Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، رهبران ائتلاف القوی العراقیه(گروه‌های اهل تسنن) شامگاه سه شنبه نشستی را به ریاست محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق درباره تشکیل دولت جدید عراق برگزار کردند.

شبکه تلویزیونی العهد عراق اعلام کرد که در این نشست رهبران ائتلاف القوی العراقیه نیز بر سر حمایت از  نامزدی «مصطفی الکاظمی» رئیس دستگاه اطلاعات عراق برای نخست وزیری این کشور توافق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی منابع عراقی هم خبر دادند گروه‌های کُرد عراق هم به رهبران جریان‌های شیعی خبر دادند که از نامزدی الکاظمی حمایت می کنند از همین رو قضیه نامزدی او برای نخست وزیری تقریبا قطعی است.

شبکه المیادین هم شامگاه سه شنبه اعلام کرد که سندی متعلق به اکثریت گروه‌های شیعی در عراق مشتمل بر نام نامزد جایگزین عدنان الزرفی برای تشکیل کابینه به ریاست جمهوری عراق ارسال می‌‌شود.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق، اسفندماه گذشته پس از آنکه «محمد علاوی» به دلیل اختلافات گسترده میان احزاب، از تشکیل کابینه جدید انصراف داد، «عدنان الزرفی»‌ را بدون در نظر گرفتن نظر فراکسیون اکثریت پارلمان اعلام کرد که این کار او با مخالفت احزاب شیعه روبه‌رو شد.

روز یکشنبه در منزل هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح با حضور نوری المالکی رهبر ائتلاف دولة القانون و رئیس جریان حکمت و «حرکة عطاء» و برخی شخصیت‌های سیاسی شیعه دیگر جلسه‌ای برای بررسی موضوع انتخاب نامزد نخست‌وزیری تشکیل شد. در این جلسه گزینه الزرفی بررسی شد.

منابع عراقی گفتند در این جلسه بر سر «مصطفی الکاظمی» رئیس سرویس اطلاعات عراق توافق حاصل شده است. 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نخست وزیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۲۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد

توصیف رئیس‌جمهور ترکیه از بغداد به عنوان «یکی از شهرهای تمدن کهن ما» با واکنش‌های گسترده کاربران عراقی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه پس از پایان سفر به عراق در روز دوشنبه، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به دعوت برادر عزیزم محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و بعد از مدتی طولانی از دیدن دوباره بغداد، یکی از شهرهای تمدن کهن ما، بسیار خرسند شدم».

این پیام با انتقادات گسترده کاربران پلتفرم ایکس در عراق مواجه شد و بسیاری آن را محکوم کردند.

برخی از کاربران با اشاره به استعمارگری امپراطوری عثمان در عراق، نوشتند اشغال این کشور توسط عثمانی بدترین چیزی است که در تاریخ بغداد به یادگار مانده است و مقدمه تمامی درد و رنج امروز عراق است.

توییت اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه پس از ۱۳ سال به بغداد و اربیل سفر کرده و با مقامات عراق دیدار کرد.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد