه به محدودیت برگزاری مراسم‌های مذهبی در بقاع متبرکه، سازمان اوقاف و امور خیریه رویکرد جدیدی را برای جشن‌های نیمه شعبان و بهره‌مندی از فضیلت‌های این ماه اتخاذ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ویژه‌برنامه «نسیم انتظار» برای ایجاد نشاط معنوی و گرامی‌داشت ولادت با سعادت منجی عالم بشریت تدارک دیده شده است، تصریح کرد: این برنامه با مشارکت گروه‌های فرهنگی و مراکز افق امام‌زادگان در سطح شهرها اجرایی می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، ایجاد نشاط معنوی در جامعه با توجه به محدودیت تردد در شهرها را از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: حسینیه اعظم زنجان، دارالقرآن کریم و مسجد امام حسن مجتبی (ع) با راه‌اندازی کاروان‌های نسیم انتظار و نغمه‌سرایی گروهی، عطر و بوی جشن‌های شعبان را در کوی و برزن جاری می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: در سایر شهرستان‌ها نیز با استفاده از بستر فضای مجازی، جشن‌های نیمه شعبان را به خانه‌های مردم خواهیم بود و امامزادگان پخش ادعیه و سخنرانی ائمه جمعه را در این ایام در نظر گرفتند.

وی، به آذین‌بندی و چراغانی بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: حسینیه اعظم زنجان قربانی گوسفند، تهیه ۸۰ بسته معیشتی و توزیع در بین نیازمندان، برگزاری مسابقه قرآنی در فضای مجازی، پخش ادعیه‌های اعلامی از بلندگوها و برگزاری جشن در فضای مجازی را برای نیمه شعبان تدارک دیده است.

موسوی خاطرنشان کرد: طبخ غذا و توزیع آن در مراکز درمانی و بیمارستانی از محل درآمد بقاع متبرکه، تهیه و تولید اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده و توزیع در اماکن و خانواده‌های نیازمند به نیابت از امام زمان (عج) از دیگر اقدامات اوقاف در این ایام است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان نيمه شعبان استانی فرهنگی و هنری اوقاف ایجاد نشاط معنوی نسیم انتظار نیمه شعبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای بارانی در انتظار نیمه شرقی کشور



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جمعه در کرمان نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و برخی نقاط در استان‌های خراسان رضوی خراسان جنوبی یزد و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد انتظار می‌رود شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب و دوشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود طی این دو روز در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است. طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز وزش باد شدید و گردوخاک رخ می‌دهد. پنجشنبه تنگه هرمز و دریای عمان و جمعه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

دیگر خبرها

  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • هوای بارانی در انتظار نیمه شرقی کشور
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی