Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: این مجموعه مسؤول خرید مرغ تا وزن یک کیلو و ۸۰۰ گرم هستیم و تا ۲۱ فروردین اجاره خرید مرغ تا وزن ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم را هم گرفتیم اما مرغ ۴ کیلویی را خریداری نمی‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، انباشت مرغ در مرغداری‌های یکی از موضوعاتی است که این روزها دغدغه مرغداران شده و نارضایتی برخی از مرغداران را در نحوه خرید این کالای مهم در برخی استان‌ها به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مازندران هم که به عنوان قطب صنعت طیور و تامین کننده پروتئین در کشور شناخته شده است، مرغداران این استان هم از این امر مستثنی نیستند. 

اما مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در رابطه با ابراز نارضایتی برخی مرغداران از نحوه خرید مرغ در بعضی استان‌ها، گفت: ما مسؤول خرید مرغ تا وزن یک کیلو  و ۸۰۰ گرم هستیم و تا ۲۱ فروردین اجاره خرید مرغ تا وزن ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم را هم گرفتیم اما مرغ ۴ کیلویی را خریداری نمی‌کنیم.

حسن عباسی معروفان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مرغی توسط شرکت پشتیبانی امور دام وارد بازار نمی شود، گفت: در حال حاضر مرغ را تا قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان از مرغداران خریداری می‌کنیم و برای رفاه حال مرغداران و عدم ضرر و زیان تولیدکنندگان، هیچ مرغی را وارد بازار نمی‌کنیم.

وی اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام بیش از وزن مصوب شده توسط ستاد تنظیم بازار هیچ مرغی را خریداری نخواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان گفت: این شرکت موظف است کالاهای اساسی شامل ذرت، جو، سویا، گوشت سفید و قرمز را ذخیره‌سازی کند و در شرایط بحرانی وارد بازار کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این زمینه گفت: تاکنون ۵۰ هزار تن گوشت سفید از مرغداران خریداری در استان خریداری شد و در انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی مازندران ذخیره‌سازی شد.

عزیزاله شهیدی‌فر ابا بیان اینکه ویروس کرونا سبب شد مصرف مرغ کاهش پیدا کند، گفت: تعطیلی رستوران‌ها،  تالارها ، مهمانی‌ها و... دست به دست هم داد تا تقاضای مرغ در بازار کاهش پیدا کند و با افت قیمت مرغ مواجه باشیم.

 

وی با بیان اینکه طی نامه‌ای به سرپرست وزارت جهاد کشاورزی خواستار تسهیل در خرید مرغ شدیم، گفت: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام کشور در حال خرید مرغ تا سقف یک کیلو و ۸۰۰ گرم از مرغداران است و برای رفع این مشکل نیاز به صدور مجوز خرید مرغ تا وزن ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: سالانه ۲۵۰ هزار تن مرغ در مازندران تولید می‌شود که سهم این استان از تولید کل کشور ۱۱ درصد است.

این مسؤول گفت: برای تنظیم بازار، روزانه ۲۰۰ تن مرغ خریداری می‌شود که نشان از همت تنظیم بازار، زنجیره‌ها، شرکت پشتیبانی امور دام و اتحادیه‌های مرغداری است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مازندران خرید مرغ تنظیم بازار پشتیبانی امور دام شرکت پشتیبانی امور دام کشور جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار حاکمیت شرکتی برای پذیرش در فرابورس الزامی شد

محمدعلی شیرازی، مدیرعامل فرابورس مساله «استقرار نظام حاکمیت شرکتی» را به عنوان یک معیار اساسی در پذیرش شرکت‌ها در هیئت‌های پذیرش بازار اول، دوم و نوآفرین اعلام کرد.

به گفته وی شرکت‌های مشاور پذیرش ملزم هستند گزارش وضعیت استقرار حاکمیت شرکتی را مطابق با استاندارد مصوب فرابورس ایران، تهیه و به هیئت پذیرش ارائه دهند.

مدیرعامل فرابورس همچنین عنوان کرد: اجرای نظام حاکمیت شرکتی منجر به تداوم فعالیت بنگاه‌های اقتصادی، کنترل تضاد منافع میان مدیریت و مالکیت و تنظیم روابط و منافع ذی‌نفعان خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق اهواز معارفه شد
  • خسارت طوفان و تند باد به زیر ساخت و شبکه برق هرمزگان
  • جایگزین اسکناس کیلویی
  • دردسر افتخارات تازه یک لژیونر برای استقلال
  • ◄ تکذیب نقل قول ذکر شده از مدیرعامل راه آهن در پیامک ارسال شده برای کارکنان
  • استقرار حاکمیت شرکتی برای پذیرش در فرابورس الزامی شد
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • پشتیبانی از صهیونیست ها از معیارهای دوگانه سیاست غرب است
  • مدیرعامل شرکت پتروایران منصوب شد